Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i en konflikt med en annen kollega. Som leder åpenbart forsvarer. De er naboer og har jobbet sammen på tidligere jobber. Har vært på hytteturer sammen, barna er venner.

Uansett, leder er ikke profesjonell og tar åpenbart parti. Jeg har bedt om et møte med tillitsvalgt til stede. Hun vil bestemme hvem som skal velges som tillitsvalgt i saken, jeg vil ikke ha med plasstillitsvalgt. Han er det ingen tak i, hun behandler han ikke særlig fint. Har valgt en annen utenfra. Det vil hun ikke. Fikk småkjeft i dag.. Og hun nekter indirekte å ha møte. 
Har så lyst til å kjefte på henne, like før jeg gir henne et par sannhetens ord foran alle.

Anonymkode: a0e33...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva går denne konflikten i?

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Hva går denne konflikten i?

At kollega (venninne med leder) har beskyldt meg for ting jeg ikke har gjort, pratet med 2 kolleger om det. Og vil nå ikke vil være ved det. Påstår at alle har misforstått. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

At kollega (venninne med leder) har beskyldt meg for ting jeg ikke har gjort, pratet med 2 kolleger om det. Og vil nå ikke vil være ved det. Påstår at alle har misforstått. 

De sier du har gjort noe, og du har sagt du ikke har gjort det.

Hva går den videre konflikten ut på? Er dette du påstås å ha gjort noe som får konsekvens for deg i stillingen eller arbeidet ditt?

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (10 minutter siden):

De sier du har gjort noe, og du har sagt du ikke har gjort det.

Hva går den videre konflikten ut på? Er dette du påstås å ha gjort noe som får konsekvens for deg i stillingen eller arbeidet ditt?

Ja, at jeg ikke gjør jobben min når leder ikke er til stede. At jeg bare sitter og slapper av, har lange pauser. Kommer og forlater arbeidsplassen når jeg selv ønsker. Men dette skjer bare når leder er opptatt i møter og sånt. Jeg har tydeligvis to personligheter. Og det verste tør jeg ikke å skrive en gang. At jeg bruker for mye såpe når jeg vasker hender og at det koster jobben masse penger å kjøpe ny🙈🙈

Jeg er så lei av dette, har ignorert den personen mange ga når hun tidligere har sagt lignende til meg om andre. Men nå er jeg bare lei og sliten av denne merkelige barnslige måten hun oppfører seg på. 

Skrevet (endret)

Du har selvsagt rett til å ha med deg en tillitsvalgt fra høyere opp i systemet som bisitter i et møte.

Men det er kanskje ikke så vanlig i et møte om en såpass liten ting som dette? 

Ikke at konflikten ikke er reell, men har det vært forsøkt dialogmøte eller andre lavterskeltiltak? Har du sendt varsel? Evt avviksmelding om sjefen ikke har reagert på varselet? 

Men jeg er enig i at å ha med en person utenfra kan sørge for at alle oppfører seg mer profesjonelt. Pass også på at det føres referat, og la alle godkjenne referatet etterpå. I sånne sammenhenger er skrifteliggjøring viktig. 

Endret av Elle Melle
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, at jeg ikke gjør jobben min når leder ikke er til stede. At jeg bare sitter og slapper av, har lange pauser. Kommer og forlater arbeidsplassen når jeg selv ønsker. Men dette skjer bare når leder er opptatt i møter og sånt. Jeg har tydeligvis to personligheter. Og det verste tør jeg ikke å skrive en gang. At jeg bruker for mye såpe når jeg vasker hender og at det koster jobben masse penger å kjøpe ny🙈🙈

Jeg er så lei av dette, har ignorert den personen mange ga når hun tidligere har sagt lignende til meg om andre. Men nå er jeg bare lei og sliten av denne merkelige barnslige måten hun oppfører seg på. 

Jeg forstår at det er kjipt å bli snakket om på denne måten bak ryggen din, og snakket ned til din leder når det ikke stemmer.

Men får det konsekvenser for deg? Har sjefen tatt dette opp med deg formelt?

Grunnen til at jeg lurer er at dersom sjefen ikke tar det opp med deg så er det sannsynligvis fordi sjefen ikke tror på det som blir sagt og ikke har tenkt å følge det opp. Om du allikevel prøver å lage en sak ut av det kan det da virke som om det er du som er problemet, selv om du ikke er det. I tillegg, dersom sjefen tar dette opp med deg formelt så har du rettigheter rettet mot hvordan slike ting skal tas opp og videre saksgang. Og da er det lettere å få ting igjennom.

Det jeg hadde gjort i tilsvarende situasjon var å holde kjeft og gjøre jobben min, og sørge for så mye dokumentasjon som overhode mulig på at jobben ble gjort og at den ble gjort bra. Det du oppnår med dette er å vise at du ikke bryr deg om slarv, står støtt og har selvtillit. Samtidig vil det provosere kollegaen din og forsøke mer og mer på å få deg "tatt" - og i den prosessen sannsynligvis avsløre både motiv og deltakelse. Idioter har en tendens til å avsløre seg selv til slutt. Problemet er ofte at man prøver å spille deres spill - og da taper man fordi de har erfaring.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...