AnonymBruker Skrevet 28. mars #41 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg støtter mannen her. Vet om to menn som har blitt lurt på det groveste og som mann hadde jeg alltid hatt en viss skepsis. Anonymkode: b7c19...4ea Men da burde han ha lagt det frem på en mer egnet måte. Ikke bare KREVE det to dager etter at dama kom hjem fra sykehuset med en nyfødt, og er full i barseltårer og ammespreng. Anonymkode: 969cd...0f9 12 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #42 Del Skrevet 28. mars Snublefot62 skrev (27 minutter siden): For det første burde hun, dersom hun ikke likte det, satt grense for sexting med andre mens de var gift (og ventet barn nr to) allerede når det ble oppdaget. Ikke latt det gå i stillhet og nå bruke det mot han. Det er barnslig. What? Må hun sette en grense for sexting med andre? Er det virkelig ikke gitt at man ikke gjør det med andre når man er i ett forhold??? Snublefot62 skrev (28 minutter siden): For det tredje bør hun tenke over hva hun nå gjør. Hun gjør jo det. Hun har satt en grense. Hun tolerer ikke å bli anklaget for gjentatte ganger å være utro. Anonymkode: 9413f...262 14 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #43 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannen har vært utro mens hun var gravid? Tipper at hun hadde MANGE gode grunner til å skille seg, og at det med DNA-test og utro-beskyldningene fra HAN mot HENNE var dråpen som fikk det til å renne over. Anonymkode: 857ea...652 Det tror jeg også. Han har nok gjort mye rart, i tillegg til å være faktisk utro. Tenker hun vil komme seirende ut av dette. Og de i denne såkalte vennekretsen som ikke støtter henne, de er drittsekker. Anonymkode: 9413f...262 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #44 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): What? Må hun sette en grense for sexting med andre? Er det virkelig ikke gitt at man ikke gjør det med andre når man er i ett forhold??? Hun gjør jo det. Hun har satt en grense. Hun tolerer ikke å bli anklaget for gjentatte ganger å være utro. Anonymkode: 9413f...262 Jeg får bakoversveis av å lese "hvis hun ikke likte det". Er det noen som liker at mannen sexter med andre damer bak ens rygg? For noe rar ting å si. For øvrig var hun inn og ut av sykehus, og hadde fokus på litt andre ting enn å krangle med mannen. Anonymkode: 969cd...0f9 13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. mars #45 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): What? Må hun sette en grense for sexting med andre? Er det virkelig ikke gitt at man ikke gjør det med andre når man er i ett forhold??? Hun gjør jo det. Hun har satt en grense. Hun tolerer ikke å bli anklaget for gjentatte ganger å være utro. Anonymkode: 9413f...262 Selvfølgelig må man sette en grense. Noen godtar sexting. Andre gjør ikke det. Dette er en avklaring alle må gjøre i sine forhold. Hun har tydeligvis visst om det ei stund - hvorfor satte hun ikke den grensen før? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #46 Del Skrevet 28. mars Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig må man sette en grense. Noen godtar sexting. Andre gjør ikke det. Dette er en avklaring alle må gjøre i sine forhold. Hun har tydeligvis visst om det ei stund - hvorfor satte hun ikke den grensen før? Nope, ingen monogame personer godtar sexting med andre. Når man gifter seg, så lover man å være TROFAST hos hverandre. Trofast betyr å ikke være utro på Internett, vet du. Anonymkode: 969cd...0f9 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #47 Del Skrevet 28. mars Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig må man sette en grense. Noen godtar sexting. Andre gjør ikke det. Dette er en avklaring alle må gjøre i sine forhold. Hun har tydeligvis visst om det ei stund - hvorfor satte hun ikke den grensen før? For noe tull! Anonymkode: 9413f...262 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. mars #48 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope, ingen monogame personer godtar sexting med andre. Når man gifter seg, så lover man å være TROFAST hos hverandre. Trofast betyr å ikke være utro på Internett, vet du. Anonymkode: 969cd...0f9 Ufattelig rar ting å si. "Ingen". Som om du vet hva alle par vil og tenker? Jeg kjenner flere par, hvor en eller begge er monogame, som har vesentlig rausere grenser for hva som er greit enn jeg tror de fleste kan forestille seg. Og det er faktisk bare noe de har noe med. Og derfor bør alle avklare slike grenser i sitt forhold. Trofast betyr tillit og troverdig. Dersom man ikke har avtalt at sexting (eller tilsvarende) er ugreit så er man ikke trofast om man gjør det. Men om man er enig i at sexting er greit i forholdet, så kan man fortsatt være trofast og drive med sexting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. mars #49 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For noe tull! Anonymkode: 9413f...262 Hva er tull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #50 Del Skrevet 28. mars Macro skrev (9 minutter siden): Jeg tenker det er i begges interesse å teste om far har et snev av tvil. Tvilen vil bare vokse seg sterkere etterhvert, så like greit å få det avklart. Jeg skjønner at dette kan bli en problemstilling for menn. Det har skjedd noe i det forholdet som gjør at far har begynt å tvile så der tenker jeg de begge får ta konsekvensen av det. Og eneste grunnen til at jeg gidder å mene noe om dette er at jeg ikke kjenner paret. Hvorfor vennegjengen blander seg fatter jeg ikke For meg så tenker jeg at et forhold er over i det øyeblikket den ene genuint tror at den andre er villig til å lure dem. Altså i det øyeblikket tillitten i forholdet er borte hos den ene parten. Og det gjelder uavhengig av om man tror den andre er økonomisk utro, fysisk utro eller er villig til å holde på hemmeligheter som med høy sannsynlighet ville endret forholdet. Tillit er en sentral greie i alle gode forhold. Den er vanskelig å bygge opp, og veldig lett å miste. Hadde min mann kommet og bedt om at det skulle tas DNA test av ungene, uten at han hadde en god grunn for det, så hadde jeg oppfattet det som manglende tillit til meg. Og dermed så hadde jo vårt forhold vært over. Fordi det er for lang vei tilbake for å få bygget opp igjen tilliten. Og den ville aldri vært den samme igjen. Her har nok mannen blitt både "hypet" av dårlige kontakter, men det kan jo også høres ut som om han egentlig speiler egen oppførsel i henne, og indirekte beskylder henne for å ha gjort ting han selv har gjort. (For å flytte fokus vekk fra sine egne feil.) Det høres ut som om hun har det bedre uten han. For om han ikke har vært fysisk utro ennå, så høres det jo ut som om det var mer et spørsmål om tid. Småbarnsfasen med to små, er ikke den fasen de fleste pleier forholdet mest. Anonymkode: 48637...899 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. mars #51 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Problemet slik jeg ser det at det kom helt ut av det blå, også når det gjelder treåringen. Hvis han har hatt tvil i over tre år, så er det jo veldig rart at den kommer til uttrykk først nå. Særlig fordi ungen likner på far som to dråper vann. Hvis han mistenkte at kona var utro rundt unnfangelsestidspunktet, burde han ha tatt det der og da. Ikke ti still hele svangerskapet for så å kreve test 5 dager etter fødselen. Anonymkode: 969cd...0f9 Hadde forholdet fram til nå vært tilsynelatende harmonisk og ukomplisert, kunne jeg gått med på at det kom ut av det blå. Her er det jo tydeligvis allerede konflikt og problemer med grenser og kommunikasjon, da er det vel egentlig ikke så sjokkerende og uvanlig at man kan stille spørsmål rundt farskap. Enten bare for å være kjip eller fordi man faktisk har mer eller mindre berettiget tvil - en far som har sine svin på skogen selv kan vel fort tenke at mor har like slapp moral. Jeg hadde sannsynligvis kvittet meg med mannen (på grunn av helheten, ikke nødvendigvis primært testønsket), og i samme slengen med omgangskretsen som ikke bare har klart å diskutere dette så grundig på bare et døgn at det har oppstått splid blant dem, man også synes det er greit å brette ut min livskrise til offentlig drøfting på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #52 Del Skrevet 28. mars Daria skrev (2 minutter siden): Hadde forholdet fram til nå vært tilsynelatende harmonisk og ukomplisert, kunne jeg gått med på at det kom ut av det blå. Her er det jo tydeligvis allerede konflikt og problemer med grenser og kommunikasjon, da er det vel egentlig ikke så sjokkerende og uvanlig at man kan stille spørsmål rundt farskap. Enten bare for å være kjip eller fordi man faktisk har mer eller mindre berettiget tvil - en far som har sine svin på skogen selv kan vel fort tenke at mor har like slapp moral. Jeg hadde sannsynligvis kvittet meg med mannen (på grunn av helheten, ikke nødvendigvis primært testønsket), og i samme slengen med omgangskretsen som ikke bare har klart å diskutere dette så grundig på bare et døgn at det har oppstått splid blant dem, man også synes det er greit å brette ut min livskrise til offentlig drøfting på nett. Dette har vel vart noen uker? Anonymkode: 4d70a...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #53 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nettopp. Mange menn mener at damer er kontrollerende drittkjerringer hvis de ber om å få se telefonen hans. Mange damer mener at dama ikke burde kreve å få se telefonen. Anonymkode: 969cd...0f9 Det har de helt rett i. Uten tillit, ingen forhold. Anonymkode: eb1fc...3b9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #54 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis hun ikke har noe å skjule så er det vel bare å ta den testen.. Er du sikker på at venninna de er så fantastisk som du sier? Det må jo være noe som ligger til grunn for at han plutselig kommer med dette. Anonymkode: 4c5bd...cdb Nei trenger ikke det. Eller min eks forlangte DNA han selv var utro så det holdt Litt spesielt da barna var til via IVF eggdonasjon. Anonymkode: 4356c...29a 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #55 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nettopp. Mange menn mener at damer er kontrollerende drittkjerringer hvis de ber om å få se telefonen hans. Mange damer mener at dama ikke burde kreve å få se telefonen. Det blir jo akkurat det samme. Hvis mannen ikke har noe å skjule, burde han ikke bli snurt over å måtte vise telefonen til dama. Anonymkode: 969cd...0f9 Menn har selvfølgelig rett til å bli snurt om dama krever å se telefonen hans. Da er det jo et stort tillitsproblem der, og et forhold uten tillit er ikke et godt forhold. Jeg hadde ikke latt min mann se gjennom telefonen min om han krevde det, og jeg forventer at mannen min også har nok selvrespekt til å nekte om jeg krevde full tilgang til hans telefon. Om han stoler så lite på meg, så bør han vurdere om dette er et forhold det er verdt å holde. Om jeg stoler så lite på han, så er innholdet på telefonen hans irrelevant i forhold til om jeg bør bli eller gå. Om han derimot fikk tilsendt bildebevis på at noen med mitt navn og bilde er på tinder, hadde jeg latt han se gjennom telefonen min så lenge han ikke scroller gjennom samtalene med mine venninner, siden disse samtalene kan inneholde sensitiv informasjon fortalt til meg i fortrolighet. I en slik situasjon er det rasjonelt å føle på litt tvil, og da er det også rasjonelt å tilby innsyn så de kan legge tvilen til side. Men folk som KREVER å få se gjennom telefonen til partneren uten at det ligger faktisk grunnlag for det, vil ALDRI bli fornøyd uansett om de finner noe eller ikke. Menn og kvinner som krever dette, vil aldri stole på deg. Og blir man stilt med dette kravet, så bør man ALLTID nekte, for så å revurdere forholdet. Anonymkode: 5b494...b1a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 28. mars #56 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sa jo ja til test uten å mukke. Men hun ønsker ikke lenger å leve med en mann som selv flørter med andre, og insinuerer at hun har fått begge barna med en annen mann. Anonymkode: 969cd...0f9 Dette var nok greia ja. Orket ikke ta bruddet midt i graviditet - så kom amøben med dette og da var hun ferdig. For et menneske 😶🌫️😮💨 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #57 Del Skrevet 28. mars Hvorfor testet han ikke uten å spørre mor? Mor har jo absolutt ingenting med dette å gjøre. Anonymkode: 65741...8e3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #58 Del Skrevet 28. mars Mannen er helt idiot. Hun har tatt helt riktig valg. Anonymkode: 53424...709 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #59 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde min mann kommet og bedt om at det skulle tas DNA test av ungene, uten at han hadde en god grunn for det, så hadde jeg oppfattet det som manglende tillit til meg. Og dermed så hadde jo vårt forhold vært over. Hadde rollene vært motsatt, altså at menn var 100% sikker på sitt farskap når et barn ble født mens en kvinne måtte leve som mor under "trust me, bro, du er mor", så kan jeg garantere at kvinner i dag hadde sørget for at DNA-tester var obligatoriske ved hver fødsel. Altfor mange menn går nå rundt i samfunnet og tror de er far til barn som de ikke er far til. Jeg skjønner at DNA-test føles som mistillit, men dere kvinner burde respektere den tvilen (rasjonell eller irrasjonell) menn kan ha rundt å ikke 100% være sikker. Anonymkode: 6ba66...309 1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. mars #60 Del Skrevet 28. mars Jeg hadde gjort det samme som kona. For det fra han mannen var intet annet enn en dødserklæring om at forholdet er ikke verdt noe for jeg stoler ikke på deg for fem øre. Han må ha lest for mye internettsludder, og fått det for seg at sånt var greit å gjøre mot sin partner. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå