Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort og godt: har du hvite fuger på badet ditt og hvordan fungerer det?

Synes det ser penest ut, men holder det seg også pent?

Se evt. også den andre tråden min om fliser helt opp til tak (må bestemme oss i løpet av dagen).

Takk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke hatt hvite fuger til hvite fliser.

Fugene blir misfarget etter hvert og det ser ikke bra ut så lenge flisene er hvite.

Særlig i dusjen og over vasken har det lett for å bli misfarget.

Jeg ville valgt lys grå i stedet.

Skrevet

Blir litt off-topic siden jeg ikke har hvite fuger, men... Da jeg skulle velge utseende på badet mitt, så var jeg også inne på tanken om hvite fuger, siden jeg skulle ha alle veggene hvite. Fliseleggeren frarådet det sterkt og mente at lys grå fuger ville være vel så bra.

Jeg valgte å høre etter og er veldig glad for det i dag (etter 3,5 år). Fugene holder seg godt, men silikonen som brukes i skjøten mellom vegg og gulv er misfarget i våtsonen inne i dusjen. Tror nok fuger i hvitt ikke ville vært så fint i det området.

Må nesten tilføye at vannkvaliteten her jeg bor ikke er spesielt god - så omtrent alt blir misfarget etter en tid.

Skrevet
Jeg ville ikke hatt hvite fuger til hvite fliser.

Fugene blir misfarget etter hvert og det ser ikke bra ut så lenge flisene er hvite.

Særlig i dusjen og over vasken har det lett for å bli misfarget.

Jeg ville valgt lys grå i stedet.

:Nikke: Helt klart, mye bedre med lys grått som skal være lys grått, enn guffengrå fuger som har vært hvite. dessuten får du mere "liv" i rommet med lit kontrast.

Gjest gjesta
Skrevet

Hvite fuger på bad ville jeg holdt meg langt unna.

Gjest vimse
Skrevet

Jeg har lysegrå fuger, og kan ikke se at de er noe ¨penere¨ enn hvis jeg hadde valgt hvite? :klø: Er de veldig grelete, skrubbes de med jif skurekrem, det samme med sikaflexen som er brukt i skjøter.

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg har lysegrå fuger, og kan ikke se at de er noe ¨penere¨ enn hvis jeg hadde valgt hvite? :klø:  Er de veldig grelete, skrubbes de med jif skurekrem, det samme med sikaflexen som er brukt i skjøter.

Da må du ha valgt veldig lysegrå fuger? Jeg ville aldri valgt helt lyst gulv på et bad i det hele tatt. Nettopp av den grunn at hvitt og selv lysegrått fort vil se møkkete ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Ville ikke valgt hvite fuger nei. De holder seg ikke pene særlig lenge, og jeg synes det er estetisk penere når fugen bryter litt med flisen. Jeg har hvite fliser og lysegrå fyuger og det er pent.

Skrevet

Har (lys)grå fuging nå, men det går kanskje an å få den enda lysere enn det vi har...? Den vi har nå er ca. "betong-grå".

Gjest vimse
Skrevet
Da må du ha valgt veldig lysegrå fuger? Jeg ville aldri valgt helt lyst gulv på et bad i det hele tatt. Nettopp av den grunn at hvitt og selv lysegrått fort vil se møkkete ut.

Tja, de er ikke sånn veldig veldig lysegrå, men ... lysegrå.. :ler:

Men, det jeg ville frem til var at uansett, så må fuger på baderom, spesielt gulv og dusj, skures litt på innimellom, så da ser ikke jeg problemet med å velge hvite.

Skrevet
Har (lys)grå fuging nå, men det går kanskje an å få den enda lysere enn det vi har...? Den vi har nå er ca. "betong-grå".

Vi har en lysgrå som høres lysere ut enn din hvertfall :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi har lys grå til hvite fliser. Ser fint ut :)

Gjest gjesta
Skrevet

Men, det jeg ville frem til var at uansett, så må fuger på baderom, spesielt gulv og dusj, skures litt på innimellom, så da ser ikke jeg problemet med å velge hvite.

Ok, skjønner, men får man hvite fuger helt rene og hvite igjen? Om de først har blitt skitne?

Gjest vimse
Skrevet
Ok, skjønner, men får man hvite fuger helt rene og hvite igjen? Om de først har blitt skitne?

Sikaflex`en jeg har er hvit, og den får jeg hvit igjen med jif skurekrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...