Gå til innhold

Bursdag kl. 20.00-22.00

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

0 stress. Barna vokser til og kan være lenger oppe.

Anonymkode: c701f...fd8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok. Vi har også gjort det i sommerferie , men hadde stussa som barnebursdag. De må jo holde seg våkne helst, så tror mine hadde trengt og snu døgnet litt først. Hadde sovet mellom skolen og bursdag kanskje? 

Anonymkode: a38ec...1eb

Er gjerne i juli og august. Som regel ikke hele klasser men type 5-6 venner. Vanlig når det er snakk om barn som har bursdag på sommeren. Så opplever ikke at noen her nede hadde syntes det var seint med et opplegg for barn frem til klokka 22 på en fredag 

Anonymkode: 16e5b...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet her var det mange unger med rigide leggetider ja! 

Det er snakk om 12-åringer! La nå dem få kose seg, de skal straks på ungdomsskolen. Leggetid kl 21, hallo😅

Noen foreldre bør sette seg ned, trekke seg tilbake og la ungene få vokse. En 12-åring styrer jo snart sin egen leggetid. 

Anonymkode: 1ee1a...3a3

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det hadde jo kommet litt an på hva vi skulle dagen etter, det ;)

Det er ikke kjekt med en unge som er dautrøtt og grinete og sur (som mine blir om de ikke får nok søvn), om vi har planer dagen etter. En sånn "morokveld" ødelegger rett og slett dagen etter fullstendig, og joda, om vi bare skal dasse hjemme, så er det jo greit nok, men det er ikke greit om det ødelegger for andre planer så alt vi gjør den dagen bare blir ukoselig og dritt for hele resten av familien. 

Anonymkode: b2f1e...817

Dette er for barn som går i 6. klasse! Det høres jo ut som det er snakk om en femåring. Blir litt sjokker over mange svar i denne tråden. Det er ferdig kl 22, ikke 24 liksom. Har barna dere aldri overnatting med andre? Mine unger sovnet da aldri før tidligst kl 23 på overnatting i den alderen. Ofte var målet å skulle «døgne», noe de selvsagt ikke fikk lov til. 

TS: dette er selvfølgelig helt OK. La ungene kose seg! De med strengest foreldre kommer antagelig til å elske det mest av alle.

Anonymkode: 1c155...774

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns ikke det var seint. Her i Kristiansand tar man 10 åringene med på Sabeltanns show i Dyreparken frem til klokka 00.30 på natten😅

6 og 8 åringer også, og vet om yngre også. En av de «små» (nå ikke så liten lengre) i utvidet familie hos meg mener jeg var 4 når han første gang dro til Kristiansand for å se på Sabeltann. Han ble ikke redd heller. Er litt hit or miss med de yngste i forhold til å bli redde, men helt vanlig selv om jeg forstår det kan virke sent her, så går det nok bra. Dette er også den tiden Rush har bestemt det er. En velger ikke tidspunkt selv, akkurat som en ikke velger når det går Sabeltannforestilling. Take it or leave it. Med litt samkjøring, så går nok dette her også bra for de fleste. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt over det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres kult ut 🤗🎉🎉🎉 mitt barn hadde fått lov å dra. 

Anonymkode: 3b38f...659

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvor ts bor. Ja, man har sikkert et bedre « system « om en bor usentralt. 

Man skal ikke så langt utenfor Oslo før det er slutt på trampolineparker, klatreparker o.l på hvert hjørne.

Anonymkode: 6cd10...d47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud for noe tull. 

Hvis jeg ikke husker feil så var vel eldste sønnen min 10år når han var rush at night fra 20:00-08:00 sammen med flere venner. 

Sover så noen timer iløpet av lørdagen.

Er vel oppe til kl 24 på nyttårsaften?

Anonymkode: 546d8...2d9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er gjerne i juli og august. Som regel ikke hele klasser men type 5-6 venner. Vanlig når det er snakk om barn som har bursdag på sommeren. Så opplever ikke at noen her nede hadde syntes det var seint med et opplegg for barn frem til klokka 22 på en fredag 

Ok. Her er gjerne sommerferien i hele juli og halve agusust. Synes det var en rar sammenligning. Hadde noen i byen deres syntes det var rart og ha barnebursdag for s små til 00.30  hvis det ikke var på kaptein sabeltann og på sommeren da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man skal ikke så langt utenfor Oslo før det er slutt på trampolineparker, klatreparker o.l på hvert hjørne.

Neida, men i forhold til kjøring. Det med og kjøre barna ( og hverandre ) rundt er mer vanlig på små steder. Jeg bor i Oslo så jeg har ikke bil. Og vi blir ikke kjørt rundt. Jeg hadde vært skeptisk til og la et så ungt barn farte rundt på kollektiv en fredag kveld.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daisy-love skrev (27 minutter siden):

6 og 8 åringer også, og vet om yngre også. En av de «små» (nå ikke så liten lengre) i utvidet familie hos meg mener jeg var 4 når han første gang dro til Kristiansand for å se på Sabeltann. Han ble ikke redd heller. Er litt hit or miss med de yngste i forhold til å bli redde, men helt vanlig selv om jeg forstår det kan virke sent her, så går det nok bra. Dette er også den tiden Rush har bestemt det er. En velger ikke tidspunkt selv, akkurat som en ikke velger når det går Sabeltannforestilling. Take it or leave it. Med litt samkjøring, så går nok dette her også bra for de fleste. 

Det gjorde jo vi også. Det er forskjell på sommerferie og en vanlig fredag? Yngstemann slet med og holde seg våken, selvom vi hadde snudd døgnet litt i løpet av ferien. 
ser folk her sammenligner med nyttårsaften og. Noen ganger holder det våkne, men igjen , de kommer ikke slitne fra skolen og har snudd døgnet litt siste uka. Og sovner de , så våkner de ved midnatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud for noen skjøre barn dere oppdrar! Helgen ødelagt hvis ungen er oppe seinere enn kl 22 på en fredag. Vet nesten ikke om man skal le eller grine. De er 12 år! Fritidsklubber er rett rundt hjørnet, de er åpne til kl 23 her. Fotballtrening slutter kl 21, så skal de hjem og spise/dusje, og det på en hverdag. Hvordan skal denne generasjonen klare seg i livet hvis en bursdag til kl 22 velter hele jævla lasset?

Anonymkode: 0151a...1f4

Ja, dette var trist lesing... Dette er vel 7.klassinger? Vi hadde noen få A-mennesker i klassen som sovnet tidlig noen ganger (f.eks. cuper og filmkvelder), men ingen hadde problemer med å sove lenge dagen etter dersom det var mulig. At noen er morgengretne dagen etter,  henger ikke alltid sammen med at de var våkne sent. Tenker at man sover ekstra godt etter 2 timer med trampolinepark også. 

Anonymkode: b5c73...c0b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjorde jo vi også. Det er forskjell på sommerferie og en vanlig fredag? Yngstemann slet med og holde seg våken, selvom vi hadde snudd døgnet litt i løpet av ferien. 
ser folk her sammenligner med nyttårsaften og. Noen ganger holder det våkne, men igjen , de kommer ikke slitne fra skolen og har snudd døgnet litt siste uka. Og sovner de , så våkner de ved midnatt. 

Disse her bor 6 timer unna Kristiansand og har gjort det på en helg flere ganger. Både i barnehagealder og i småskolen. Er enig med deg i at det er forskjell på helg og ferie, da en har lengre tid til å ta det inn igjen med ferie, men de fleste 12-åring klarer en kveld som er senere uten at det går helt galt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det hadde jo kommet litt an på hva vi skulle dagen etter, det ;)

Det er ikke kjekt med en unge som er dautrøtt og grinete og sur (som mine blir om de ikke får nok søvn), om vi har planer dagen etter. En sånn "morokveld" ødelegger rett og slett dagen etter fullstendig, og joda, om vi bare skal dasse hjemme, så er det jo greit nok, men det er ikke greit om det ødelegger for andre planer så alt vi gjør den dagen bare blir ukoselig og dritt for hele resten av familien. 

Anonymkode: b2f1e...817

Jaka, da får barnet ditt bli hjemme og gå glipp av noe som blir en snakkis på mandagen

Anonymkode: adfe4...0c7

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Neida, men i forhold til kjøring. Det med og kjøre barna ( og hverandre ) rundt er mer vanlig på små steder. Jeg bor i Oslo så jeg har ikke bil. Og vi blir ikke kjørt rundt. Jeg hadde vært skeptisk til og la et så ungt barn farte rundt på kollektiv en fredag kveld.

Hvis det er det som gjør det vanskelig. Er det vel andre foreldre som kjører bil. Eller at dem reiser i sammen, med følge av noen foreldre. Fult forståelig at det ikke er greit å la barn farte rundt i byen alene så sent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes det er sent. Min 11 åring legger seg kl 20 vanligvis, kanskje kl 21 i helg om det er noe spesielt. Om bursdag slutter kl 22, og man skal hjem og dusje, så roe ned, så er klokken fort 23 innen det er leggetid

Anonymkode: 6a4bd...08a

Wow! Det var tidlig!! 6-åringen her legger seg 20

Anonymkode: adfe4...0c7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daisy-love skrev (5 minutter siden):

Disse her bor 6 timer unna Kristiansand og har gjort det på en helg flere ganger. Både i barnehagealder og i småskolen. Er enig med deg i at det er forskjell på helg og ferie, da en har lengre tid til å ta det inn igjen med ferie, men de fleste 12-åring klarer en kveld som er senere uten at det går helt galt. 

Du skrev jo de var 4, 6 og 8 først. Det er uansett forskjell på at familie bestemmer seg for og ta en helgetur. Barna kan jo sove i bilen / på toget , og alle er jo i samme situasjon. Og ha barnebursdag på Sabeltann til 00.30 en vanlig fredag høres rart ut for meg. Selvom de fleste 12 åringen klarer en sen kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Null stress😀 Det er fredag og ikke små barn vi snakker om her. Mine hadde helt klart fått dra

Anonymkode: 07ff9...181

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det er det som gjør det vanskelig. Er det vel andre foreldre som kjører bil. Eller at dem reiser i sammen, med følge av noen foreldre. Fult forståelig at det ikke er greit å la barn farte rundt i byen alene så sent. 

For og forstå hele situasjonen og hva som er vanskelig. Kommentarer som at folk som var skeptiske til dette var folk som skulle drikke vin og ville holde seg kjørbare. Det ble lagt ut link om at det skulle være i Oslo, for alt vi vet bor jo ts i nærheten så barna kan gå hjem. Mulig de bor på andre siden av byen. 
Jeg synes det var sent, men latt barnet dra om det fikk trygt følge hjem. Til fots, på tog og bane eller bilkjøring. Vi hadde ikke den situasjonen, de første « sene « kvelden ble lagt til aktiviteter på senteret her . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...