Gå til innhold

Hvorfor kalles det kvinnelige kjønnsorganet for mus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fitte er et skjellsord. Ingen normal person fortrekker å kalle det kvinnelige kjønnsorgan for et skjellsord fremfor noe så uskyldig som mus. 

Anonymkode: 7f666...197

Ikke skjellsord i mine ører, fitte er et vakkert sterkt ord om som beskriver det deiligste jeg vet om. Musa er et barnslig utrykk for de som ikke tørr å sette rett navn på kjønnsdelene, på en måte en sensurert versjon.

Vil gå så langt til å si at kvinner som bruker utrykket fitta istedenfor mus og andre synonymer er mer spennende i senga, og at det finnes en korrelasjon der.

Anonymkode: 4740a...f98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm...

"Mamma er det stygt å si mus?" "Ja hvordan det?" " Det ligger ei dau fitte i gangen"

En moderne klassiker.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mus og rotte og bever har nok med pels å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fitte er et skjellsord. Ingen normal person fortrekker å kalle det kvinnelige kjønnsorgan for et skjellsord fremfor noe så uskyldig som mus. 

Deg om det. Jeg liker ordet fitte når jeg prater med samboer om mitt kjønnsorgan.

Anonymkode: 8ad5c...5e0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glufseslufsa 

Anonymkode: 9f636...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

«Fiffi»🫣

Anonymkode: c94ba...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 18.47):

Nordpå kalte vi det for kråka

Anonymkode: 5e2ae...911

Jeg har hørt "sjura" i Trøndelag 🙈

Anonymkode: af8e2...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 21.53):

Ikke skjellsord i mine ører, fitte er et vakkert sterkt ord om som beskriver det deiligste jeg vet om. Musa er et barnslig utrykk for de som ikke tørr å sette rett navn på kjønnsdelene, på en måte en sensurert versjon.

Vil gå så langt til å si at kvinner som bruker utrykket fitta istedenfor mus og andre synonymer er mer spennende i senga, og at det finnes en korrelasjon der.

Anonymkode: 4740a...f98

"Fitte" har blitt brukt som skjellsord i lang tid, og er blitt et negativt ladet ord for mange. Det er også seksuelt ladet, og det er derfor ganake upassende å bruke andre plasser enn i privat setting med partneren.

Personlig hater jeg ordet fitte, og forbinder det med mangel på respekt. Jeg får en øyeblikkelig, fysisk reaksjon av avsmak når en mann bruker det ordet, spesielt en ny flørt. Jeg er mer tolerant om det kommer fra munnen til en mann jeg er i et trygt og godt forhold med, hvor tillit og respekt allerede er etablert. Men bare i noen visse situasjoner.

Skal man bruke rett ord for kjønnsorganet, kan man si vulva og vagina. Fitte er for kjærestepar i privat setting. Kråka, fiffi, musa og andre ord, er helt greit å bruke når man er med venner og for en eller annen grunn føler behov for å snakke om kjønnsorganer uten noen seksuelle undertoner. 

Anonymkode: c4fdb...96b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På 80-tallet ble det sagt at kjønnsorganet til kvinner var som en mus fordi den var liten, hårete, og "spiste ost" (smegma, også kalt kukost)

Anonymkode: 3ea8f...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 12.02):

Og hvorfor kalles det høna? Hva har vagina med høne å gjøre? 

Anonymkode: 9f636...bb3

Den ligner på mus pga. håret, og ligner på høne pga hvordan håret er festet litt sånn på skrå som fjærene på høna. 😊

Anonymkode: 7c1a8...2b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (På 28.3.2025 den 12.11):

Enkelte kvinner er jo skadedyr da🤷‍♀️

Ikke på langt nær så skadelig som menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 21.42):

Det var opprinnelig ikke et skjellsord, ordet betyr «våt eng». 

Anonymkode: cac27...748

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var opprinnelig ikke et skjellsord, ordet betyr «våt eng». 

Anonymkode: cac27...748

Screenshot_20250330-091812.png

Anonymkode: 73ed0...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 20.31):

Synes det er et stygt ord på kvinnelig kjønnsorgan. Kall det heller fitte, selv om det er vulgært er det bedre enn "mus". Er jo typisk at de må kalle det for noe stygt og ekkelt, men det er ingen som kaller penis for larve eller mark. 

Anonymkode: e75c7...8c1

Fitte er jo et klassisk skjellsord. Hvorfor ønsker du å kalle det kvinnelige organet for et skjellsord? 

Hva er galt med vagina? 

Syns det er latterlig hvordan menn kaller egen penis for kølle. Er nøyaktig det samme som at kvinner skulle ha kalt vaginaen sin for fingerbøl.

Anonymkode: a5d19...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Adrenalina1 skrev (55 minutter siden):

Ikke på langt nær så skadelig som menn.

Finnes vel gode representanter for begge kjønn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Fitte" har blitt brukt som skjellsord i lang tid, og er blitt et negativt ladet ord for mange. Det er også seksuelt ladet, og det er derfor ganake upassende å bruke andre plasser enn i privat setting med partneren.

Personlig hater jeg ordet fitte, og forbinder det med mangel på respekt. Jeg får en øyeblikkelig, fysisk reaksjon av avsmak når en mann bruker det ordet, spesielt en ny flørt. Jeg er mer tolerant om det kommer fra munnen til en mann jeg er i et trygt og godt forhold med, hvor tillit og respekt allerede er etablert. Men bare i noen visse situasjoner.

Skal man bruke rett ord for kjønnsorganet, kan man si vulva og vagina. Fitte er for kjærestepar i privat setting. Kråka, fiffi, musa og andre ord, er helt greit å bruke når man er med venner og for en eller annen grunn føler behov for å snakke om kjønnsorganer uten noen seksuelle undertoner. 

Anonymkode: c4fdb...96b

Hadde aldri falt meg inn å bruke vulva/vagina i det daglige partner. Det er ord jeg bruker om jeg skal beskrive et problem for legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mus er søtt og fint

Anonymkode: bff56...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...