AnonymBruker Skrevet 29. mars #301 Del Skrevet 29. mars Sirah skrev (6 minutter siden): Jeg tenker det hadde holdt med en enkel test: Er dette riktig pappa, ja eller nei. Er det feil pappa som er oppgitt så må enten mor komme med en ny kandidat slik det er pr i dag, eventuelt så er far ukjent. Vi kan ikke begynne å bygge et fullstendig DNA-register over hele befolkningen. Det er dette du gjør med en farskapstest. PCR er en "søketeknologi", ikke en teknologi for sekvensering. Du kan ikke "kartlegge" noens DNA på denne måten. Anonymkode: 09058...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #302 Del Skrevet 29. mars Sirah skrev (7 minutter siden): Det er nok et litt for drastisk steg ja. Jeg tenker det hadde holdt med en enkel test: Er dette riktig pappa, ja eller nei. Er det feil pappa som er oppgitt så må enten mor komme med en ny kandidat slik det er pr i dag, eventuelt så er far ukjent. Vi kan ikke begynne å bygge et fullstendig DNA-register over hele befolkningen. Det finnes nok bedre måter å teste på. Google privat DNA-test. Hva da med donorbarn, her vil man jo aldri finne rett biologisk far. Mine barn har hemmelig donor, kan kanskje finne han gjennom my heritage men strengt tatt kunne jeg hatt meg med halve byen samtidig som jeg var på klinikk for inseminasjon. Anonymkode: 8c2fe...30d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 29. mars #303 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er dette du gjør med en farskapstest. PCR er en "søketeknologi", ikke en teknologi for sekvensering. Du kan ikke "kartlegge" noens DNA på denne måten. Anonymkode: 09058...74c Ok dette kan jeg ingenting om, syntes bare det var en logisk måte å eventuelt gjøre det på. Men om det ikke går ann så er jo det ferdig snakket. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva da med donorbarn, her vil man jo aldri finne rett biologisk far. Mine barn har hemmelig donor, kan kanskje finne han gjennom my heritage men strengt tatt kunne jeg hatt meg med halve byen samtidig som jeg var på klinikk for inseminasjon. Anonymkode: 8c2fe...30d Om barnet har hemmelig donor så er jo donoren hemmelig. Klinikken vet jo hvem donoren er, man han ønsker ikke å bli funnet. Det er jo en helt annen setting enn det vi diskuterer ellers i tråden. Ja du kunne sikkert funnet han på MyHeritage eller lignende, men det er vel ikke helt innafor så lenge du har valgt å bruke hemmelig donor? Og ja du kunne ligget med halve byen og da ville man jo heller ikke funnet far. Da hadde det jo blitt som i dag: Far ukjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #304 Del Skrevet 29. mars Mannen er den som har feil. Han beskylder kona for utroskap. Hadde min mann gjort dette mot meg hadde jeg også forlatt han selv om barna er hans. En annen ting også, på seg selv kjenner man andre. Anonymkode: fa56d...f7d 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 29. mars #305 Del Skrevet 29. mars (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ingenting dramatisk ved å gjøre idioti forbudt når det er grunn for å gjøre det. Selfølgelig er det dramatisk om helsevesnet begyner å besteme over folk i steden for å hjelpe dem som individer med selvbestemelsesret. Som jeg har skrevet flere ganger er terskelen for dette veldig høy, selv om det finnes alvorlige tifeller der det er lett å tenke at terskelen burde være lavere. For eksempel anorektikere som sulter seg selv til døde, alkoholikere som driker til de mister alt, kreft pasienter som nekter behandling eller foreldre som nekter barna vaksiner uten at helsevesnet kan bruke tvang. Opp i alt dette synes jeg det er merkelig å velge farskapstester som det stede å starte med mer tvang..... Jeg kan forstå ønsle om tvang når det står om liv å død, men jeg forstår også hvorfor det ikke brukes mer. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men det har jo skint gjennom ganske lenge nå at du rett og slett ikke synes det er viktig å avsløre farskapssvindel i det hele tatt. Anonymkode: 09058...74c Jeg har skrevet mange inleg nå som handler om tvang i helsevesnet, og spesifisert at jeg mener det å tvinge helle befolkningen til å ta en test er skumelt helt uavhengig av hvilken test det er. Når du tolker det at jeg skriver det ikke handler om farskapstesting i seg selv, til at jeg "bare er i mot farskapstesting" så tror jeg ikke det finnes noe jeg kan skrive som du vil forstå (eller ønsker å forstå kansje). AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Og det sier jo bare en hel del om deg. Anonymkode: 09058...74c Og jeg mener det sier en god del om deg at du hevder det allerede praksiseres obligatoriske tester, for så og nekte og si hvilke tester dette er. Ikke vil du ta stiling til noen av argumentene mine heller, men tileger meg heller meninger som at jeg ikke ønsker å avsløre svindel... Det som sier mest om deg er det at du mener det er greit og besteme over folk ene og allene fordi valgene deres er "idiotiske", det ilutrerer på mange måter hvorfor tvang kan være skumelt! Endret 29. mars av Pippi Lotta 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #306 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men hvorfor så provoserende teit å kreve det av kone? Hvorfor ikke bare ta testen uten hennes viten, det er vel mulig å få kjøpt test på nett? Da vet man jo svaret, før man eventuelt kommer med beskyldningen. Mannen her er en idiot, og nå får han som fortjent. Anonymkode: 2fc17...066 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan jeg bruke my heritage til å sjekke om datteren min er biologisk mitt barn? Anonymkode: b2341...6ef Her er grunnen til at man ikke bør bruke slike firmaer for å ta gentester: https://nrkbeta.no/2025/03/28/selskapet-har-samlet-inn-norsk-dna-na-gar-de-konkurs-hva-skjer-med-dataene-vare-da/ Ts, vis denne linken til din venninne! Jeg har skrevet før i tråden at hun må kreve at gentest blir tatt gjennom det offentlige helsevesenet i Norge! Dette er veldig viktig, viktigere enn noen gang når man ser hva som skjer i verden om dagen. Som det står nederst i artikkelen, hva om Elon Musk eller Meta kjøper opp dette eller andre slike selskaper? Hva gjør de med DNA-informasjonen de har på så mye folk? Her må ikke bare mor gå med på at gentest tas, hun må stille absolutte krav om at slike tester tas gjennom det offentlige helsevesenet i Norge, ingen andre steder! (Og for de som har tatt slik test gjennom 23andMe - gå inn og be om å få slettet alle data og prøver de har tatt av deg, for det er for sent i hvert øyeblikk, og den eneste muligheten her og nå for å sikre egne DNA-informasjon. Firmaet er konkurs, og vil etter all sannsynlighet bli solgt. De som vil slette sine data må gjøre det NÅ!) Anonymkode: 1e58a...b32 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:16 #307 Del Skrevet tirsdag kl 08:16 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 20.50): (Og for de som har tatt slik test gjennom 23andMe - gå inn og be om å få slettet alle data og prøver de har tatt av deg, for det er for sent i hvert øyeblikk, og den eneste muligheten her og nå for å sikre egne DNA-informasjon. Firmaet er konkurs, og vil etter all sannsynlighet bli solgt. De som vil slette sine data må gjøre det NÅ!) Anonymkode: 1e58a...b32 Men hvorfor? Forklar meg hvorfor? Jeg har min data i en fil. Min data hos 23andme er ikke knyttet til min personlighet, den er anonym. Jeg har jo ikke akkurat logget inn og identifiserte meg med bankid eller noe slik, det er bare en brukernavn og email. 23andme bruker anonymiserte data for research, siden de har så mange brukere, så blir det bra statistikk ut av det. På sikt skal det komme til gode av oss alle som menneskeheten, der vi finner mer ut om sykdommer og genetiske tilstander. Vi finner også ut om behandlinger bedre tilpasset enhver individ. Fortell meg hvorfor skal jeg slette, hva skal jeg være redd for (og ikke si at jeg skal være redd for å ikke få forsikring - det er ingen reell fare for det). Og hvem er interessert i å skremme oss nå? Når du blir bedt om å handle raskt, når du blir skremt med noe skummelt som skal skje - uvisst hva men skummelt - det er alltid bare propaganda, såpass har jeg lært. Anonymkode: b287b...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet tirsdag kl 08:28 #308 Del Skrevet tirsdag kl 08:28 Jeg har ikke lest tråden, men tenker dette dreier seg om forholdet far barn. Kan dette trygges så gjør en det og lever videre som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:33 #309 Del Skrevet tirsdag kl 08:33 Siden det er splid i vennegjengen pga denne familien. Er det flere familiefedre som også synes det er innafor å flørte litt rundt med meldinger? Og reaksjonen kommer fordi flere av disse mennene egentlig "har noen svin på skogen", og da er det tryggest å reagre på denne kona ang hennes reaksjon for å ikke selv bli avslørt??? Bare en tanke ang "på seg selv kjenner man andre". Anonymkode: 6687f...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet tirsdag kl 08:37 #310 Del Skrevet tirsdag kl 08:37 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men hvorfor? Forklar meg hvorfor? Jeg har min data i en fil. Min data hos 23andme er ikke knyttet til min personlighet, den er anonym. Jeg har jo ikke akkurat logget inn og identifiserte meg med bankid eller noe slik, det er bare en brukernavn og email. 23andme bruker anonymiserte data for research, siden de har så mange brukere, så blir det bra statistikk ut av det. På sikt skal det komme til gode av oss alle som menneskeheten, der vi finner mer ut om sykdommer og genetiske tilstander. Vi finner også ut om behandlinger bedre tilpasset enhver individ. Fortell meg hvorfor skal jeg slette, hva skal jeg være redd for (og ikke si at jeg skal være redd for å ikke få forsikring - det er ingen reell fare for det). Og hvem er interessert i å skremme oss nå? Når du blir bedt om å handle raskt, når du blir skremt med noe skummelt som skal skje - uvisst hva men skummelt - det er alltid bare propaganda, såpass har jeg lært. Anonymkode: b287b...83c Det handler ikke bare om deg, men om totalen. Dataene om deg er knyttet til din e-postadresse, og kan knyttes til deg. Så der har du linken. Men det er ikke nødvendigvis et problem i seg selv. Men "anonymt" er det jo ikke. Så om de har sagt det til deg er jo det første bløff. At et selskap borte i USA har tilgang til din DNA profil trenger ikke være et problem egentlig. Eller høres kanskje ikke så skummelt ut. Men hva kan denne dataen brukes til? Faller dataene i feil hender så kan dette brukes mot deg. Du kan nektes tjenester på bakgrunn av disse dataene. Innreise i land du vil til. Høyere avgifter. Og så videre. Vi er heldigvis et stykke unna det her i Norge pr nå, men i andre land kan dette oppleves som en reell risiko slik verdensbilde nå er blitt. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:47 #311 Del Skrevet torsdag kl 06:47 Han er utro, og lager et bilde av at hun er utro. Klassisk manipulering er det ikke. Det er som å mobbe noen, og når man blir tatt så snur man på alt og mener at man selv er offeret. Det er noe av det styggeste man kan utsette andre for. Det er utrolig vondt for henne helt klart. Anonymkode: 0a569...cd9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:07 #312 Del Skrevet torsdag kl 07:07 Tøff dame som viser at hun har selvrespekt. Hadde gjort det samme som hun. Pakket bagen! Anonymkode: d4ddf...fa6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet torsdag kl 08:14 #313 Del Skrevet torsdag kl 08:14 Denne mannen må jo være fullstendig idiot, han sexter med andre kvinner mens fruen er gravid å så krever han at barna skal dna testes ! Den siste idiot er tydeligvis ikke født! Håper at hun står på sitt og ikke tar han tilbake når han innser at ungene er hans og da vil fortsette ekteskapet. Hun fortjener veldig mye bedre ink en mann som ikke skriver med andre kvinner mens hun er gravid !!! Herregud for en taper. Hun kan garantere finne seg en mann som er mye bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:05 #314 Del Skrevet torsdag kl 12:05 Mannen er en dust. Han er uansett juridisk far til barna. Det eneste som kan endre det fakta er dersom biologisk far melder seg, og både biofar, juridisk far og mor samtykker skriftlig til farsskapsskifte. Jeg håper hun har kravet hans skriftlig så han ikke får noe omsorg ved en barnefordelingssak, bidrag må han betale uansett. Anonymkode: ec0f9...9fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:41 #315 Del Skrevet torsdag kl 15:41 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 10.16): Men hvorfor? Forklar meg hvorfor? Jeg har min data i en fil. Min data hos 23andme er ikke knyttet til min personlighet, den er anonym. Jeg har jo ikke akkurat logget inn og identifiserte meg med bankid eller noe slik, det er bare en brukernavn og email. 23andme bruker anonymiserte data for research, siden de har så mange brukere, så blir det bra statistikk ut av det. På sikt skal det komme til gode av oss alle som menneskeheten, der vi finner mer ut om sykdommer og genetiske tilstander. Vi finner også ut om behandlinger bedre tilpasset enhver individ. Fortell meg hvorfor skal jeg slette, hva skal jeg være redd for (og ikke si at jeg skal være redd for å ikke få forsikring - det er ingen reell fare for det). Og hvem er interessert i å skremme oss nå? Når du blir bedt om å handle raskt, når du blir skremt med noe skummelt som skal skje - uvisst hva men skummelt - det er alltid bare propaganda, såpass har jeg lært. Anonymkode: b287b...83c Dette er ekstremt naivt av deg å tro. Har du egentlig lest deg opp på 23andme? Det har vært utallige artikler med råd fra eksperter om å slette data. Det kan ikke sammenlignes med covid-hysteri eller fryktpropaganda i mediene, dette er helt reellt. Anonymkode: 2ebea...a36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:47 #316 Del Skrevet torsdag kl 15:47 Jeg ville støttet dama og så får gutteklubben stå sammen og "støtte far" når han innser for en komplett idiot han har vært som har mistet en som holdt ut med han og som er mor til hans barn.. Anonymkode: a05f3...09e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #317 Del Skrevet 16 timer siden Fyfaen hun dama der har gjort det smarteste valget i sitt liv!!💪💪💯 Anonymkode: f6799...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå