AnonymBruker Skrevet 28. mars #61 Del Skrevet 28. mars Ungene hadde elsket det. Så da pakker jeg vekk snurpemunnen min som mener det er i seneste laget selv på en fredag og sender dem avgårde. I våre klasser går hi gjerne både to og fire sammen om bursdagsfeiring, så transport hadde ikke vært noe problem. Anonymkode: 8cdc0...c7b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #62 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og småsøsken? Det jeg ikke skjønner i diskusjonen om disse barna drar hjem på egenhånd. Våre gikk ikke på så sene fester før ungdomsskolen, og det ble det holdt lokalt og ofte et par forelder som ikke hadde yngre søsken var « ute i gatene» . Folk argumenterer med at det er jo fredag, men fredag er det jo og mer fyll? om dette er barn som skal hentes. Holder dere som har småsøsken dem oppe til 22 for og ta dem med og hente? Og så opp 5-6 lørdag for aktivisere? Eller sitter de på med noen andre og så holder dere selv våkne sent til de er trygt hjemme? når min eldste var på den alderen så sov vi alle kl 22 fredag. hadde ikke likt det, men funnet en løsning for ikke og holde mitt barn utenfor. Anonymkode: a38ec...1eb I vår familie ville én vært hjemme med småsøken, mens én ville hentet. Om jeg far var bortreist ville jeg avtalt samkjøring med noen av de andre i klassen. Faktisk ville vi trolig ha gjort det uansett - Det er jo en hel haug med unger fra samme område som skal til og fra, og de fleste har 5 plasser i bilen. Så litt vits i at alle foreldre kjører i kø til og fra samme sted. Hvis alt over feiler ville jeg enten spurt om en besteforelder ville hente eller sitte med de sovende søsknene, eller som en siste utvei ville jeg faktisk tatt med søsknene i bilen ja. Det hadde nok også gått fint, som en engangs-greie. Så akkurat det tror jeg ville løst seg uansett, bare man er litt fleksible. Anonymkode: 223c1...0c9 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #63 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ved å invitere til det så bestemmer du leggetiden til andre sine barn. Ikke så kult å være barnet med tidlig leggetid i utgangspunktet. Hadde reagert ganske kraftig på at du tok den friheten faktisk. For er ikke så en får sovnet til elve heller da, blir gira osv. Anonymkode: 1719c...adc He he at hun tok seg den friheten faktisk. Hun kan vel absolutt bestemme selv når hun ønsker å be inn til bursdager. Hun kan til og med bestemme selv om hun ønsker å be ditt barn. Du må da selv stå til ansvar for ditt barn. Passer det ikke at ditt barn drar i en slik bursdag, så må du forklare for barnet hvorfor. Det er uansett aldri kult å være barnet med tidlig leggetid. Barn snakker sant, og de vet hvem som har strenge foreldre. Anonymkode: 91e3d...a26 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #64 Del Skrevet 28. mars Herlighet selvsagt går det greit Anonymkode: 56345...198 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #65 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ved å invitere til det så bestemmer du leggetiden til andre sine barn. Ikke så kult å være barnet med tidlig leggetid i utgangspunktet. Hadde reagert ganske kraftig på at du tok den friheten faktisk. For er ikke så en får sovnet til elve heller da, blir gira osv. Anonymkode: 1719c...adc Frihet, de inviterer til bursdag når de vil Anonymkode: 56345...198 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #66 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det hadde jo kommet litt an på hva vi skulle dagen etter, det Det er ikke kjekt med en unge som er dautrøtt og grinete og sur (som mine blir om de ikke får nok søvn), om vi har planer dagen etter. En sånn "morokveld" ødelegger rett og slett dagen etter fullstendig, og joda, om vi bare skal dasse hjemme, så er det jo greit nok, men det er ikke greit om det ødelegger for andre planer så alt vi gjør den dagen bare blir ukoselig og dritt for hele resten av familien. Anonymkode: b2f1e...817 Så trist at en sånn dag ødelegger så mye for en 12 åring Anonymkode: 56345...198 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #67 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det var litt ungt. Så lenge de har har kort og trygg vei hjem hadde jeg latt henne gå, men vi ventet med sånne fester til ungdomsskolen. Ikke at jeg fikk sove før de var trygt i hus, men.. Anonymkode: a38ec...1eb Sånne fester? Anonymkode: 56345...198 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #68 Del Skrevet 28. mars Herregud for noen skjøre barn dere oppdrar! Helgen ødelagt hvis ungen er oppe seinere enn kl 22 på en fredag. Vet nesten ikke om man skal le eller grine. De er 12 år! Fritidsklubber er rett rundt hjørnet, de er åpne til kl 23 her. Fotballtrening slutter kl 21, så skal de hjem og spise/dusje, og det på en hverdag. Hvordan skal denne generasjonen klare seg i livet hvis en bursdag til kl 22 velter hele jævla lasset? Anonymkode: 0151a...1f4 9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #69 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Og småsøsken? Det jeg ikke skjønner i diskusjonen om disse barna drar hjem på egenhånd. Våre gikk ikke på så sene fester før ungdomsskolen, og det ble det holdt lokalt og ofte et par forelder som ikke hadde yngre søsken var « ute i gatene» . Folk argumenterer med at det er jo fredag, men fredag er det jo og mer fyll? om dette er barn som skal hentes. Holder dere som har småsøsken dem oppe til 22 for og ta dem med og hente? Og så opp 5-6 lørdag for aktivisere? Eller sitter de på med noen andre og så holder dere selv våkne sent til de er trygt hjemme? når min eldste var på den alderen så sov vi alle kl 22 fredag. hadde ikke likt det, men funnet en løsning for ikke og holde mitt barn utenfor. Anonymkode: a38ec...1eb Nei, småsøsken holdes ikke oppe. Da er en forelder hjemme med de, ellers så samkjører man med andre. Anonymkode: c5765...cae 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #70 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Og småsøsken? Det jeg ikke skjønner i diskusjonen om disse barna drar hjem på egenhånd. Våre gikk ikke på så sene fester før ungdomsskolen, og det ble det holdt lokalt og ofte et par forelder som ikke hadde yngre søsken var « ute i gatene» . Folk argumenterer med at det er jo fredag, men fredag er det jo og mer fyll? om dette er barn som skal hentes. Holder dere som har småsøsken dem oppe til 22 for og ta dem med og hente? Og så opp 5-6 lørdag for aktivisere? Eller sitter de på med noen andre og så holder dere selv våkne sent til de er trygt hjemme? når min eldste var på den alderen så sov vi alle kl 22 fredag. hadde ikke likt det, men funnet en løsning for ikke og holde mitt barn utenfor. Anonymkode: a38ec...1eb Dette er ikke «fest-fest», men bursdagsfeiring i trampolinepark og det er alkoholfritt. Det er ansiktsmaling osv. https://www.rushtrampolinepark.no/oslo «Rush After Dark. To timer på glow in the dark-trampoliner! Ansiktsmaling og glow sticks er inkludert i billetten.» Anonymkode: 11f65...d5c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #71 Del Skrevet 28. mars Jeg syns ikke det var seint. Her i Kristiansand tar man 10 åringene med på Sabeltanns show i Dyreparken frem til klokka 00.30 på natten😅 Anonymkode: 16e5b...260 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 28. mars #72 Del Skrevet 28. mars Null problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #73 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste bor vel ikke i går av stand til slike sentre. Så da må det jo kjøres. Det er jo selvfølgelig veldig forskjellig hvordan folk gjør det. Men i klassen til mitt barn har det bare vært arrangert felles bursdag på slike type sentre. Og vi foreldre snakker jo sammen, så vi fyller opp bilene. De som ikke har mulighet til å kjøre, gjør kanskje noe en annen gang. Eller så kjører den ene til også henter noen andre. Har aldri vært noe problem her og dem er 26 gutter og veldig bra oppmøte hver gang. Anonymkode: 6cd10...d47 Jeg vet ikke hvor ts bor. Ja, man har sikkert et bedre « system « om en bor usentralt. Anonymkode: a38ec...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #74 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns ikke det var seint. Her i Kristiansand tar man 10 åringene med på Sabeltanns show i Dyreparken frem til klokka 00.30 på natten😅 Anonymkode: 16e5b...260 I sommerferien eller i barnebursdager? Anonymkode: a38ec...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #75 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I sommerferien eller i barnebursdager? Anonymkode: a38ec...1eb Begge deler Anonymkode: 16e5b...260 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #76 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er ikke «fest-fest», men bursdagsfeiring i trampolinepark og det er alkoholfritt. Det er ansiktsmaling osv. https://www.rushtrampolinepark.no/oslo «Rush After Dark. To timer på glow in the dark-trampoliner! Ansiktsmaling og glow sticks er inkludert i billetten.» Anonymkode: 11f65...d5c Jeg skjønte jo at det ikke var nattclub med Cocktails😅 . Men bursdagsfest - fest. jeg visste faktisk ikke at det var i Oslo. Så det er jo interessant i forhold til kjøring. med tilsvarende fester så mente jeg tidspunktet, og f.eks. sånn ble holdt på bowlinga eller leie ungdomsklubben her. Lokalt altså med kort vei hjem. Hvis de bor på Holmlia, så ok. Anonymkode: a38ec...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #77 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Begge deler Anonymkode: 16e5b...260 Ok. Vi har også gjort det i sommerferie , men hadde stussa som barnebursdag. De må jo holde seg våkne helst, så tror mine hadde trengt og snu døgnet litt først. Hadde sovet mellom skolen og bursdag kanskje? Anonymkode: a38ec...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #78 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sånne fester? Anonymkode: 56345...198 Sorry, altså sånne sene fester 😅 Anonymkode: a38ec...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet 28. mars #79 Del Skrevet 28. mars Det hadde jeg syntes var helt ok en fredag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 28. mars #80 Del Skrevet 28. mars Spørs reisevei. Hadde vært for seint her, men vi hadde ikke vært hjemme før rundt 23. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå