Maskinfører Skrevet 11. april #141 Skrevet 11. april Dude1996 skrev (På 30.3.2025 den 10.11): Er ferdig med episode 1 og episode 2. Han er ikke helt frisk, det er helt sikkert. Men hvorfor velger folk å sitte på med en fremmed sjåfør? Det virker ikke logisk i det hele tatt. Nei har er ikke helt frisk han er psykopat 2 1
Maskinfører Skrevet 11. april #142 Skrevet 11. april Coffee1234 skrev (På 30.3.2025 den 22.57): Klarer ikke å forstå så enpatiløse mennesker. Men fikk litt noia av forsvareren hans også kjente jeg. Mye advokater gjemmer seg bak og kaller «ens jobb». Rettsapparat eller ei, ville aldri klart å forsvare denne mannen. Nei ikke jeg heller tenk å komme hjem til kona og fortelle at man har forsvart en kvinne mishandler 2
Karjohlo05 Skrevet 12. april #143 Skrevet 12. april Er lett å si at han lyser psykopat og ondskap lang vei etter å ha sett dokumentaren, men ærlig talt, han har vel kultivert noen strategier overfor damer som gjør at han antakelig fremstår veldig sjarmerende og romantisk, og kanskje morsom tilogmed- kanskje det der patetiske romantiske sangnummeret hans får han til å virke harmløs og søt og rar, samtidig som han vel har en selvtillit som er attraktiv. Han er kanskje beundrende og pågående på en akkurat passelig tiltrekkende måte. Og er kanskje opptatt av å være gøy å være sammen med i startfasen, og får deg til å føle deg attraktiv og spennende og bra. Er ikke så veldig sikkert at han ter seg i sjekkefasen sånn som vi ser han i dokumentaren. Synes det er leit at så mange kommentarer her peker på at damene er dumme og naive og svake og sårbare osv. Det er lov å bli sjarmert av oppmerksomhet og søke etter relasjoner med menn, fordi det potensielt er gøy eller fint - alle gjør det! Eller kanskje det er herlig at det skjer noe, noe som føles som eller man tror er et spennende eventyr! Det er det han får en til å tro, han er veldig utstudert flink til det, derfor overbeviser han MANGE! De er ikke dumme selvom. At han brått skifter ansikt er noe de beskriver. Så blir han en helt annen en den de forholdt seg til først, såklart ser de det da. vi som har sett dokumentaren og har fått se hele bildet på en gang kan jo ikke føle oss som mindre dumme eller naive bare fordi vi ble vist på tv hele bildet av han, det er ikke vi selv som har gjennomskuet han etter første møte akkurat! tror den antakelsen gjør terskelen høyere for å stå frem. Tror det for min del faktisk. Lurer på hva hun som er i det videoklippet som ligger på kanalen hans, hun som forteller at hun var under trusler da det ble spilt inn, føler om at det klippet ligger der. jeg gikk inn på kanalen hans for å se hvordan det så ut men jeg syntes det var ekkelt at det klippet bare ligger der som ingen ting. Det må ha vært helt grusomt for henne. 12 3 9
Karjohlo05 Skrevet 12. april #144 Skrevet 12. april Jeg bare lurte på, kanskje det ikke er så greit å gå inn å se på de klippene, kanskje man gjør mer skade for noen av dem? Hva tenker dere? Jeg for min del kjenner at jeg ikke vil se på videoen av henne hvis ikke jeg vet at hun vil at den skal ligge der åpent på siden hans (ikke det samme som at den vises i dokumentaren, som jeg går ut ifra at hun har sagt ja til) Hvis det var meg i den videoen og ikke kunne gjøre noe med at den lå der så hadde jeg håpet at den ikke ble sett. Jeg beundrer de som klarer å stå frem for å kanskje redde fremtidige ofre eller hjelpe tidligere, så tar de kostnaden med den eksponeringen. Er ikke bare han mannen som følger med og advarer kvinner som er en helt her. Vi burde ikke sitte her og kalle dem dumme og naive. 6 2
omno_guest Skrevet 14. april #145 Skrevet 14. april Er ikke Gjert ingebrigtsen også fra båtsfjord? Hva er det med båtsfjord som får mange av disse voldsmennene? 1 1
Gliffy Skrevet 14. april #146 Skrevet 14. april (endret) omno_guest skrev (5 timer siden): Er ikke Gjert ingebrigtsen også fra båtsfjord? Hva er det med båtsfjord som får mange av disse voldsmennene? Tror vold og knivstikking har ganske høy statistikk der oppe, uten at jeg kan finne kilde på det. Mener jeg leste om det for noen år siden, at det er mye slåssing i fylla. Var en eller annen artikkel om at det var farligere på byen i Finnmark enn i Oslo edit: fant det https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/her-er-det-mest-vold-per-innbygger-1.7459573 Endret 14. april av Gliffy fant noe mer info som jeg la til 3
Seff Skrevet 14. april #147 Skrevet 14. april Dude1996 skrev (På 30.3.2025 den 10.11): Er ferdig med episode 1 og episode 2. Han er ikke helt frisk, det er helt sikkert. Men hvorfor velger folk å sitte på med en fremmed sjåfør? Det virker ikke logisk i det hele tatt. Det samme har slått meg. Å bli med på langtur med en person de akkurat har møtt? Det er ingen av damene som har skyld i å ha blitt mishandlet, det er klart, men hva går gjennom hodet på folk som velger å bli med på tur med en person de egentlig ikke kjenner sånn uten videre? Og hvem har mulighet, har ingen av dem vært i jobb? Det var i hvert fall en av dem som bare kastet seg rundt og ble med, selv om hun hadde barn. 3
Chomsky89 Skrevet 21. april #148 Skrevet 21. april At mange ikke har empati er nå en ting, men Jeg forstår likevel ikke at han tør å mishandle relativt fremmede kvinner i deres hjem i dagevis på steder som er fremmede for han. Det er jo langt fra utenkelig at det kan komme inn en eller flere slektninger/bekjente på etthvert tidspunkt. Føler disse menneskene ikke frykt for egen sikkerhet? 2
SoftKitty Skrevet 23. april #149 Skrevet 23. april hubbabubba00 skrev (På 30.3.2025 den 0.32): En av hans første koner tok selvmord. Skjøt seg selv. Blir ikke overrasket i det heletatt om han er grunnen til det. Grusom mann. Veldig uvanlig at kvinner tar selvmord på den måten. En kvinne som har levd og fått barn med en voldelig psykopat... Vet man ikke får spekulere på forumet så skal ikke si hva jeg tenker 5
Zenhouse Skrevet 23. april #150 Skrevet 23. april Chomsky89 skrev (På 21.4.2025 den 7.51): At mange ikke har empati er nå en ting, men Jeg forstår likevel ikke at han tør å mishandle relativt fremmede kvinner i deres hjem i dagevis på steder som er fremmede for han. Det er jo langt fra utenkelig at det kan komme inn en eller flere slektninger/bekjente på etthvert tidspunkt. Føler disse menneskene ikke frykt for egen sikkerhet? Tenker at han peiler seg inn på ensomme damer uten særlig nettverk. Men ja, det er uforståelig på flere måter. 1
Ruspus Skrevet 24. april #151 Skrevet 24. april Gliffy skrev (På 14.4.2025 den 17.37): Tror vold og knivstikking har ganske høy statistikk der oppe, uten at jeg kan finne kilde på det. Mener jeg leste om det for noen år siden, at det er mye slåssing i fylla. Var en eller annen artikkel om at det var farligere på byen i Finnmark enn i Oslo edit: fant det https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/her-er-det-mest-vold-per-innbygger-1.7459573 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/hallik-frank-arrestert-i-sverige-1.3661819
KjerstiT Skrevet 24. april #152 Skrevet 24. april Ruspus skrev (6 minutter siden): https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/hallik-frank-arrestert-i-sverige-1.3661819 Verken Pål, Frank eller Gjert har bodd i Båtsfjord på veldig mange år.
Ruspus Skrevet 24. april #153 Skrevet 24. april KjerstiT skrev (16 minutter siden): Verken Pål, Frank eller Gjert har bodd i Båtsfjord på veldig mange år. Kanskje bra. Hallik-Frank soner vel i sverige for fullt av voldtekter der borte.
Maia70 Skrevet 24. april #154 Skrevet 24. april (endret) Dude1996 skrev (På 30.3.2025 den 10.11): Er ferdig med episode 1 og episode 2. Han er ikke helt frisk, det er helt sikkert. Men hvorfor velger folk å sitte på med en fremmed sjåfør? Det virker ikke logisk i det hele tatt. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har haiket med vilt fremmede i mitt liv, senest for et par år siden. Den eneste gangen jeg har følt meg ukomfortabel var når jeg haiket med noen jeg kjente faktisk. Endret 24. april av Maia70 2
Maia70 Skrevet 24. april #155 Skrevet 24. april O Rakel skrev (På 6.4.2025 den 1.23): Skulle vi heller hatt ti Helge Andersen gående rundt etter Baneheia? Nei da var det bedre at de tok litt for hardt i, og Viggo også sonet - han ble i alle fall ikke voldtatt og drept. Er så sykt oppgitt over norsk politi og domstoler. Det var ekstremt slett politiarbeid som gjorde at VK havnet i fengsel, ikke at de tok for hardt i. 4
Haloman Skrevet 4. mai #156 Skrevet 4. mai Maia70 skrev (På 24.4.2025 den 22.40): Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har haiket med vilt fremmede i mitt liv, senest for et par år siden. Den eneste gangen jeg har følt meg ukomfortabel var når jeg haiket med noen jeg kjente faktisk. Hvorfor tar du sjansen..?
Maia70 Skrevet 4. mai #157 Skrevet 4. mai Haloman skrev (9 timer siden): Hvorfor tar du sjansen..? Fordi jeg så og si aldri har hatt en dårlig opplevelse med fremmede, og aldri når jeg har haiket. Trailermannen hadde profil på sosiale media, som kan sees som fisking etter offer. Vanlige mennesker som kjører bil fra A til B skal et sted, de kjører ikke rundt og ser etter mennesker de kan forgripe seg på. Sist jeg haiket fordi bilen min var på verksted, haiket jeg med noen som hadde vært i begravelse. 1
Eva-Lena Skrevet 7. mai #158 Skrevet 7. mai Høyesterett avviste Pål Olsen sin anke og dommen er nå rettskraftig. Dømt til forvaring for andre gang. Spørs om han noen gang kommer utenfor murene igjen, håper han råtner på rot i fengselet. 9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå