Gå til innhold

Kommer ikke barnetrygden i dag ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Bra for deg. Har det flydd rett over hodet på deg at mange sliter om dagen? 

Anonymkode: 31979...50a

Fordi at de tar dumme valg/prioriterer feil og setter seg selv i situasjonen? Det finnes ikke synd på slike mennesker. Jeg tenker det er karma. 

Anonymkode: b348e...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi at de tar dumme valg/prioriterer feil og setter seg selv i situasjonen? Det finnes ikke synd på slike mennesker. Jeg tenker det er karma. 

Du mener at alle med dårlig råd har tatt dumme valg og har satt seg i situasjonen selv? 

Anonymkode: 5450d...cd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De aller fleste kan havne i en slik situasjon. Har sett flere jeg som en tid satt på sin høye hest og plutselig så sto de på bar bakke. Det er karma det. :) 

Anonymkode: 65aa9...1ad

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og dette er en av grunnene til at jeg mener at barnetrygden skal være behovsprøvd. Slik det er i dag blir forskjellene bare større blant barn, for du har de som må ha de pengene i budsjettet for at ting skal gå opp og så har du de som setter pengene på konto slik at barnet får de selv til å bruke på å kjøpe leilghet når hen er voksen, for eksempel. 

Anonymkode: 65aa9...1ad

Helt uenig. Selv om noen har høyere lønn vil ikke det si at de har bedre råd. De kan ha høyere utgifter. Jeg har ok lønn, men mange utgifter og barnetrygda kommer godt med. Barn er dyrt for alle. Og at jeg får den tar ikke noe vekk fra de som tjener mindre. Og det er mange som tjener «lite» også som sparer den til barna sine. Hvorfor skal man på død og liv behovsprøve alt? Noen av oss har klart å få en jobb som betaler greit. Det burde vi ikke straffes for! Sånn som ting er nå ser jeg flere på NAV som har mer enn meg å rutte med hver måned, fordi de ikke trenger å dekke noe særlig av egne utgifter. Det er støtteordninger i hue og ræva for de som ikke «klarer» seg men er smarte nok til å finne ut av alle mulige støtteordninger. Tro meg - de har nok funnet en måte å få dobbel barnetrygd på. 

Anonymkode: c83cf...a15

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Shit! Har du så god råd? Om du ikke merker barnetrygden fra eller til så regner jeg med du donerer den bort?

Anonymkode: 3392e...fe8

Jeg sparer barnetrygden ihvertfall 

Anonymkode: 83032...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi tjener over 1,5 mill i vår husholdning, men merker godt at nesten 6000 ramler inn på kontoen. Det er fordi jeg har oversikt over vår økonomien, vet om alt som går ut og inn av vår konto. 
Mange er fullstendig avhengig av barnetrygden, sjokkert over at mennesker har dårlig råd nå i 2025 er vel litt rart? 

Anonymkode: d1ffc...d7e

Vi har 2 mill i inntekt

men får kun 3400 i barnetrygd. Det er jo ikke et voldsomt beløp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi har 2 mill i inntekt

men får kun 3400 i barnetrygd. Det er jo ikke et voldsomt beløp

Du skal ha lite oversikt i økonomien om du ikke merker at det kommer penger på konto din. 
Man bør alltid ha kontroll på hva som går inn og ut på kontoen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg sparer barnetrygden ihvertfall 

Da merker du vel noe til den allikevel da 😉

Anonymkode: 3392e...fe8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du skal ha lite oversikt i økonomien om du ikke merker at det kommer penger på konto din. 
Man bør alltid ha kontroll på hva som går inn og ut på kontoen 

Jeg legger merker til det men går ikke rundt å tenker på hvilke datoer de kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde vært bekymret for egen karma om jeg var deg

Anonymkode: 4e7de...c42

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble født inn i en familie med lite penger, så var vi så heldig da mamma og pappa gikk i fra hverandre at mamma og jeg fikk reise til et fremmed land (for meg) da hun ikke var statsborger i mitt fødeland. Vi kom til Norge med to kofferter og fikk lov til å starte med ingenting. Mamma hadde (naturligvis) ikke botid her i landet og dermed ikke krav på NAV ytelser så vi gikk raskt fra null til minus. Jeg har aldri hatt lommepenger og mine første kroner gikk til å betale for strømmen hjemme (vi kjøpte strømkort). Så ble huset tvangssolgt. Jeg har blitt tygget og spyttet ut hele livet: mobbet på skolen, misbrukt, psykisk og fysisk mishandling hjemme, ble syk (fibromyalgi) som 20 åring og droppet ut av utdannelsen: fikk ikke med meg annet enn noen hundre tusen i gjeld... ingen jobb ville ha meg, var vikar der jeg kunne og hadde alltid minst to eller tre deltidsstillinger om gangen. Fikk to barn, mannen hadde mye gjeld og lite pengevett: ble skilt. Ble alenemor. Jeg har kjempet hele livet mitt: hva faen kan jeg ha gjort universet som har gjort at jeg har fortjent å slite på denne måten?! Vennligst fortell meg hva jeg kan ha gjort som gjorde at jeg fortjente å miste min familie, mitt hjemland, mitt sikkerhet, mine utdannings- og arbeidsmuligheter.. hva gjør det at folk som deg tror de har retten til å se ned på folk som meg?! 

Jeg hadde aldri en sjans å bli noe annet, men jeg har fader med kjempet for alt jeg har.

Anonymkode: f809a...a70

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Shit! Har folk så dårlig råd? jeg merker ikke barnetrygden fra eller til 

Unødvendig kommentar. Mange i dette landet er dessverre avhengig av den og tviler på de føler seg veldig bra når du kommenterer dette.

Anonymkode: 15b78...92d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er flere her som burde fått empati og omtanke inn på kontoen istedenfor barnetrygd tydeligvis 

Anonymkode: 7857e...513

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...