AnonymBruker Skrevet 28. mars #121 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Like vanskelig som det er for deg å skjønne at det irrasjonelle behovet ikke kan dekkes av en DNA-test. Det gir nemllig ikke svar på hele spørsmålet hans. Bare den delen om barnet/barna. Han tror fortsatt hun har vært utro. Anonymkode: 7f9f9...da6 Jeg har ikke snakket om han i mine siste innlegg, men generelt. Han er en lost case slik han har holdt på, og hun har rettferdiggjort bruddet med han på mange måter. Million skrev (7 minutter siden): Slutt å si at vi ikke skjønner det. ALLE skjønner det! Men ingen godtar den tynne forklaringen din! Det er ikke en godkjent grunn for å kreve noe som indirekte sier at "ja, kjære, jeg tror altså innerst inne at du har vært utro, for jeg er en så usikker liten mann at jeg trenger en dna-test som beviser at du i alle fall ikke var utro akkurat da barnet ble unnfanget".... På tide å løfte blikket ut fra sin egen navle. Ikke alt handler om kvinner, men dere får det altså til å bli det. Men greit, budskapet ditt er klart. Kvinner bør ikke involveres i DNA-testing, for da ender det gjerne med samlivsbrudd og splittet familie inn i evigheten på tross for at mannen ikke ønsket det. Så menn som leser dette: test barna og dere selv i all hemmelighet fra kvinner for å finne ro i sjela. Det koster nesten ingenting heller. Anonymkode: 6ba66...309 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #122 Del Skrevet 28. mars Macro skrev (16 minutter siden): Båndet til barn er sterkere enn partner(for normale folk). Menn har liten kontroll over hvem vi damer ligger med om vi skal sette det helt på spissen, så at de vil være sikre før de binder seg til barnet skjønner jeg. Jeg tror det ligger noe i forholdet som gjør at mannen kan begynne å tvile i utgangspunktet. I stedet for å klikke crazy så kan man jo bare legge frem en test å vise at man kan stole på en. Mange menn har blitt lurt gjennom verdenshistorien... Selv du tror det, trenger det ikke å bety at han har noen grunn til at han reagerer sånn. Altså visst jeg stoler på en mann jeg har vert ilag med lenge, så hadde jeg blitt ganske så sur og såret om han plutselig insunierte at jeg kanskje var utro med å be om en dnatest. Da bør han forvente seg en reaksjon for å si det sånn.. Iallefall 3 uker etter fødsel når man nettopp har presset ut ungen han har vert med å lage. Anonymkode: f6abc...7f9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. mars #123 Del Skrevet 28. mars (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): På tide å løfte blikket ut fra sin egen navle. Ikke alt handler om kvinner, men dere får det altså til å bli det. Anonymkode: 6ba66...309 😂 Du snakker du.... Det er jo du som får alt til å handle om menn og hva de går rundt og føler av fullstendig irrasjonelle følelser! Og alt i saker som denne handler om kvinner. Kvinner blir gravide, og det er kvinner som blir mistenkt for å ha blitt gravid med en annen mann enn partneren og mistenkt for å forsøke og dytte på han en annens barn, såpass mistenkt at han føler at en dna test er på sin plass. Vi får da håpe at de fleste andre menn er mer trygge i seg selv enn deg og stoler på sin partner såpass at de ikke trenger en dna-test for å skjønne at barnet er sitt. Endret 28. mars av Million 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #124 Del Skrevet 28. mars Million skrev (1 minutt siden): Og alt i saker som denne handler om kvinner. Kvinner blir gravide, og det er kvinner som blir mistenkt for å ha blitt gravid med en annen mann enn partneren og mistenkt for å forsøke og dytte på han en annens barn, såpass mistenkt at han føler at en dna test er på sin plass. Igjen viser du at du ikke forstod dette med irrasjonelt bekreftelsesbehov. Det var visst en tapt sak å få til. Jaja, god helg! Anonymkode: 6ba66...309 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 28. mars #125 Del Skrevet 28. mars Det kunne nok vært greit med obligatorisk dna-testing av hvert barn. Så fikk en det ut av verden på dag 1. Men det er jo på den annen side unødvendig når dette koster penger og ingenting hindrer noen i å teste uten partners samtykke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #126 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men hva er problemet med en liten test pga en uskyldig irrasjonell usikkerhetsfølelse om kvinnen har rent mel i posen? Det burde være helt uproblematisk å gjøre, om mannen har en irrasjonell usikkerhetsfølelse. En følelse neppe kvinner ville slått seg til ro med om rollene hadde vært motstatt. "Bare stol på meg du"... i dagens samfunn... OK. Hyggelig.. Anonymkode: 6ba66...309 De fleste går vel med på å ta DNA-test, så det er jo ikke den som er problemet. Problemet er mistanken som ligger bak. Man kan jo også se for seg at dama tar DNA-testen og den viser at begge barna er mannens, men hvordan blir tingene fremover? Vil han da stole på at hun ikke er utro likevel? Eller at hun ikke innleder et forhold med en mann senere? Og skal det tas ny DNA-test for hver barn? For ja, et seriøst forhold innebærer at man stoler på hverandre. Er man usikker så snakker man sammen. Nytter ikke det heller, så er det faktisk ikke et spesielt sterkt forhold. Og jeg hadde ment akkurat det samme om det var menn som ble gravide og bar frem barnet. Man stoler på hverandre. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette med at en mann har et irrasjonelt bekreftelsesbehov med en DNA-test var visst vanskelig å skjønne, ser jeg. Anonymkode: 6ba66...309 Nei, det er lett å skjønne at du har et irrasjonelt bekreftelsesbehov hvis ei dame du er sammen med blir gravid, for det har du jo forklart flere ganger. At man ikke er enig i argumentene du legger frem for å forklare hvorfor dette er noe damer må forstå og godta, er noe annet. Nå snakker du heller ikke på vegne av veldig mange menn, da de fleste har mer tiltro til dama si enn som så, så dette er i grunnen et ikke-problem. Anonymkode: 108af...132 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #127 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste går vel med på å ta DNA-test, så det er jo ikke den som er problemet. Problemet er mistanken som ligger bak. Man kan jo også se for seg at dama tar DNA-testen og den viser at begge barna er mannens, men hvordan blir tingene fremover? Vil han da stole på at hun ikke er utro likevel? Eller at hun ikke innleder et forhold med en mann senere? Og skal det tas ny DNA-test for hver barn? For ja, et seriøst forhold innebærer at man stoler på hverandre. Er man usikker så snakker man sammen. Nytter ikke det heller, så er det faktisk ikke et spesielt sterkt forhold. Og jeg hadde ment akkurat det samme om det var menn som ble gravide og bar frem barnet. Man stoler på hverandre. Nei, det er lett å skjønne at du har et irrasjonelt bekreftelsesbehov hvis ei dame du er sammen med blir gravid, for det har du jo forklart flere ganger. At man ikke er enig i argumentene du legger frem for å forklare hvorfor dette er noe damer må forstå og godta, er noe annet. Nå snakker du heller ikke på vegne av veldig mange menn, da de fleste har mer tiltro til dama si enn som så, så dette er i grunnen et ikke-problem. Anonymkode: 108af...132 Det er faktisk et større problem enn du/dere kanskje tror. Særlig i starten. Etterhvert vokser barna opp med likhetstrekk med far, og da roer disse mennene seg automatisk. Men inntil da kan den milliprosenten med ubekreftet farskap gjøre vond - uten at det har noe med mistillit mot kvinnen å gjøre. Men ja, jeg prater ikke på vegne av veldig mange menn. Men jeg prater på vegne av en betydelig mengde menn. Og jeg forstår ikke hvorfor følelsene hos disse blir så undergravet i tråden. Anonymkode: 6ba66...309 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #128 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun sa jo ja til test uten å mukke. Men hun ønsker ikke lenger å leve med en mann som selv flørter med andre, og insinuerer at hun har fått begge barna med en annen mann. Anonymkode: 969cd...0f9 Jeg støtter venninna di fullt ut! For en fyr!! Anonymkode: ed88e...5b6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #129 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk et større problem enn du/dere kanskje tror. Særlig i starten. Etterhvert vokser barna opp med likhetstrekk med far, og da roer disse mennene seg automatisk. Men inntil da kan den milliprosenten med ubekreftet farskap gjøre vond - uten at det har noe med mistillit mot kvinnen å gjøre. Men ja, jeg prater ikke på vegne av veldig mange menn. Men jeg prater på vegne av en betydelig mengde menn. Og jeg forstår ikke hvorfor følelsene hos disse blir så undergravet i tråden. Anonymkode: 6ba66...309 At man er uenig i argumentasjonen din om at kvinner må forstå trangen til å få farskapet bekreftet, betyr ikke at man undergraver følelsene til menn som er usikre. Anonymkode: 108af...132 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. mars #130 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Igjen viser du at du ikke forstod dette med irrasjonelt bekreftelsesbehov. Det var visst en tapt sak å få til. Jaja, god helg! Anonymkode: 6ba66...309 "Du"? Jeg er ikke akkurat alene i denne tråden om å mene dette. En av mange kvinner i denne tråden som mener det samme om ditt "irrasjonelle behov". Du ville ha deg frabedt hersketeknikker tidligere i tråden. Å komme med et falskt ønske om "god helg" er et tåpelig forsøk på en slik hersketeknikk etter en diskusjon på nett. Vi vet utmerket godt at du ikke gjør det. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #131 Del Skrevet 28. mars Million skrev (Akkurat nå): "Du"? Jeg er ikke akkurat alene i denne tråden om å mene dette. En av mange kvinner i denne tråden som mener det samme om ditt "irrasjonelle behov". Du ville ha deg frabedt hersketeknikker tidligere i tråden. Å komme med et falskt ønske om "god helg" er et tåpelig forsøk på en slik hersketeknikk etter en diskusjon på nett. Vi vet utmerket godt at du ikke gjør det. Ehm.. jeg vet ikke med deg, men jeg mente faktisk god helg. Så... fortsatt god helg, Million. 😊 Anonymkode: 6ba66...309 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #132 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forhistorien er følgende: vi har en dame i omgangskretsen, som er gift og har to barn, der det ene er nyfødt (3 uker gammelt). Hun tok ut separasjon i går. Grunnen til separasjonen var at mannen hennes forlangte DNA-test på den nyfødte (og insinuerte at det også hadde vært greit å ta en test av treåringen i samme slengen). Hun sa ja til test. Hun ønsker ikke lenger leve med en mann som insinuerer at hun har vært utro mot ham uten prevensjon, ikke bare en gang, men flere ganger over flere år (siden han også ønsket å teste treåringen). Mannen hadde snakket med sine kompiser som sikkert har lest litt for mye om red pill-pisset til Tate og Co. Dama drikker ikke alkohol, fester ikke, har ingen nære mannlige venner, kler seg ikke utfordrende, flørter ikke og har ingen andre ting hun gjør som kunne ha rettferdiggjort mistenksomheten hans. Han på sin side flørtet og sextet på nett med andre damer mens kona var gravid med nummer to. Mannen forstår ingenting og mener at kona er urimelig, og at hvis hun ikke har noen "svin på skogen", så burde hun ikke ha vært sur for hans krav om test. Jeg mener mannen er en dust. Dama spurte ham faktisk hva det var konkret hun gjorde for å gi ham grunn til å mistenke utroskap, men han klarer ikke å komme på noe. Det er splid i vennekretsen over hele greia, der flere (for det meste menn) synes at kona er urimelig, mens flere andre (menn og kvinner) synes at mannen er en dust. Hva synes dere? Og hva hadde dere gjort? Anonymkode: 969cd...0f9 Jeg hadde sagt ja til test, og fått den gjort så fort så mulig.. Så hadde jeg avsluttet det også!! Ville holdt med venninnen min selvsagt, jeg vet med 100% sikkerhet, hvem av venninnene mine jeg kunne stolt på å ikke! Jeg ville også merket meg hvem som støttet han i vennegjengen, også ville jeg vært minst mulig sammen med dem fremover… Uansett, så kan din venninne vente til svarene kommer, og skille seg med hevet hode! Anonymkode: 3512e...675 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #133 Del Skrevet 28. mars Min eksmann var utro gjennom hele ekteskapet (fant det ut etterpå) og testa begge barna (sa han etter skilsmissen). Jeg har aldri vært utro hele mitt liv og var veldig «dedikert» i ekteskapet og at vi måtte holde sammen osv. Jeg tror han gjorde det for å ta meg på noe og ha en unnskyldning til å gå. Han turte bare ikke SI det rett til meg liksom… Anonymkode: ba32e...167 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #134 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun sa jo ja til test uten å mukke. Men hun ønsker ikke lenger å leve med en mann som selv flørter med andre, og insinuerer at hun har fått begge barna med en annen mann. Anonymkode: 969cd...0f9 Det er typisk folk som er utro selv, å mistenke partneren sin for dette. Anonymkode: 4ce6d...c8f 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #135 Del Skrevet 28. mars Tyv tror at hver mann stjeler. Anonymkode: 4d70a...af2 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #136 Del Skrevet 28. mars Humas skrev (57 minutter siden): Barnet trenger en mor og en far. Hun virker følelsesmessig umoden om hun ikke takler en sånn kommentar, desto viktigere at hun ikke påfører en sånn usikkerhet videre til barna. Kom dere til familieterapi så fort som mulig. Tenker heller vi sier det er mannen som er følelsesmessig umoden og tydelig lider av forpliktelsesvegring - du fikk med deg at han flørtet og sextet med andre kvinner mens kona gikk gravid? Og at hun gikk med på DNA-test med en gang? Det er dobbeltmoralen som er problemet her, ikke testen. Anonymkode: ba485...589 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #137 Del Skrevet 28. mars Jeg blir ikke forundret om denne mannen allerede har innledet et forhold til en annen dame, eller i det minste ønsker seg ut av forholdet for å gjøre det. Det at han - mens kona var inn og ut av sykehuset pga. risiko i svangerskapet - valgte å være emosjonell utro og sexte med en eller flere andre kvinner, det tyder på det. En mann som kan gjøre dette, det er en mann som har alvorlige mangler når det kommer til sosial intelligens, empati, ansvarsfølelse, respekt m.m. Det han gjorde der er et alvorlig og enormt svik mot sin kone! Og når hun har født hans unge, så gir han henne bare fem dager for å hente seg inn etter et risikosvangerskap og fødsel, før han slenger ut av seg at han vil ha DNA-test både av nyfødt og 3-åringen. Dette viser at denne mannen har alvorlige brist i sin personlighet, brister som er uforenelig med å være en god partner. Så at hun avslutter forholdet og vil ha skillsmisse, det er bare fornuftig av henne! Å bli i dette ekteskapet vil bare være å utsette skillsmissen, for den vil skje, for denne mannen er en vandrende rød fane, og han kan aldri være en god partner med de holdningene han har til sin kone og til kvinner generelt. TS, jeg tenker at det beste hun kan gjør nå, det er å ta styring på situasjonen. Få ham raskest mulig ut av huset, eller flytte selv. Familie og gode venner av henne bør stille opp maks for å hjelpe henne med dette nå, for hun vet hva hun vil, og hun gjør det eneste fornuftige når mannen nå har avslørt seg slik han har. Han sviktet henne lenge før han kom med kravet om DNA-test! Neste steg for å få kontroll er at hun ber om at det blir tatt offentlige DNA-tester av begge barna! Så kan dette bli gjort på et legekontor. (Og mannen må stå opp for sin manglende tillit og råtne adferd.) Jeg hadde krevd offentlig DNA-test, fordi det er en test mannen ikke kan nekte å ta! Videre bør hun så raskt som mulig få en meklingsattest, og hun bør kreve bidrag gjennom NAV. Hun bør også søke om å få overført hele permisjonen til seg, slik at hun overtar fars permisjonsdel. Hun bør også sjekke om hun har rett til f.eks. overgangsstønad og andre stønader. Når det gjelder vennegjengen, så tenker jeg at flere der nå har vist sinne sanne sider. Jeg blir ikke forundret om disse også vil ta imot mannen med ny kjæreste snart, og lage en historie om at han fortjener jo omsorg som ble sviktet av den urimelige ekskona... Det er klassisk i lignende tilfeller, hvor mannen på et eller annet vis har vært utro, men skaper en situasjon for at kona skal gå fra ham, slik at han ikke blir syndebukk for å ha gått fra kone og små barn. Sørg for at hun krever offentlig DNA-test så fort som mulig! Nekter han en slik test så vil han til slutt bli fulgt av politiet, om han ikke møter opp frivillig. Hun bør IKKE godkjenne private tester, KREV offentlige tester som går gjennom det offentlige norske helsevesenet! Dette kravet bør fra hennes side være ufravikelig! Jeg håper hennes gode venner nå slår ring rundt henne og støtter henne alt dere kan, sammen med familien hennes! ❤️ Anonymkode: 1e58a...b32 4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #138 Del Skrevet 28. mars Tenker det er han som har barn utenfor ekteskap. Anonymkode: b3756...863 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #139 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forhistorien er følgende: vi har en dame i omgangskretsen, som er gift og har to barn, der det ene er nyfødt (3 uker gammelt). Hun tok ut separasjon i går. Grunnen til separasjonen var at mannen hennes forlangte DNA-test på den nyfødte (og insinuerte at det også hadde vært greit å ta en test av treåringen i samme slengen). Hun sa ja til test. Hun ønsker ikke lenger leve med en mann som insinuerer at hun har vært utro mot ham uten prevensjon, ikke bare en gang, men flere ganger over flere år (siden han også ønsket å teste treåringen). Mannen hadde snakket med sine kompiser som sikkert har lest litt for mye om red pill-pisset til Tate og Co. Dama drikker ikke alkohol, fester ikke, har ingen nære mannlige venner, kler seg ikke utfordrende, flørter ikke og har ingen andre ting hun gjør som kunne ha rettferdiggjort mistenksomheten hans. Han på sin side flørtet og sextet på nett med andre damer mens kona var gravid med nummer to. Mannen forstår ingenting og mener at kona er urimelig, og at hvis hun ikke har noen "svin på skogen", så burde hun ikke ha vært sur for hans krav om test. Jeg mener mannen er en dust. Dama spurte ham faktisk hva det var konkret hun gjorde for å gi ham grunn til å mistenke utroskap, men han klarer ikke å komme på noe. Det er splid i vennekretsen over hele greia, der flere (for det meste menn) synes at kona er urimelig, mens flere andre (menn og kvinner) synes at mannen er en dust. Hva synes dere? Og hva hadde dere gjort? Anonymkode: 969cd...0f9 Skilsmisse ! Anonymkode: ac441...ac0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. mars #140 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser jeg fikk egosentrerte motsvar der jeg registrerer uviljen til å forstå menns perspektiv i saken. Typisk. Det ropes om at menn må stå fram og snakke om sine følelser, og så snart en mann gjør det for å bøte på sin usikkerhet, så blir kvinner så fornærmet at det halve kunne vært nok. Melder meg ut. Anonymkode: 6ba66...309 Hva har dette med å snake om følelser å gjøre? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå