Gå til innhold

Trailermannen

forkjølajente

Anbefalte innlegg

Jeg tenker det var meget smart av den personen i rettssalen som dro fingeren over halsen mot Pål Olsen. Jeg tror hen provoserte han bevisst, så han skulle reagere akkurat slik han gjorde. Han mistet grepet litt akkurat da, og truet med at hen var død. Og akkurat DER kom hans sanne jeg frem!  

Pål Olsen er en voldelig, iskald og kynisk psykopat, men akkurat i dette øyeblikket var han ikke smart eller iskald nok til å IKKE la seg vippe av pinnen. 

Rettssystemet i Norge er forøvrig en stor skam! Et HÅN mot offer, og det kan virke som lover og regler beskytter de kriminelle mer enn de som er offer. Meget bra at denne dokumentaren er laget, så folk får vite om denne farlige mannen! Plutselig er han ute igjen, og fortsetter som før. Da BØR alle i Norge vite hvem han er!

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chupacabra skrev (På 1.4.2025 den 20.12):

Han sier vel trolig alt de liker å høre.

Må si det var litt spesielt å overnatte i traileren etter første date med "den gamle mannen".

What is the worst that can happen?

Ja det var det! Men hva med alle de som finner seg en fremmed som de blir med hjem etter en fuktig kveld på byen? Det kan like så godt skje noe sånn da.. man vet jo aldri liksom😧

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra81 skrev (5 minutter siden):

Ja det var det! Men hva med alle de som finner seg en fremmed som de blir med hjem etter en fuktig kveld på byen? Det kan like så godt skje noe sånn da.. man vet jo aldri liksom😧

Ja, det er høyrisiko. Verden er et farlig sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milda89 skrev (På 31.3.2025 den 20.57):

Er det virkelig nødvendig å spekulere om familien hans? Det er ingenting som tyder på at de har medvirket til det han er dømt for, eller kan klandres moralsk på noe sett.

Diskusjonen om hva som forårsaker at noen utvikler antisosiale trekk er ganske innviklet, men mange mener at det kan være en kombinasjon av en genetisk disposisjon og miljøfaktorer.

Hva slags miljøfaktorer som kan utløse dette kan også variere. Det handler ikke nødvendigvis om familien, det kan også være andre faktorer i miljøet rundt. Man kan f.eks. se for seg at noen mister foreldrene som barn, på grunn av en ulykke. Så havner vedkommende på barneverninstitusjon, der det begås seksuelle overgrep eller er et tøft ungdomsmiljø.

Jeg synes at vi skal unngå å stille spørsmål rundt familien hans. Dette er sannsynligvis vanskelig for dem, og de bør slippe eksponering eller spekulasjoner. 

Det er selvsagt relevant å lete etter svar, herunder om han selv var et offer eller om han kom fra et normalt hjem. Rett og slett for å pek e å forstå. 

Barna hans har uansett ikke vokst opp hos ham, og dermed fått andre impulser og har dessuten gener fra mødrene. De som er store og ikke er psykopater har nok tenkt tanken selv, men vet de ikke er det, om noen er det så kan de godt bli minnet om det. 
Synes du drar det litt langt i din iver etter å styre tråden. Fyren er jo åpenbart klin hakke gal, totalt blottet for empati og enten en splitter personlighet eller ren sadist. Å søke svar på hvordan noen kan bli slik er helt naturlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra81 skrev (1 time siden):

Jeg tenker det var meget smart av den personen i rettssalen som dro fingeren over halsen mot Pål Olsen. Jeg tror hen provoserte han bevisst, så han skulle reagere akkurat slik han gjorde. Han mistet grepet litt akkurat da, og truet med at hen var død. Og akkurat DER kom hans sanne jeg frem!  

Pål Olsen er en voldelig, iskald og kynisk psykopat, men akkurat i dette øyeblikket var han ikke smart eller iskald nok til å IKKE la seg vippe av pinnen. 

Rettssystemet i Norge er forøvrig en stor skam! Et HÅN mot offer, og det kan virke som lover og regler beskytter de kriminelle mer enn de som er offer. Meget bra at denne dokumentaren er laget, så folk får vite om denne farlige mannen! Plutselig er han ute igjen, og fortsetter som før. Da BØR alle i Norge vite hvem han er!

Enig i alt dette.

Rettssystemet beskytter forbrytere mer enn ofre, og oftest er det altså menn på bekostning av kvinner og barn. Vi har sett det før ang avslag på voldsalarmer, henleggelser og frifinnelser.

Det verste er liksom at en uskyldig bli dømt, verre enn at to skylde går fri - liksom. Men er det ikke virkelig verre at ti skyldige går fri, og voldtar, mishandled og dreper kvinner og barn, enn at en uskyldig mann blir uskyldig dømt? Når ofrene for forbrytelser mister livet, barn mister mødrene eller foreldre mister sine barn? Skulle vi heller hatt ti Helge Andersen gående rundt etter Baneheia? Nei da var det bedre at de tok litt for hardt i, og Viggo også sonet - han ble i alle fall ikke voldtatt og drept. Er så sykt oppgitt over norsk politi og domstoler. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra81 skrev (2 timer siden):

👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnneSusanne skrev (10 timer siden):

Jeg har en FB-venn, voksen dame, som har truffet på pål olsen. Hun har innlegg på facebook om han. Men det kommer ikke frem om hun ble forulempet/slått/voldtatt. 

Jeg måtte ringe til en venn etter jeg hadde sett ferdig alle episodene. Jeg følte meg uvel.

Og tenk på de damene ( og barna, og dyrene) som virkelig er blitt traumatisert i møte med det monsteret. Håper de finner styrke og at de får hjelp!

Jeg ble klar over denne karen for flere år siden, da det var en dame som advarte mot han her. Slik ble det til at jeg så den dokumentaren fra 2012 som omhandler han fra fengselet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra81 skrev (10 timer siden):

Jeg tenkte umiddelbart det samme som deg. Mannen provoserte han til å eksplodere i sin egen rettsak, og det var det som var hensikten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ubehagelig fyr. Det intervjuet i siste episode og hans atferd i rettsaken var skremmende å se. Øynene hans var skikkelig kalde og ekle.

Når jeg så på dokumentaren tenkte jeg på hva det kan være som får noen til å drive den type high-risk dating? Det å bli med en fremmed på tur, invitere noen hjem til seg med en gang, introdusere barna sine for en fremmed, der er så uforståelig. Noen som har en god teori på dette? Er det et veldig stort behov for å bli elsket? Slippe å være alene? Lav selvfølelse? 

Endret av Dishwalla
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (På 6.4.2025 den 9.46):

Jeg ble klar over denne karen for flere år siden, da det var en dame som advarte mot han her. Slik ble det til at jeg så den dokumentaren fra 2012 som omhandler han fra fengselet, da.

Husker du hva den dokumentaren heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (16 timer siden):

Takk for link. Jeg såg den aktuelle episoden. For en falsk og fæl type. De som slapp ut måtte vise at de hadde forandret seg. Han glippet litt på kjøkkenjobben han hadde i fengselet og ble sagt opp der. Men i følge han selv var det han som sluttet. *tøff som han er* (ironi)

Skjønner bare ikke at han ikke kjapt ble satt inn i fengsel igjen, men istedet fikk han holde på med sin "tortur" i åresvis. Ubegripelig!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnneSusanne skrev (3 timer siden):

Takk for link. Jeg såg den aktuelle episoden. For en falsk og fæl type. De som slapp ut måtte vise at de hadde forandret seg. Han glippet litt på kjøkkenjobben han hadde i fengselet og ble sagt opp der. Men i følge han selv var det han som sluttet. *tøff som han er* (ironi)

Skjønner bare ikke at han ikke kjapt ble satt inn i fengsel igjen, men istedet fikk han holde på med sin "tortur" i åresvis. Ubegripelig!!

Ja, uforståelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy71 skrev (På 31.3.2025 den 17.15):

Vet du noe om hans oppvekst og foreldrene? Tenker at en person er ikke født vond eller psykopat..

Vokste opp under normal omstendigheter, i et ellers normalt hjem.

Problemet med Pål er at han er en ekstremt kynisk og manipulerende type, som alltid har siktet seg etter svake og sårbare kvinner. Han har alltid vært en fyr som elsker å skryte på seg alt mulig rart. Typisk narsissist.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dishwalla skrev (På 6.4.2025 den 14.36):

For en ubehagelig fyr. Det intervjuet i siste episode og hans atferd i rettsaken var skremmende å se. Øynene hans var skikkelig kalde og ekle.

Når jeg så på dokumentaren tenkte jeg på hva det kan være som får noen til å drive den type high-risk dating? Det å bli med en fremmed på tur, invitere noen hjem til seg med en gang, introdusere barna sine for en fremmed, der er så uforståelig. Noen som har en god teori på dette? Er det et veldig stort behov for å bli elsket? Slippe å være alene? Lav selvfølelse? 

Folk drar på ONS hver helg. Det er faktisk helt vanlig. Skremmende vanlig. Det er bare flaks at ikke alle er P.O.

Sjekk tinder trådene her: vi møttes, hadde sex og er nå på tredje ungen. Som oftest går det jo bra.

Forskjellen er bare at vi «dømmer» når det går til helvette. Og vi da sier at damene har noen issues. Helt vanlige folk gjør dette HELE tiden. 

Endret av BobbySocks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
O Rakel skrev (På 6.4.2025 den 1.23):

Enig i alt dette.

Rettssystemet beskytter forbrytere mer enn ofre, og oftest er det altså menn på bekostning av kvinner og barn. Vi har sett det før ang avslag på voldsalarmer, henleggelser og frifinnelser.

Det verste er liksom at en uskyldig bli dømt, verre enn at to skylde går fri - liksom. Men er det ikke virkelig verre at ti skyldige går fri, og voldtar, mishandled og dreper kvinner og barn, enn at en uskyldig mann blir uskyldig dømt? Når ofrene for forbrytelser mister livet, barn mister mødrene eller foreldre mister sine barn? Skulle vi heller hatt ti Helge Andersen gående rundt etter Baneheia? Nei da var det bedre at de tok litt for hardt i, og Viggo også sonet - han ble i alle fall ikke voldtatt og drept. Er så sykt oppgitt over norsk politi og domstoler. 

Det er veldig lett og si, helt til den som sitter uskyldig i fengsel er deg selv eller noen du er glad i. Jeg skjønner tankegangen din men, at uskyldige mennesker skal sitte i fengsel å få store deler av sitt liv og rykte ødelagt er jeg dypt uenig i, selv om det betyr at 10 voldtektsmenn går fri. Når det kommer til bruk av overvåking/omvendt voldsalarm etc så er jeg helt enig i at veldig sterke indisier, uten klare bevis bør kvalifisere til bruk av dette i mye større grad enn i dag. Det er kjipt hvis du er uskyldig men, tross alt ikke livsødeleggende på samme måte som en frarøvet frihet inne i et fengsel er. Her er jeg enig i at det er bedre at noen uskyldige blir rammet enn at 10 skyldige slipper.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...