Pippi Lotta Skrevet 28. mars #241 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei. Det er ikke mistillit og usikkerhet som smitter seg. Da overvurderer du det jeg snakker om. Men jeg skjønner at dette var vanskelig å ta innover seg, derfor håper jeg på automatisk DNA-testing av alle nyfødte i framtiden, og at menn som ønsker bekreftelse i mellomtiden sørger for en DNA-test som er helt hemmelig fra moren til barna. For dette var visst vanskelig for kvinner å ta innover seg. Anonymkode: 6ba66...309 Selfølgelig er det mistilit og usikerhet å mistro partneren sin om noe så alvorlig. Om man har så mye usikerhet i forholdet så må man jobbe med problemet, for det forsviner selfølgelig ikke av en dna test. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #242 Del Skrevet 28. mars Eksen min beskyldte meg for å ha vært utro da jeg ble gravid. Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning i 22 uke, mistet babyen og holdt nesten på å dø selv. Eksen hadde et særpreget ansiktstrekk fra sin mors side som ikke var til å ta feil av, som også hans datter fra et tidligere ekteskap hadde. Babyen vår var prikk lik sin halvstoresøster. Han mistet oss begge, jeg synes han fikk som fortjent. Anonymkode: ba485...589 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #243 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå opprettes det ukentlig tråder her på kvinneguiden hvor kvinner angrer på at de har vært utro så det er for meg ganske utrolig at mange reagerer så sterkt på at en hvilkensomhelst mann ønsker dna test.. Tenker de som er så imot dna test har mye å skjule. Anonymkode: 99980...df0 Javel, da har jeg vel mye å skjule. Jeg vet ikke hva, så du vet tydeligvis mer om meg enn jeg gjør selv. Anonymkode: cf6ea...8ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 29. mars #244 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og? Skal normale kvinner måtte tolerere at mannen i deres liv mistenker at de ikke bare har vært utro, men også forsøker å bedra mann, barn og biologisk far, fordi en viss prosent av kvinner gjør nettopp dette? Skal jeg høylydt mistenke at min mann er en voldtektsmann fordi en viss prosent av menn voldtar? Eller skal jeg slå opp med kjæresten min om jeg har slike mistanker om han? Om man tror at kona har vært utro og er kapabel til å late som om barnet tilhører mannen, så bør mannen avslutte forholdet irrelevant av hva en DNA test viser. Anonymkode: 5b494...b1a Ja det burde du tåle, tenk på mannen din og ikke bare deg selv. Nesten halvparten av folk har vært utro, så det er helt forståelig at noen menn ønsker DNA test for sin egen sjelefreds skyld. Helst burde DNA test skje automatisk, så vi slipper kranglingen vi ser i denne tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #245 Del Skrevet 29. mars askjiir skrev (3 timer siden): Helst burde DNA test skje automatisk, så vi slipper kranglingen vi ser i denne tråden. Hvorfor skulle menn som er overbevist om at kona er utro/det ikke er hans barn, la det gå bare ved automatisk testing? Anonymkode: 4d70a...af2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #246 Del Skrevet 29. mars Seperasjon varer vel i ett år. Deretter kan man søke om skilsmisse. Har jeg forstått regelverket? Anonymkode: 1667c...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #247 Del Skrevet 29. mars Det kan da ikke være annet årsak at likhetstrekkene ikke samsvarer når han ser den nyfødte. Kan ikke forstå annen grunn.. Da ville jeg også spurt om dna test. Nekter kona så vil jo sannheten komme frem. Anonymkode: 1667c...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #248 Del Skrevet 29. mars Det er en selvfølge at alle barn skal DNA-testes ved fødsel. Hvem som faktisk er biologisk far til et barn skal ikke være opp til "tillit". Anonymkode: 09058...74c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #249 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det kan da ikke være annet årsak at likhetstrekkene ikke samsvarer når han ser den nyfødte. Kan ikke forstå annen grunn.. Da ville jeg også spurt om dna test. Nekter kona så vil jo sannheten komme frem. Anonymkode: 1667c...2c5 Du forventer at barn ligner begge foreldre allerede fra fødselen av? Lykke til... Anonymkode: 4d70a...af2 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 29. mars #250 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da hadde jeg pakket sammen, flyttet og gitt beskjed om at han få samvær annehver helg og betale bidrag deretter OG gitt beskjed om at han har bedt om det selv. Anonymkode: 8c2fe...30d Hvorfor vil du straffe barna? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #251 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg støtter mannen her. Vet om to menn som har blitt lurt på det groveste og som mann hadde jeg alltid hatt en viss skepsis. Anonymkode: b7c19...4ea Det hadde vært fullstendig uaktuelt å få barn med ei dame uten å ha avtalt DNA-test fra første stund. Når optikeren spør om du har øyesykdom i familien, eller fastlegen spør om du har hjertesykdom i familien, hva svarer du da på basis av? Farskapssvindel er å utsette både far og barn for ting som burde straffes med fengsel. Anonymkode: 09058...74c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #252 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde vært fullstendig uaktuelt å få barn med ei dame uten å ha avtalt DNA-test fra første stund. Anonymkode: 09058...74c Det ville forsåvidt vært fair, framfor å slenge det ut til ei dame i barsel. Anonymkode: 4d70a...af2 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #253 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ville forsåvidt vært fair, framfor å slenge det ut til ei dame i barsel. Anonymkode: 4d70a...af2 For all del, fyren i denne historien høres ut som et skikkelig rævtørk. Det jeg skriver er ikke noen støtteerklæring til ham, sånn isolert sett. Men at det i det hele tatt er lovlig for mor å feilinformere barnet sitt om risiko for arvelige sykdommer er fullstendig sinnssykt. Et kaldgufs av vulgær 70-tallsfeminisme vi burde ha lagt bak oss for lenge siden. Hadde vi bare tatt steget inn i det 21. århundre og ryddet opp i dette, så ville akkurat denne problemstillingen ikke være relevant. Og som flere påpeker i tråden: Nei, dette er ikke en måte å "avdekke utroskap". Mor kan helt fint være utro uten å bli gravid. Enkelte tar til og med abort bak mannens rygg. Dette handler om sannheten om farskap. Anonymkode: 09058...74c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #254 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For all del, fyren i denne historien høres ut som et skikkelig rævtørk. Det jeg skriver er ikke noen støtteerklæring til ham, sånn isolert sett. Men at det i det hele tatt er lovlig for mor å feilinformere barnet sitt om risiko for arvelige sykdommer er fullstendig sinnssykt. Et kaldgufs av vulgær 70-tallsfeminisme vi burde ha lagt bak oss for lenge siden. Hadde vi bare tatt steget inn i det 21. århundre og ryddet opp i dette, så ville akkurat denne problemstillingen ikke være relevant. Og som flere påpeker i tråden: Nei, dette er ikke en måte å "avdekke utroskap". Mor kan helt fint være utro uten å bli gravid. Enkelte tar til og med abort bak mannens rygg. Dette handler om sannheten om farskap. Anonymkode: 09058...74c … og bare for å krone galskapen: Ikke bare er det lovlig å lure mannen til å tro han er far til barnet, og feilinformere barnet og risiko for arvelige sykdommer. Neida. Ved samlivsbrudd er det i tillegg lovlig å juge også til myndighetene, og dermed få dem til å tvangsinndrive barnebidrag… fra en mann som hun bare har lurt til å tro han er barnets far. Og blir dette oppdaget i ettertid, har mannen til alt overmål ikke engang krav på å få tilbake pengene hun har svindlet ham for! Fortell meg at dette ikke er det rene vanvidd. En enkel DNA-test ved fødsel, så er alt dette fikset. Anonymkode: 09058...74c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #255 Del Skrevet 29. mars Sirah skrev (13 timer siden): Det handler ikke nødvendigvis om at mannen er helt sikkert på at jeg er utro som du skriver. Men at mannen trenger den lille bekreftelsen for å slå seg helt til ro med at det faktisk er hans eget avkom han oppdrar. Jeg leste i en artikkel en gang i forbindelse med hendelsene i min vennegjeng at så mye som 1 av 10 barn muligens vokser opp med feil far. Altså at mor har vært utro. Det er et ganske høyt tall. Det er også rundt 28% av befolkningen som på ett eller annet tidspunkt er utro. Jeg har også vært borte i 3 tilfeller av feil far i omgangskretsen. Jeg forstår veldig godt at menn kanskje ønsker denne lille sikkerheten. Jeg vet at jeg ikke har noe som helst å skjule så hvorfor i alle dager kan jeg ikke bare ta en test om han ønsker det? Det finnes værre ting å bli beskyldt for. Heldigvis går det ann å være litt raus med partneren sin uten å stemple han som drittsekk. Du leser artikkelen feil. 1 av 10 barn som TESTES, har feil far. Som regel tester man ved mistanke om utroskap. De fleste barn blir ikke testet. Anonymkode: 969cd...0f9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #256 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mannen har vært utro mens hun var gravid? Tipper at hun hadde MANGE gode grunner til å skille seg, og at det med DNA-test og utro-beskyldningene fra HAN mot HENNE var dråpen som fikk det til å renne over. Anonymkode: 857ea...652 Det var det jeg tenkte og. Han har allerede gjort mye uakseptabelt tidligere, så rart at hun ikke har gjort det slutt tidligere. Om han ikke stoler på henne, så er ikke forholdet liv laga uansett. Anonymkode: 271fb...b85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #257 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han er jo ikke steril, siden barna er hans (ifølge dama). Den eldste likner også som to dråper vann på far. Anonymkode: 969cd...0f9 Selv om hun mener det så kunne han jo vært steril likevel .. Anonymkode: f40fd...6fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #258 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du leser artikkelen feil. 1 av 10 barn som TESTES, har feil far. Som regel tester man ved mistanke om utroskap. De fleste barn blir ikke testet. Anonymkode: 969cd...0f9 Isolert sett sant nok. Men studier har vist at utbredelsen av farskapssvindel ligger på rundt 1,5% i Storbritannia, 2,8% i Frankrike og 0,8% i Sveis. Så med mindre Norge er heeelt annerledes enn andre vestlige land, noe det neppe er grunn for å mistenke, så kan vi trygt anta at vi minst snakker om rundt 1% av barn født her til lands. Hvilket betyr at over 50 000 mennesker i Norge går rundt og tror de har en far som faktisk ikke er faren deres. Og over 50 000 menn går rundt og tror de har et barn som faktisk ikke er deres. Er dette "ikke tilstrekkelig" til at vi skal foreta oss noe? Anonymkode: 09058...74c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #259 Del Skrevet 29. mars askjiir skrev (5 timer siden): Ja det burde du tåle, tenk på mannen din og ikke bare deg selv. Nesten halvparten av folk har vært utro, så det er helt forståelig at noen menn ønsker DNA test for sin egen sjelefreds skyld. Helst burde DNA test skje automatisk, så vi slipper kranglingen vi ser i denne tråden. Men at mannen sextet med andre damer mens dama var gravid og lå på sykehuset, er helt innenfor? Anonymkode: 969cd...0f9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #260 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Isolert sett sant nok. Men studier har vist at utbredelsen av farskapssvindel ligger på rundt 1,5% i Storbritannia, 2,8% i Frankrike og 0,8% i Sveis. Så med mindre Norge er heeelt annerledes enn andre vestlige land, noe det neppe er grunn for å mistenke, så kan vi trygt anta at vi minst snakker om rundt 1% av barn født her til lands. Hvilket betyr at over 50 000 mennesker i Norge går rundt og tror de har en far som faktisk ikke er faren deres. Og over 50 000 menn går rundt og tror de har et barn som faktisk ikke er deres. Er dette "ikke tilstrekkelig" til at vi skal foreta oss noe? Anonymkode: 09058...74c Dette er også kun på bakgrunn av barn som testes. Så lenge de aller fleste barn ikke blir testet, vil vi aldri få korrekt statistikk. Jeg har fire barn. Ingen av dem har blitt testet. De er altså ikke med i statistikken. De fleste jeg kjenner, har heller ikke testet barna sine. For øvrig er 1 prosent 1 av 100, ikke 1 av 10, slik det dramatisk påstås i denne tråden. Anonymkode: 969cd...0f9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå