Gå til innhold

Bursdag kl. 20.00-22.00

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Null problem for oss :)

De som roper høyest, er vel de foreldrene som må hente i stedet for å ta seg et glass vin. Eller tre. 

Anonymkode: fe0b2...06e

Sover 22 fredag kveld om vi ikke har barnefri vi. 

Anonymkode: a38ec...1eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bursdag kl. 20.00-22.00 en fredag på Rush for barn på 11-12 år. Hva tenker dere om det? Det er litt seint, men datteren min vil gjerne ha Rush after dark party. Usikker. Min datter takler dette tidspunktet fint, men her kan det jo være forskjeller på barn. Hvordan hadde dette vært for deres barn og for dere foreldre?

Anonymkode: 7ade2...e44

Synes det var sent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det var litt ungt. Så lenge de har har kort og trygg vei hjem hadde jeg latt henne gå, men vi ventet med sånne fester til ungdomsskolen. Ikke at  jeg fikk sove før de var trygt i hus, men.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kult. På den alderen så var vi på cuper og vi var lenge opp når vi lå over. Så jeg hadde ikke reagert. 

Anonymkode: 5eede...7d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det hadde ikke gått for 1 dag?

Anonymkode: 5be90...bd2

Det er jo sånn barn fungerer. Hvis en starter en ny trend…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tidspunktet er vel bestemt av Rush, og ikke noe dere kan styre selv. Helt ok for en bursdag på en fredag, selv om det er litt sent, så hadde det gått fint her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns det er greit. Det er jo ikke så ofte sånt skjer. Mine har tålt det godt. Har en 12 åring nå og hun legger seg som regel ikke før kl 23 i helgene. 

Anonymkode: 385ed...81b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er sent. Min 11 åring legger seg kl 20 vanligvis, kanskje kl 21 i helg om det er noe spesielt. Om bursdag slutter kl 22, og man skal hjem og dusje, så roe ned, så er klokken fort 23 innen det er leggetid

Anonymkode: 6a4bd...08a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en som fyller 12 i år. Min reaksjon hadde kok vært:

"Oi, det var sent!😅 Men jaja, så utrolig kult for barna! Dette kommer de til å synes er veldig spennende, nytt og litt crazy. Stas!"

Altså, jeg hadde blitt litt overrasket først, men landet på at det hadde vært kjempe kult for barna. 

Ville ikke brydd meg om de rigide folka her som er kun negative.
Hvis alle skal holde seg innafor normalen til en hver tid, vil verden aldri gå videre, og barna vil aldri få oppleve noe nytt. 
11-12 åringer er ikke småbarn lenger.

Kjør på!🤩

Anonymkode: 223c1...0c9

Handler vel ikke om at man er rigid, men at en del barn i den alderen ikke sover lenger dagen etter selv om det blir langt etter leggetid, og at de ikke tåler det så godt 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og det hadde ikke gått for 1 dag?

Anonymkode: 5be90...bd2

Det ødelegger hele helgen til mor og far...

Anonymkode: 6cd10...d47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så kult! 22 på en fredag for 11-12 åringer bør ikke være noe problem, de blir jo kjørt til og fra. Her begynte de med trening til 2130 da de var 12, og dette er jo til og med  inn mot helgen 😊

Anonymkode: a25cd...cb1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bursdag kl. 20.00-22.00 en fredag på Rush for barn på 11-12 år. Hva tenker dere om det? Det er litt seint, men datteren min vil gjerne ha Rush after dark party. Usikker. Min datter takler dette tidspunktet fint, men her kan det jo være forskjeller på barn. Hvordan hadde dette vært for deres barn og for dere foreldre?

Anonymkode: 7ade2...e44

Hadde ikke hatt problem med å sende de på det. Er jo helg 😊

Anonymkode: 6d6b4...2ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ødelegger hele helgen til mor og far...

Og småsøsken? Det jeg ikke skjønner i diskusjonen om disse barna drar hjem på egenhånd. Våre gikk ikke på så sene fester før ungdomsskolen, og det ble det holdt lokalt og ofte et par forelder som ikke hadde yngre søsken var « ute i gatene» . Folk argumenterer med at det er jo fredag, men fredag er det jo og mer fyll? 
om dette er barn som skal hentes. Holder dere som har småsøsken dem oppe til 22 for og ta dem med og hente? Og så opp 5-6 lørdag for aktivisere? Eller sitter de på med noen andre og så holder dere selv våkne sent til de er trygt hjemme? 
når min eldste var på den alderen så sov vi alle kl 22 fredag.

hadde ikke likt det, men funnet en løsning for ikke og holde mitt barn utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så kult! 22 på en fredag for 11-12 åringer bør ikke være noe problem, de blir jo kjørt til og fra. Her begynte de med trening til 2130 da de var 12, og dette er jo til og med  inn mot helgen 😊

Anonymkode: a25cd...cb1

Blir de kjørt? Av hvem, ts?  For hvis ikke så har vi jo et stort problem, hvem skal de kjøres av så sent?  Det kom liksom ikke fram før nå om dette var i nabolaget med trygg vei hjem. 
dette er veldig kontrast til andre tråder om leggetid . Barn på ungdomsskolen må jo være i seng kl 21 ellers slår foreldrene av internett. Veldig strengt synes jeg. Allikevel, vil ikke ha de gående ut i gatene etter kl 21, og spesielt ikke en fredag. Aldri hørt om trening så sent i så ung alder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og småsøsken? Det jeg ikke skjønner i diskusjonen om disse barna drar hjem på egenhånd. Våre gikk ikke på så sene fester før ungdomsskolen, og det ble det holdt lokalt og ofte et par forelder som ikke hadde yngre søsken var « ute i gatene» . Folk argumenterer med at det er jo fredag, men fredag er det jo og mer fyll? 
om dette er barn som skal hentes. Holder dere som har småsøsken dem oppe til 22 for og ta dem med og hente? Og så opp 5-6 lørdag for aktivisere? Eller sitter de på med noen andre og så holder dere selv våkne sent til de er trygt hjemme? 

De fleste bor vel ikke i går av stand til slike sentre. 

Så da må det jo kjøres.

Det er jo selvfølgelig veldig forskjellig hvordan folk gjør det.

Men i klassen til mitt barn har det bare vært arrangert felles bursdag på slike type sentre. Og vi foreldre snakker jo sammen, så vi fyller opp bilene. De som ikke har mulighet til å kjøre, gjør kanskje noe en annen gang. Eller så kjører den ene til også henter noen andre. 

Har aldri vært noe problem her og dem er 26 gutter og veldig bra oppmøte hver gang.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange rigide leggetider.. på nærskolen her blir det hvert år arrangert fjelltur MIDT på natten i 7.klasse. Dvs de begynner å gå seint på kvelden og er hjemme i 5-tiden på natten. Kl 22 på en fredag bør gå helt fint for en 12 åring… og hvis noen 12 åringer blir sur dagen etterpå tror jeg det er lurt å ta tak i det istedenfor. Det er ikke farlig å være litt sur, det er noe alle må lære å regulere når man vokser opp.. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste bor vel ikke i går av stand til slike sentre. 

Så da må det jo kjøres.

Det er jo selvfølgelig veldig forskjellig hvordan folk gjør det.

Men i klassen til mitt barn har det bare vært arrangert felles bursdag på slike type sentre. Og vi foreldre snakker jo sammen, så vi fyller opp bilene. De som ikke har mulighet til å kjøre, gjør kanskje noe en annen gang. Eller så kjører den ene til også henter noen andre. 

Har aldri vært noe problem her og dem er 26 gutter og veldig bra oppmøte hver gang.

I gåavstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fest og feset, det er bursdag på trampolinepark. Det er null alkohol der og vakter som passer på, en trampolinepark er en lekepark. En senere  bursdag er kjempefin overgang for barn som snart er på vei inn i ungdomstiden.

Her er det en far i huset som kan være hjemme med småsøsken, men jeg har vært mye alene med dem, og hadde en slik bursdag falt på en slik dag hadde jeg tatt med småsøsken i bilen når jeg hentet. Hadde enten latt de være oppe like lenge eller båret de sovende ut i bilen.

Vi har alltid tilpasset oss til det som skjer og aldri vært rigide til leggetider. Derfor tilpasser alle seg lett til nye ting og steder, det er ikke noen big deal. 

Anonymkode: 1f7da...6e1

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fest og feset, det er bursdag på trampolinepark. Det er null alkohol der og vakter som passer på, en trampolinepark er en lekepark. En senere  bursdag er kjempefin overgang for barn som snart er på vei inn i ungdomstiden.

Her er det en far i huset som kan være hjemme med småsøsken, men jeg har vært mye alene med dem, og hadde en slik bursdag falt på en slik dag hadde jeg tatt med småsøsken i bilen når jeg hentet. Hadde enten latt de være oppe like lenge eller båret de sovende ut i bilen.

Vi har alltid tilpasset oss til det som skjer og aldri vært rigide til leggetider. Derfor tilpasser alle seg lett til nye ting og steder, det er ikke noen big deal. 

Anonymkode: 1f7da...6e1

Høna eller egget? Kanskje fordi du har enkle og fleksible unger, så funker det du skriver. Tror det heller ligger der, enn at det har blitt sånn fordi dere ikke har vært rigide. Tror du de som er rigide på leggetider og rutiner er det fordi de ønsker det / det er gøy eller fordi det faktisk er nødvendig for enkelte barn?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Null problem for oss :)

De som roper høyest, er vel de foreldrene som må hente i stedet for å ta seg et glass vin. Eller tre. 

Anonymkode: fe0b2...06e

Sjarmerende. Vil tro at det handler om at det gjør logistikken vanskeligere for noen mtp yngre søsken eller at man oftere har planer en fredag kveld. Og mange har kanskje behov for å slappe av en fredag kveld ettet en lang uke.. 

Personlig hadde det vært greit for meg, ungen hadde elsket det!

Anonymkode: 800fc...c21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...