AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars Hvor mye er det realistisk å kunne gå ned på 13 uker? Veier 93,1 og er 182 cm høy. Kvinne Anonymkode: c2d40...622
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars 10 kg er mulig, med en plan du følger nøye. Det vil si kcal-telling og minst 30 min aktivitet hver dag! Anonymkode: 52854...14b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars De sier vel 0,5 kg i uken. Da jeg var ca 80 kg fordelt på 172 cm å gikk ned, brukte jeg 14 uker fra 80 kg til 66,5 kg. Er min erfaring, så er vanskelig å si hva fasiten for deg blir. Jeg ønsket raskt nedgang, og droppet sukker de ukene og generelt raske karbohydrater. Spist ellers alt jeg ønsket av valg av grønnsaker og frukt, kjøtt, fugl og fisk og egg. Minimalt med kvelder av mye alkohol osv. fastet 16:8/18:6 Det sier seg selv, at om du ønsker å spise moderat, fortsette med sukker og mye alkohol, spise brød/ris osv, så vil det kanskje ikke gå like raskt som for min del. Du må finne en måte du klarer dette over tid og en måte du kan leve greit med endringen etterpå. Anonymkode: b4c74...618 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars Tusen takk for svar begge to 🥰 Jeg ønsker kjapp vektnedgang både fordi jeg føler meg veldig uvell i egen kropp, og fordi tar det for lang tid mister jeg motivasjonen 🤦🏼♀️ Ts Anonymkode: c2d40...622 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Skrevet 28. mars Jeg gikk ned fra 68 til 61 på ca 3 måneder, er 175 cm høy da. Jeg var ulykkelig forelsket 😎 bare mistet lysten til å spise. Så det er mulig absolutt. Kunne jo testet slankesprøyte, tipper de har lik effekt som jeg fikk i reaksjon av knust hjerte, bare mindre grining Anonymkode: 33c39...4a2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #6 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye er det realistisk å kunne gå ned på 13 uker? Veier 93,1 og er 182 cm høy. Kvinne Anonymkode: c2d40...622 Det kommer helt ann på hvor streng du er på kalori inntaket, og om du øker aktiviteten. Anonymkode: 721bc...588
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Skrevet 28. mars Det er anbefalt å gå ned 0,5-1 kg i uken, så 6,5-13 kilo er "innenfor". Når man først begynner å kutte i kaloriene så vil man ofte gå ned mye vannvekt, så man kan totalt gå ned mer, eller så mister man mye i starten før det går tregere. Det er ikke godt å si. Har du et bestemt antall kilo du skal ned, eller er det "det du klarer" på 13 uker?😊 Anonymkode: 7f19f...d93 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Skrevet 28. mars Veldig realistisk er 0.5kg i uka = 6,5kg. Men om du virkelig gir alt, teller hver minste kalori, fra smøret i panna til en drue som snacks, og at du i tillegg får inn minst 30 min trening hver dag, helst 60min. Så kan det nok være realistisk å tenke opp mot 10 kg. Alt koker jo ned til hva en orker å gjøre. Det er krevende å spise lite, og gå rundt å være sulten. Jeg har klart å ligge på 0.7kg i uka selv, og det gikk ganske greit. Men ble telling av alt, god kontroll på alt som gikk inn. Og mer aktivitet. Anonymkode: 011b0...753 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Skrevet 28. mars "Kjapt ned = kjapt opp igjen" for kropp og sinn trenger tid på å lære seg nye gode, varige vaner. Anonymkode: f5005...c97 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye er det realistisk å kunne gå ned på 13 uker? Veier 93,1 og er 182 cm høy. Kvinne Anonymkode: c2d40...622 Jeg gikk ned 7 kg på 13 uker. Så tipper det er ganske normalt med et sted mellom 5 og 10 kg alt etter hvor mye man har å ta av. Anonymkode: 89fb0...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #11 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er anbefalt å gå ned 0,5-1 kg i uken, så 6,5-13 kilo er "innenfor". Når man først begynner å kutte i kaloriene så vil man ofte gå ned mye vannvekt, så man kan totalt gå ned mer, eller så mister man mye i starten før det går tregere. Det er ikke godt å si. Har du et bestemt antall kilo du skal ned, eller er det "det du klarer" på 13 uker?😊 Anonymkode: 7f19f...d93 Har ett mål om 8 kilo på de 13 ukene, vil ned mer etterpå, men tenker at jeg ikke må satse altfor høyt 😅 ts Anonymkode: c2d40...622 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #12 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 10.58): Tusen takk for svar begge to 🥰 Jeg ønsker kjapp vektnedgang både fordi jeg føler meg veldig uvell i egen kropp, og fordi tar det for lang tid mister jeg motivasjonen 🤦🏼♀️ Ts Anonymkode: c2d40...622 Jeg kan fortelle deg nå at hvis den eneste motivasjonen din er for å bli tynn og du ikke klarer å holde motivasjonen oppe i en lengre periode men ønsker «quick fixes» så kommer du til å feile. Hurtigdietter funker ikke, du må endre livsstil og opprettholde den. Du kan ikke gjøre noe kjapt for å gå ned 10-15kg også hoppe tilbake igjen til gamle vaner, da går du opp med en gang. Du må finne en livsstil du kan leve med for alltid, og la kroppen sakte justere seg etter den. For livsstil er årsaken til at kroppen ser ut slik den gjør. Sunn vektnedgang er 0,5kg i uken. Anonymkode: accc1...31e
AnonymBruker Skrevet 29. mars #13 Skrevet 29. mars Jeg er 179 cm og veide 104 kg i starten av januar. Nå veier jeg 96-97 kg, og jeg har hatt 1 uke med ferie inni der. Jeg er ikke streng, teller kalorier i uka, men spiser relativt usunt i helger med både smågodt, chips og alkohol. Trener ca 5-7 timer i uka, styrke og langrenn. Så jeg føler ikke jeg ofrer noe, går sakte men sikkert ned. Fordelen med å være høy er at vi ikke må ligge på så lavt kaloriinntak som mange andre. Uansett det jeg skal frem til er at hvis du virkelig går inn for det så går du fort ned 10 kg på 13 uker uten problemer. Anonymkode: bd861...e43
AnonymBruker Skrevet 26. mai #14 Skrevet 26. mai Hei 😊 Ville bare oppdatere på denne tråden om at jeg har gått ned 9,7 kilo på 9 uker 😊 Veldig fornøyd med egen innsats! Ts Anonymkode: c2d40...622 6 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #15 Skrevet 26. mai Skrivefeil! 9,8! Viktig og få meg de siste 100 grammene 😂 Anonymkode: c2d40...622 4 1
Mirage Skrevet 26. mai #16 Skrevet 26. mai Wow, for en innsats 🤩 Du kan være skikkelig stolt av deg selv 🙂 Vil du fortelle mer om hvordan du gjorde det? 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #17 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Skrivefeil! 9,8! Viktig og få meg de siste 100 grammene 😂 Anonymkode: c2d40...622 Dæven så bra💪 Hva eller hvordan har du gjort det? Anonymkode: d6a3e...c61 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #18 Skrevet 26. mai Ja, fortell om prosessen! Veldig bra jobbet 👏🏻😊 Anonymkode: 5e202...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #19 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 12.36): Det er anbefalt å gå ned 0,5-1 kg i uken, så 6,5-13 kilo er "innenfor". Når man først begynner å kutte i kaloriene så vil man ofte gå ned mye vannvekt, så man kan totalt gå ned mer, eller så mister man mye i starten før det går tregere. Det er ikke godt å si. Har du et bestemt antall kilo du skal ned, eller er det "det du klarer" på 13 uker?😊 Anonymkode: 7f19f...d93 Gammel myte. Rask nedgang gir best langvarige resultater. Anonymkode: 563d9...19f 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #20 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei 😊 Ville bare oppdatere på denne tråden om at jeg har gått ned 9,7 kilo på 9 uker 😊 Veldig fornøyd med egen innsats! Ts Anonymkode: c2d40...622 👏👏👏 Anonymkode: 721bc...588 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå