AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:50 #41 Del Skrevet lørdag kl 16:50 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror kanskje ikke du er helt menneskelig da Ofte lyver man for seg selv om småting, som man innerst inne vet at ikke stemmer. Rekker ikke trene i dag! For eksempel… Anonymkode: d0a0c...366 Jeg er veldig menneskelig. Det kan jeg forsikre deg. Enten trener jeg eller så lar jeg vær. Det går an å ombestemme seg. Det er ikke det samme som å lyve. Jeg får vondt om jeg lyver så da gjør jeg det ikke. Anonymkode: 600d3...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:53 #42 Del Skrevet lørdag kl 16:53 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De fleste har vel litt skylapper når det gjelder seg selv. »Jeg er bare snill og vil det beste for alle,» Kan være sant, kan også være at man er en selvsentrert dørmatte som er i en evig offerrolle. »Han er snill og god for det meste, og jeg elsker ham jo.» Men han slår deg, og om det skulle være rester av kjærlighet inni den avhengigheten din spiller det egentlig ingen rolle. »Jeg har gjort mitt beste på jobb!» Alltid? Hver dag? Sikker? Og hva er egentlig ditt beste…. Anonymkode: d0a0c...366 Mange gjør det kanskje ubevisst? Det kalles å være blind. Å være i fornektelse. Det har jeg gjort mot meg selv tidligere så det gjør jeg ikke mer. Det er fryktelig vondt, men nødvendig å tørre og innse sannheten. Å lyve forbinder jeg med noe man gjør for å oppnå fordeler. Det gjør ikke jeg. Anonymkode: 600d3...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:57 #43 Del Skrevet søndag kl 10:57 AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 10.55): Mennesker som bevisst undertrykker seg selv. Anonymkode: 600d3...af8 Dette skjønte jeg ikke. Tenkte du på undertrykking av urbefolkning lissom? De blir vel undertrykket av andre og ikke seg selv.. Anonymkode: 98dee...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:49 #44 Del Skrevet søndag kl 12:49 AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 10.52): Dette spørsmålet her har jeg lurt på mange ganger. Hva er det som er grunnen til at noen mennesker velger å leve i evig fornektelse av seg selv? Kan noen kloke hoder her inne svare meg på det? Anonymkode: 600d3...af8 De fleste lurer vel seg selv i varierende grad? Men det er jo ingen absolutte sannheter heller da, og det kommer an på perspektiver også. kanskje du skal komme deg litt ut i verdenen eller noe slikt. Lære deg hvordan det er å være outsideren. Anonymkode: 1bd0b...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:15 #45 Del Skrevet søndag kl 14:15 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette skjønte jeg ikke. Tenkte du på undertrykking av urbefolkning lissom? De blir vel undertrykket av andre og ikke seg selv.. Anonymkode: 98dee...825 Jeg tenkte på mennesker som undertrykker seg selv bevisst eller ubevisst. Det handler om impulskontroll. Eks. Sult kan vi undertrykke. Gjør vi det over tid så mister man sultfølelsen. Så slutter man å innta næring eller bare nok til å overleve. Da er det blitt en sykdom. Vi undertrykker mer eller mindre ubevisst eller bevisst behov hver eneste dag. Det er naturlig. Jeg tenker på de som velger å gjøre dette over tid. Det kan være andre behov man velger å undertrykke, som kan føre til lavere livskvalitet og at man føler seg dårlig. Det er det siste avsnittet jeg tenker på i denne sammenheng. Hva kan være grunnen til det? Anonymkode: 600d3...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:20 #46 Del Skrevet søndag kl 14:20 AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 10.55): Mennesker som bevisst undertrykker seg selv. Anonymkode: 600d3...af8 Bevisst altså? En redsel for å bli avvist da antakelig. Men oftest tror jeg det er en ubevisst mekanisme. Anonymkode: 89321...9c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:23 #47 Del Skrevet søndag kl 14:23 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bevisst altså? En redsel for å bli avvist da antakelig. Men oftest tror jeg det er en ubevisst mekanisme. Anonymkode: 89321...9c4 Kan være begge deler. Å være redd for å bli avvist er ikke bra. Ubevisst tror jeg ofte det kan være. Anonymkode: 600d3...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå