KristinF Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars Jeg har lest at lavkarbo(ketogen diett) er bra for de med kreft (og spesielt glioblastom, som jeg har), for å «sulte» kreftcellene. Jeg gjør mye fra før av, men nå har jeg tenkt til å slå et slag for ketogen diett. Derfor har jeg bestilt meg omhelse.no sin «ketohelse»- kostholdsplan og oppskrifter. Er det noen som har erfaringer med boken?
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars Har ikke erfaring med boken, men da jeg begynte med ketogent kosthold hadde jeg lest utrolig mye på internett først. Syntes det var mest gode oppskrifter å finne på engelsk. Er mye ute der som er verdt å se nærmere på for å få inn mer variasjon. Anonymkode: f4d92...ff1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars Heier på dette! Ikke fordi jeg har erfaring med kreft selv, men ketogen og lavkarbo kosthold gjorde stor forskjell for helsa mi, og alt som er bra for helsa er dårlig for kreft. Anonymkode: 04394...405 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Heier på dette! Ikke fordi jeg har erfaring med kreft selv, men ketogen og lavkarbo kosthold gjorde stor forskjell for helsa mi, og alt som er bra for helsa er dårlig for kreft. Anonymkode: 04394...405 Må du være i ketose for at lavkarbo skal fungere for deg? Anonymkode: 48902...ea1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må du være i ketose for at lavkarbo skal fungere for deg? Anonymkode: 48902...ea1 Nei, det tror jeg ikke. Jeg har aldri målt ketoner, men vet ganske sikkert at jeg har vært i ketose i alle fall i perioder når jeg ikke har spist karbohydrater i det hele tatt. Føler meg generelt bedre jo mindre karbohydrater jeg spiser, men er ikke så redd for å spise litt potet eller ris for eksempel. Anonymkode: 04394...405
AnonymBruker Skrevet 28. mars #6 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det tror jeg ikke. Jeg har aldri målt ketoner, men vet ganske sikkert at jeg har vært i ketose i alle fall i perioder når jeg ikke har spist karbohydrater i det hele tatt. Føler meg generelt bedre jo mindre karbohydrater jeg spiser, men er ikke så redd for å spise litt potet eller ris for eksempel. Anonymkode: 04394...405 Okey, for jeg føler meg ikke bedre på lavkarbo - men spiser litt for mye karbs til å være i ketose. Så var bare interessant å høre om ketose-delen var viktig Anonymkode: 48902...ea1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Skrevet 28. mars Det at man kan sulte kreftceller ved å unngå sukker (og karbohydrater generelt) er bare en myte. Det er en populær "sannhet" blant alternativ-folket, men det finnes ingen vitenskapelig holdbarhet for dette. Hvis kroppen ikke får i seg nok karbs fra maten, vil den produsere sitt eget glukose, blant annet ved å tære på musklene. Kanskje ikke akkurat det du har mest lyst til? Anonymkode: 1a46c...b53 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis kroppen ikke får i seg nok karbs fra maten, vil den produsere sitt eget glukose, blant annet ved å tære på musklene. Kanskje ikke akkurat det du har mest lyst til? Anonymkode: 1a46c...b53 Nei, kroppen vil ikke omdanne sin egen muskelmasse til glukose med mindre man sulter seg. Den lager akkurat den mengden den trenger, fra maten du spiser. Uansett hvordan virkningmekanismene måtte være, er det uansett et faktum at de fleste spiser veldig mye mer karbohydrater enn vi er laget for, også om de holder seg til offisielle kostråd. Om det er slik at man "sulter" kreft med lavkarbo eller ikke, har man selvsagt bedre sjanser for bli frisk om man generelt lever sunt. Anonymkode: 04394...405 1 3
veronica<3 Skrevet 29. mars #9 Skrevet 29. mars Tråden er ryddet for innlegg med signatur som tilsier at man er helsepersonell. veronica<3, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå