Gå til innhold

Hva er grunnen til at en med høy seksual lyst velger å være sammen med en med tilnærmet null lyst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har jeg lurt på mange ganger, for jeg forstår det ikke. 

Anonymkode: cd51b...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er mange som velger dette. 

Seksualdriften og lysten er som regel ganske bra for begge i starten. 

Man analyserer eller ser nok heller ikke signaler og tegn på sånt når man er nyforelsket.

Dette med lite lyst er noe som oppstår etterhvert - av tusen forskjellige årsaker. Da er det ofte "for sent" - typisk etter at man har etablert seg og kanskje fått barn.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de aller fleste kan ikke velge samlivspartner fritt. De fleste må velge blant de dem kan få.

Anonymkode: 1c09a...53d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi de aller fleste kan ikke velge samlivspartner fritt. De fleste må velge blant de dem kan få.

Hvorfor velger man en partner man i utgangspunktet ikke er fornøyd med?

Er det ikke bedre å være alene da?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kjenner ikke hverandre fullt ut før etter flere år sammen. Da er man kanskje etablert med barn. Som han over sa …

Anonymkode: d6345...70f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I et stadig krevende datingmarked er det blitt litt av en bragd å lykkes. Også med seksualiteten. 

Anonymkode: c30f7...4cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For min del så er jeg sammen med en som har mindre lyst fordi jeg elsker henne. Vi har veldig mye annet sammen i livet en akkurat sex.

At jeg har høyere lyst en henne, betyr jo ikke at jeg må ha sex hele tiden. 
Det er som å ha lyst på en Ferrari i garasjen, men bare ha råd til Teslaen vår. Det er ikke sånn at det gir meg dårligere livskvalitet av ikke å ha sex hver gang jeg har lyst på sex liksom. På samme måte som det ikke gir meg noe dårligere livskvalitet av ikke å ha en Ferrari i garasjen. Jeg har oftere lyst på diverse matretter en henne også. Det plager meg jo ikke i hverdagen at vi spiser andre ting en akkurat det jeg har oftere lyst på en hva henne har. 

For meg er forskjellen i sexlyst en liten bagatell som ærlig talt ikke betyr noe som helst i den store sammenhengen.

Anonymkode: f41b5...4ea

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

For min del så er jeg sammen med en som har mindre lyst fordi jeg elsker henne. Vi har veldig mye annet sammen i livet en akkurat sex.

At jeg har høyere lyst en henne, betyr jo ikke at jeg må ha sex hele tiden. 
Det er som å ha lyst på en Ferrari i garasjen, men bare ha råd til Teslaen vår. Det er ikke sånn at det gir meg dårligere livskvalitet av ikke å ha sex hver gang jeg har lyst på sex liksom. På samme måte som det ikke gir meg noe dårligere livskvalitet av ikke å ha en Ferrari i garasjen. Jeg har oftere lyst på diverse matretter en henne også. Det plager meg jo ikke i hverdagen at vi spiser andre ting en akkurat det jeg har oftere lyst på en hva henne har. 

For meg er forskjellen i sexlyst en liten bagatell som ærlig talt ikke betyr noe som helst i den store sammenhengen.

Anonymkode: f41b5...4ea

Det kommer litt an på hvor ofte dere har sex i utgangspunktet...

Å sammenligne mat og sex...Det går ikke an. Da kan du ikke ha så veldig høy lyst når du tenker slik tenker jeg. 

Flott at dere har det bra sammen uavhengig av sex. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette. Om man vil ha sex så er det mange gange bedre å være med en som har lav sexualdrift enn å være alene. Det er ikke mange nok ( damer) å velge i, så da er litt sex bedre enn ingen.

Anonymkode: d3ecc...ad7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kvinne har opplevd mann etter mann som har hevdet høy sexdrive, men det har også mann etter mann vist seg at det ikke stemmer. At når hverdagen kommer og de ikke er nyforelsket lenger, eller utsultet på sex lenger, har det reelle behov for å ha sex vært under det som oppgis som gjennomsnittlig for det meste. Under mitt behov ikke minst. 

Etterhvert ble det slik at når menn snakket om sexlyst tenkte jeg "Jada Jada, den skryten har jeg hørt mange nok ganger, men vi får jo se!". 

Til slutt fant jeg mann som matcher min lyst, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle unngå de uten tilsvarende, når nært 100% menn påstår lyst på sex daglig og flere ganger daglig, mens det antagelig er basert på lyst når de ikke har noen å ha sex med, eller rett og slett at de teller med hver eneste seksuelle tanke. 

Veldig få virker å ha skikkelig selvinnsikt i hva reelt behov for sex er når man lever med partner som har god sexlyst. (Ja jeg har god innsikt i det. Både hva minimum og maksimum jeg lever godt med er, også over lang tid. Jeg synes det er nyttig å vite om meg selv, og noe selvbedrag driver jeg ikke med. Men så er jeg kvinne.)

Anonymkode: 3954d...329

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen fortjener å være en man tar til takke med…da er det bedre å være singel.

Anonymkode: 60572...997

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å ha sex mer, fordi han er så grådig og vil ha sex i en time. Hadde han klart seg med 10 min så hadde jeg giddi mer. Det er så kjedelig.

Anonymkode: 5d996...ce3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er grunnen til at en med høy seksual lyst, velger å være sammen med en med tilnærmet null lyst?

Anonymkode: cd51b...22d_

Det er pga. diskusjonen om sex som sikrer fremtidsutsikter på nettdate, er fy fy av de som har lav sexlyst🤭
Min hensikt med diskusjonen, er akkurat å finne ut om vi har lik sexlyst, eller har fetisher som passer sammen. Det blir som du hentyder TS.. ulik sexlyst og fører bare til krøll og evt. brudd senere..

Ser dere nå hvor smart jeg er, som tar ansvar for at vi skal lykkes?😅

Dette skjønner vel alle med høy sexlyst, så den diskusjonen blir veldig viktig. Dette er uavhengig om det er kjærestedate eller sexdate.. Og en annen fordel med å ha sex diskusjoner, er at vi samarbeider for å minske bekymringer og øke nytelsen🥰🪄

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blir vel forelsket da og man vet jo ikke alt på forhånd.

Anonymkode: 589c2...30c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (5 timer siden):

Det er pga. diskusjonen om sex som sikrer fremtidsutsikter på nettdate, er fy fy av de som har lav sexlyst🤭
Min hensikt med diskusjonen, er akkurat å finne ut om vi har lik sexlyst, eller har fetisher som passer sammen. Det blir som du hentyder TS.. ulik sexlyst og fører bare til krøll og evt. brudd senere..

Ser dere nå hvor smart jeg er, som tar ansvar for at vi skal lykkes?😅

Dette skjønner vel alle med høy sexlyst, så den diskusjonen blir veldig viktig. Dette er uavhengig om det er kjærestedate eller sexdate.. Og en annen fordel med å ha sex diskusjoner, er at vi samarbeider for å minske bekymringer og øke nytelsen🥰🪄

Om man ikke liker å snakke om sex, eller diskutere det så er svaret allerede gitt. Det er et minstekrav slik jeg ser det. 

Når det er i boks så kan det bare gå en vei, og det er oppover 🤭

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen fortjener å være en man tar til takke med…da er det bedre å være singel.

Anonymkode: 60572...997

Alle passer ikke sammen med alle. Selv om man liker flere, så betyr ikke det at man tar til takke. Man benytter seg av de mulighetene man har. 

Er man låst i tankemønsteret sitt så kan jeg forstå at man kan tenke slik. Det er ikke bra. 

Gjennom et liv så kan vi passe sammen med flere. 

Det er ofte omstendighetene som kan avgjøre hvordan framtiden blir. Det trenger ikke å bety at det blir noe dårligere selv om. 

Det kommer an på hvordan man tenker er min erfaring. Tenker man at "denne personen tok jeg til takke med" i et forhold så kan man risikere å bli bitter. Det er ikke bra. Da har man det bedre alene.

Tenker man derimot så heldig jeg er som blir sett for den jeg er, og føler seg trygg på det så ser jeg ingenting galt i det. 

Skulle man tenkt ta til takke med når man er i forhold og det blir brudd, feks uønsket brudd så kan man etter dette tankesettet aldri finne seg en ny partner for alle vil da bli den som man tok til takke med...

For meg så virker det veldig stusselig og smålig. Slik vil ikke jeg leve mitt liv. Har jeg først valgt en mann å leve sammen med, så er det han jeg har øyer for. Ingen andre. 

Da blir det mer som: "Det som har vært har vært, og nå er det oss det gjelder" ❤️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kanskje det er kjærlighet? Kjærlighet er jo mye mer enn sex og man finner sjelden den perfekte partner, så kanskje kjærligheten kan overvinne mangelen på sexlyst dersom resten av partner er veldig bra? Kjærlighet er uansett et mye mer stabilt "lim" enn sex, fordi sexlysten vil alltid variere gjennom livet, men det gjør sjelden kjærligheten. Derfor vil et forhold som i hovedsak bygger på sex sjelden overleve en periode med lav sexlyst. Og den perioden kommer, helt sikkert....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det var ting i livet som er viktigere en bare sex eller??

Anonymkode: 26925...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er vel av samme grunn damer velger en mann som sier han ikke vil ha barn, så går tida og samme dama klager på kg og spør : hva skal jeg gjøre, han vil ikke ha barn: Snodige greier. 

Anonymkode: 3b801...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...