Gå til innhold

Splid i vennekretsen - ei nybakt mor har tatt ut separasjon fordi far forlangte DNA-test

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ehm.. jeg vet ikke med deg, men jeg mente faktisk god helg. Så... fortsatt god helg, Million. 😊 

Anonymkode: 6ba66...309

Ah.. så klart! En mann som sier at han vil dna-teste barna sine i smug uten at kona vet det, er selvfølgelig dønn ærlig og oppriktig bestandig!

😂

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg har ikke snakket om han i mine siste innlegg, men generelt. Han er en lost case slik han har holdt på, og hun har rettferdiggjort bruddet med han på mange måter. 

På tide å løfte blikket ut fra sin egen navle. Ikke alt handler om kvinner, men dere får det altså til å bli det. 

Men greit, budskapet ditt er klart. Kvinner bør ikke involveres i DNA-testing, for da ender det gjerne med samlivsbrudd og splittet familie inn i evigheten på tross for at mannen ikke ønsket det. 

Så menn som leser dette: test barna og dere selv i all hemmelighet fra kvinner for å finne ro i sjela. Det koster nesten ingenting heller. 

Imponerende at du kan menne at en beskyldning om utroskap ikke skal handle om personen som beskyldes for utroskap! 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan si min far gikk hele mitt liv å sa den ene halvbroren min ikke var hans. Han var sikker på at det ikke var hans barn. Dette var fra et tidligere ekteskap før han ble gift med min mor. Og kan vel si min far har hatt feil i alle år. Jeg tok DNA via slik slektsforskning, og da når prøver på svar kom inne etterhvert kom han opp som halvbror via blodprøve. Så har mange ganger tenkt hva far min hadde levd og hva han hadde sagt når det faktisk viste seg at han, i alle år hadde levd med å si at det ikke var hans sønn.

Anonymkode: 60f45...93e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (10 minutter siden):

Imponerende at du kan menne at en beskyldning om utroskap ikke skal handle om personen som beskyldes for utroskap! 

Imponerende at du ikke skjønner hva jeg mener.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (19 minutter siden):

Hva har dette med å snake om følelser å gjøre? 

Har ikke èn parts følelser rundt usikkerhet noe med følelser å gjøre? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis hun ikke har noe å skjule så er det vel bare å ta den testen..

Er du sikker på at venninna de er så fantastisk som du sier?

Det må jo være noe som ligger til grunn for at han plutselig kommer med dette.

Anonymkode: 4c5bd...cdb

Er du mann ?

Anonymkode: 5e126...5b9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun har vært utro, det er nesten helt garantert.

Anonymkode: e62ec...6a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke snakket om han i mine siste innlegg, men generelt. Han er en lost case slik han har holdt på, og hun har rettferdiggjort bruddet med han på mange måter. 

På tide å løfte blikket ut fra sin egen navle. Ikke alt handler om kvinner, men dere får det altså til å bli det. 

Men greit, budskapet ditt er klart. Kvinner bør ikke involveres i DNA-testing, for da ender det gjerne med samlivsbrudd og splittet familie inn i evigheten på tross for at mannen ikke ønsket det. 

Så menn som leser dette: test barna og dere selv i all hemmelighet fra kvinner for å finne ro i sjela. Det koster nesten ingenting heller. 

Menherrejesus da menneske.

Jobb med usikkerheten. Snakk om følelsene. Snakk om bekymringer. Gå inn i det irrasjonelle og bli rasjonell.

Løsningen er virkelig ikke å gå bak ryggen til partner. Det vil ALDRI kunne føre til trygghet langsiktig.

Anonymkode: 7f9f9...da6

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis hun ikke har noe å skjule så er det vel bare å ta den testen..

Er du sikker på at venninna de er så fantastisk som du sier?

Det må jo være noe som ligger til grunn for at han plutselig kommer med dette.

Anonymkode: 4c5bd...cdb

Op skrev jo at hun  sa ja til test. 

Anonymkode: a07f7...fb7

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Menherrejesus da menneske.

Jobb med usikkerheten. Snakk om følelsene. Snakk om bekymringer. Gå inn i det irrasjonelle og bli rasjonell.

Løsningen er virkelig ikke å gå bak ryggen til partner. Det vil ALDRI kunne føre til trygghet langsiktig.

Du kan da ikke mene at det å foreslå DNA-test pga irrasjonelt kontrollbehov er å gå bak ryggen til partner? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine teorier:

1.) Hun var (og sikkert er) utro. Dette er det jeg ser på som aller mest sannsynlig.

2.) Forholdet har skrantet lenge. Flere år. Dette var dråpen som fikk begeret til å renne over. Hun bruker det som unskyldning for å spille offer.

3.) Hun er helt oppriktig så ustabil at hun bryter opp familien over noe sånt. Dette ser jeg på som minst sannsynlig, da et forhold med en slik person aldri ville overlevd i flere år.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det er lett å tenke at det er en grunn for at hun reagerer så sterkt.

Hadde min mann bedt om det hadde jeg ledd, tatt testene og brukte det mot han i mange mange år fremover.

Anonymkode: 1c3e2...69b

Hadde min mann bedt om det hadde jeg aldri tilgitt ham, hadde enten tatt testen, stappet beviset på at han er faren langt ned halsen på ham og flyttet fra dritten, eller løyet og sagt du har rett, det er ikke dine barn og flyttet fra ham så barna slapp å noengang se det stusselige kreket igjen.

Og hadde jeg væt ts hadde jeg revurdert omgangskretsen min om ikke alle i gjengen var 100 % på dama sin side i en sånn sak.

Anonymkode: ac509...3de

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 time siden):

Haha, altså... unnskyld at jeg ler, men dette grenser til galskap fra din side. Er det mange menn som tenker sånn???

Som sagt, gjør de det, står det verre til med menn enn jeg trodde...

Helt enig med deg. Jeg syns det er utrolig skremmende tankegang og kjenner at singellivet gjør meg godt. Kjenner mange som også velger bort menn, kjenner på seg at det er ikke verdt det

Anonymkode: 3051c...aad

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt forvirra dama det er snakk om her har sagt Ja til DNA test men også tatt ut skilsmisse sant ? Såfall tvilsomt at hun var utro. Da hadde hun sagt nei til dna test selv om hun gikk.

Endret av FruR
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mine teorier:

1.) Hun var (og sikkert er) utro. Dette er det jeg ser på som aller mest sannsynlig.

2.) Forholdet har skrantet lenge. Flere år. Dette var dråpen som fikk begeret til å renne over. Hun bruker det som unskyldning for å spille offer.

3.) Hun er helt oppriktig så ustabil at hun bryter opp familien over noe sånt. Dette ser jeg på som minst sannsynlig, da et forhold med en slik person aldri ville overlevd i flere år.

Det skrives så mye om at menn er ensomme, men når man leser svarene fra menn i tråder som dette så.. menn kan bare klandre seg selv. Er du ufordragelig å være med, så ja, da kan du sitte alene i kjelleren din, dag inn og dag ut

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kan si min far gikk hele mitt liv å sa den ene halvbroren min ikke var hans. Han var sikker på at det ikke var hans barn. Dette var fra et tidligere ekteskap før han ble gift med min mor. Og kan vel si min far har hatt feil i alle år. Jeg tok DNA via slik slektsforskning, og da når prøver på svar kom inne etterhvert kom han opp som halvbror via blodprøve. Så har mange ganger tenkt hva far min hadde levd og hva han hadde sagt når det faktisk viste seg at han, i alle år hadde levd med å si at det ikke var hans sønn.

Anonymkode: 60f45...93e

Må vært vondt for halvbroren din at far sånn❤️

Anonymkode: a07f7...fb7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan da ikke mene at det å foreslå DNA-test pga irrasjonelt kontrollbehov er å gå bak ryggen til partner? 

Så du svaret jeg siterte?

Du husker vel at du skrev at menn skal ta DNA testen i hemmelighet. Det er et tilittsbrudd, det er et bevis på at forholdet ikke eksisterer lenger for tilitten er ikke der. 
Det irrasjonelle kontrollbehovet har ødelagt forholdet. Man har valg selv om en sliter, man jobber med det irrasjonelle, man mater det ikke.

Selv når testen er tatt og svaret er at mannen er barnas far så er ikke det irrasjonelle løst.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde min mann bedt om det hadde jeg aldri tilgitt ham, hadde enten tatt testen, stappet beviset på at han er faren langt ned halsen på ham og flyttet fra dritten, eller løyet og sagt du har rett, det er ikke dine barn og flyttet fra ham så barna slapp å noengang se det stusselige kreket igjen.

Og hadde jeg væt ts hadde jeg revurdert omgangskretsen min om ikke alle i gjengen var 100 % på dama sin side i en sånn sak.

Anonymkode: ac509...3de

Enig 👏 Helt patetisk hva menn i denne tråden forventer at kvinner skal finne seg i. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (2 timer siden):

Tja, nå skal jeg være kjærringa mot strømmen her.

Jeg hadde gitt han denne DNA-testen om det kunne gitt mannen ro i sjela. Ett eller annet har jo fått han til å tvile bittelitt og da er det en veldig enkel og grei ting for meg å gjennomføre for å bevise at han er far.

Nå skal det legges til at jeg har sett flere tilfeller i nær omgangskrets hvor det viser seg at far ikke er far likevel. Enten ved at far har tatt en DNA-test på eget initiativ pga mistanke om utroskap eller ved at det voksne barnet har tatt en My Heritagetest og at det derfor har kommet frem på denne måten. Jeg har sett hvor traumatisk det er for hele familien at mannen man har trodd at har vært far hele livet ikke er det likevel. I disse tilfellene var også moren verdens snilleste og roligste slik som TS sin venninne. Ingen så disse bombene komme for å si det sånn. 

Er det virkelig verdt å gjøre begge barna om til skilsmissebarn pga dette? La de leve i to kofferter frem til de er 18? Dette hadde jeg glatt jobbet meg gjennom med min mann - dersom jeg ikke hadde hatt svin på skogen så klart. Da hadde nok jeg også reagert med å dra.

Nå legger jeg til grunn bare kravet om DNA-test og ikke sextingen i svangerskapet. Det er en helt annen historie.

Et krav om DNA-test er jo en anklage om utroskap, og manglende tillit i forholdet. Du synes det hadde vært helt greit å leve med videre, at mannen din var så sikker på at du hadde vært utro at du til og med hadde fått barn med en annen mann? 

Anonymkode: c7e09...f90

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FruR skrev (3 minutter siden):

Jeg er litt forvirra dama det er snakk om her har sagt Ja til DNA test men også tatt ut skilsmisse sant ? Såfall tvilsomt at hun var utro. Da hadde hun sagt nei til dns test selv om hun gikk.

Du vet, for noen er det alltid kvinnen som har feil i et forhold, uansett hva mannen har gjort av urett mot kvinnen...

Mann er utro på en eller flere måter mens hun er gravid = hun har vært utro, barna er ikke hans...

Hadde det ikke vært så tragisk for denne kvinnen og hennes barn, så kunne det vært komisk hvor latterlig denne "mannen" er.

Anonymkode: 1e58a...b32

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...