Gå til innhold

Splid i vennekretsen - ei nybakt mor har tatt ut separasjon fordi far forlangte DNA-test

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å dette er så teit. "Voksne" mennesker.

For det første burde hun, dersom hun ikke likte det, satt grense for sexting med andre mens de var gift (og ventet barn nr to) allerede når det ble oppdaget. Ikke latt det gå i stillhet og nå bruke det mot han. Det er barnslig.

For det andre burde han klare å gi en grunn. Å være så lite i stand til å kommunisere som disse to virker å være er helt idiotisk når de nå har to barn. Hun kunne fint sagt "jeg vil ha en begrunnelse før jeg tar en slik test". Stille litt krav bak ting og ikke bare bli snurt og krenket. Kanskje han er steril og har grunn til å mistenke noe. Eller oppdaget noe annet og fått en mistanke. Eller han er hjernevasket av Tate & Co. Hvem vet. Men ut av det blå er det jo sannsynligvis ikke. Er det ut av det blå er hun i det minste sammen med en idiot. Men det er sikkert ikke noe nytt for henne?

For det tredje bør hun tenke over hva hun nå gjør. Ja han gjør noe dumt og oppfører seg dårlig, men valget hun nå har tatt påvirker barna deres for all fremtid. De har nå to hjem, to foreldre som må samarbeide på tvers av historikk, løgner og sårede følelser. Frem i tid kommer det steforeldre inn i bilde og de må frem til de er 16-18 år bytte hjem annenhver uke. Er det verdt det? Ble hun så krenket? Hadde det ikke vært mulig å prøve å komme til bunns i dette før hun tok det valget?

Og til sist - finnes det ikke noen andre voksne mennesker i den omgangskretsen deres? Er det absolutt INGEN som kan si "slutt å slarv og X og Y - dette er deres sak og deres problemer å løse opp i"? Ingen? Må dette virkelig bli et diskusjonstema innad i omgangskretsen?

For å være ærlig så hadde jeg tatt avstand til dere alle. For dette virker å være rimelig barnslig og sladrete av dere alle.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Forhistorien er følgende: vi har en dame i omgangskretsen, som er gift og har to barn, der det ene er nyfødt (3 uker gammelt). Hun tok ut separasjon i går. Grunnen til separasjonen var at mannen hennes forlangte DNA-test på den nyfødte (og insinuerte at det også hadde vært greit å ta en test av treåringen i samme slengen). Hun sa ja til test. Hun ønsker ikke lenger leve med en mann som insinuerer at hun har vært utro mot ham uten prevensjon, ikke bare en gang, men flere ganger over flere år (siden han også ønsket å teste treåringen). Mannen hadde snakket med sine kompiser som sikkert har lest litt for mye om red pill-pisset til Tate og Co. Dama drikker ikke alkohol, fester ikke, har ingen nære mannlige venner, kler seg ikke utfordrende, flørter ikke og har ingen andre ting hun gjør som kunne ha rettferdiggjort mistenksomheten hans. Han på sin side flørtet og sextet på nett med andre damer mens kona var gravid med nummer to. 

Anonymkode: 969cd...0f9

Det er han som er utro. 

Og så beskylder henne for utroskap i barsel. 

Han vil nok ut.

Anonymkode: 4d70a...af2

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Good riddance.

Det samme gjelder for folk i vennekretsen som tror de har noe med å sette seg til doms over mitt ekteskap. 

Anonymkode: 14d0c...937

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne dusten hadde jeg droppet. 

For øvrig er det idioti at et samlivsbrudd skal splitte vennegjengen. Det er ikke deres plass å ha en mening om bruddet. 

Anonymkode: 04ffd...b21

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å ta testen. 

Men jeg ville ikke fortsette å være sammen med en mann som et sekund mistenkte meg for noe slikt. 

Anonymkode: 3b9b4...275

Ville gjort det samme. 

Sånn ellers så er dette disse to sin sak, og ingen andres. Hva de gjør angår ingen av dere andre i venneflokken, så hvis jeg var deg, ville jeg ikke gjort noe som helst, og bare akseptert det de bestemte seg for. Hvis du er ei god venninne av fruen her, så ville jeg støttet henne videre i denne saken. Det e rveldig ugreit å bli beskyldt for å ha vært utro og bli avkrevd farskapstest så kort tid etter en fødsel. Jeg tror også at han bruker dette for å komme seg ut av forholdet. Så får dere se da. Hva som skjer. Og ta ting derfra når det har roet seg. Det hjelper lite å diskutere dette i venneflokken i alle fall.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis hun ikke har noe å skjule så er det vel bare å ta den testen..

Er du sikker på at venninna de er så fantastisk som du sier?

Det må jo være noe som ligger til grunn for at han plutselig kommer med dette.

Anonymkode: 4c5bd...cdb

I en slik situasjon blir det brudd uavhengig av utfall så dette har ingenting å si. Enten pga tillitsbrudd eller utroskap. Vennegjengen må bare bli vandt til at de ikke lenger er et par.

Anonymkode: 04ffd...b21

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Problemet med at mannen ønsker DNA-test er jo fordi mannen selv er en utro type. Om ikke annet emosjonelt. Ergo han vet hvor lett det er å la seg smigre av andre og hvor lett det er å skjule det. 

Et krav om DNA-test i seg selv burde ikke være et problem. Noen ganger kan man bare ha et ønske om å få ting svart på hvitt for egen psykisk helse iht kontroll, perfeksjon osv, uten at det er en mistillitserklæring - selv om jeg skjønner at dama kan føle på det. 
Men krav om DNA-test som følge av at han er usikker om henne fordi han selv er en slesk type som lurer rundt blir noe annet... Og da kan jeg forstå seperasjonen...

Anonymkode: 6ba66...309

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men det er lett å tenke at det er en grunn for at hun reagerer så sterkt.

Hadde min mann bedt om det hadde jeg ledd, tatt testene og brukte det mot han i mange mange år fremover.

Anonymkode: 1c3e2...69b

Du ville virkelig holdt sammen med noen som tenker så dårlig om deg? 

Når man forlanger DNA test, så sier man ikke bare rett ut at man mistenker at kona har vært utro. Man sier også at man tror kona er i stand til å bedra mannen, barnet, og den biologiske faren ved å la mannen oppdra et barn som ikke er hans, frarøvet barnet sin rett til å kjenne sin biologiske far, og frarøve den biologiske faren et barn.

Man må ha ganske alvorlig karaktersvikt for å gjøre noe sånt, og derfor:

Om mannen min genuint trodde jeg var kapabel til dette, ville jeg selvfølgelig ikke ønsket å holde sammen med ham. Og, jeg hadde forventet at han absolutt ikke ønsker å være sammen med noen han føler er i stand til å bedra han og barnet på verst tenkelige måte og over mange år.

Anonymkode: 5b494...b1a

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen har vært utro mens hun var gravid? Tipper at hun hadde MANGE gode grunner til å skille seg, og at det med DNA-test og utro-beskyldningene fra HAN mot HENNE var dråpen som fikk det til å renne over.

Anonymkode: 857ea...652

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er i begges interesse å teste om far har et snev av tvil. Tvilen vil bare vokse seg sterkere etterhvert, så like greit å få det avklart. Jeg skjønner at dette kan bli en problemstilling for menn. Det har skjedd noe i det forholdet som gjør at far har begynt å tvile så der tenker jeg de begge får ta konsekvensen av det.

Og eneste grunnen til at jeg gidder å mene noe om dette er at jeg ikke kjenner paret. Hvorfor vennegjengen blander seg fatter jeg ikke

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva jeg hadde gjort?

1. dumpet alle vennene som mente hun var dust. De er udugelige, avtale umenneskelig man ikke skal kaste bort tid på. Kvitt seg med røkla. Det samme med eventuelle kvinner som velger å fortsette å omgås slike udyr av noen «menn».

2. dersom partner mente det samme? Kvittet seg med han. Ubrukelig ballast - kast han ut.

3. levd et vesentlig lykkeligere liv uten elendige mennesker.

Anonymkode: 3bb39...523

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er en idiot. Dama er skikkelig tøff og har bein i nesen. Kudos til henne! 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen er dust. Er jo overhodet ingen tvil om det. Han har tillitsproblemer, og det hadde ikke jeg heller kunnet leve med. Da elsker han ikke kona si noe særlig, og evner heller ikke å ta i mot kjærlighet. For en gjøk!

Anonymkode: 59bde...20d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg mener mannen er en dust.

Mannen er en dust. Hun har gjort det riktige med å ta tillate testen, slik at han ikke kan snike seg unna barnebidraget. 

Anonymkode: eb1fc...3b9

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvis hun ikke har noe å skjule så er det vel bare å ta den testen..

Anonymkode: 4c5bd...cdb

Hvis du ikke har noe å skjule så er det vel greit at du overvåkes av myndighetene og har null personvern..?

Anonymkode: 9ae0d...988

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker det er i begges interesse å teste om far har et snev av tvil. Tvilen vil bare vokse seg sterkere etterhvert, så like greit å få det avklart. Jeg skjønner at dette kan bli en problemstilling for menn. Det har skjedd noe i det forholdet som gjør at far har begynt å tvile så der tenker jeg de begge får ta konsekvensen av det.

Og eneste grunnen til at jeg gidder å mene noe om dette er at jeg ikke kjenner paret. Hvorfor vennegjengen blander seg fatter jeg ikke

Ja, problemet med å være mann i en graviditetssak er at man kan ha snev av tvil selv om den ikke er rasjonell. Han trenger ikke engang tvile på henne, men ønsker bare å få det bekreftet svart på hvitt. Barnet kommer ikke ut av han, og om han da får et bekreftelsesbehov så forstår jeg det. En DNA-test er et lett redskap for å få bekreftelse, selv om tvilen er irrasjonell. 

Mulig dette er vanskelig for kvinner å forstå og mulig mange føler det er en mistillitserklæring mot dem, og det kan jeg samtidig forstå, men krav om DNA-test trenger i bunn ikke ha noe med kvinnen å gjøre. Men seg selv. 

Likevel er denne saken mer kompleks, og denne mannen virker å være usikker pga at han selv lurer rundt henne... Og da har man dumpegrunn, uten at det har noe med DNA-test å gjøre i seg selv.

Anonymkode: 6ba66...309

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen er dust. Er jo overhodet ingen tvil om det. Han har tillitsproblemer, og det hadde ikke jeg heller kunnet leve med. Da elsker han ikke kona si noe særlig, og evner heller ikke å ta i mot kjærlighet. For en gjøk!

Anonymkode: 59bde...20d

Problemet slik jeg ser det at det kom helt ut av det blå, også når det gjelder treåringen. Hvis han har hatt tvil i over tre år, så er det jo veldig rart at den kommer til uttrykk først nå. Særlig fordi ungen likner på far som to dråper vann. Hvis han mistenkte at kona var utro rundt unnfangelsestidspunktet, burde han ha tatt det der og da. Ikke ti still hele svangerskapet for så å kreve test 5 dager etter fødselen.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva synes dere? Og hva hadde dere gjort?

Støttet dama fullt ut her. Siden mannen tenker denne kommende ekskona er tilbøyelig for å være utro over så mange år, så er det han som har sine svin på skogen. 

Anonymkode: 9413f...262

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke har noe å skjule så er det vel greit at du overvåkes av myndighetene og har null personvern..?

Anonymkode: 9ae0d...988

Nettopp. Mange menn mener at damer er kontrollerende drittkjerringer hvis de ber om å få se telefonen hans. Mange damer mener at dama ikke burde kreve å få se telefonen. Det blir jo akkurat det samme. Hvis mannen ikke har noe å skjule, burde han ikke bli snurt over å måtte vise telefonen til dama.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg støtter mannen her. 

Vet om to menn som har blitt lurt på det groveste og som mann hadde jeg alltid hatt en viss skepsis. 

Anonymkode: b7c19...4ea

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...