Gjest tiril-gjest Skrevet 12. mars 2006 #1 Skrevet 12. mars 2006 Vi skal ut å fly med minsten på 10 mnd- og skal selvfølgelig ha med vogn Vi fikk høre fra noen at det ikke var anbefalt å sende vogna som bagasje for da ble den klemt i stykker i lasterommet vi tenkte da at vi skulle kjøpe en paraplytrille som vi eventuelt kunne ta med ombord - noen som har erfaringer på om dette går an? Hva har dere gjort i tilsvarende situasjon?
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 På ferietur med en 10 mnd må du kanskje ha noe mer enn en paraplytrille?! Paraplytriller er vel ikke noe særlig for ryggen, ei heller spes komfortabelt over lengre tid. Jeg har alltid sendt vogna. Skal pakkes som spesial gods, altså ikke sendes sammen med kofferten, men pakkes i plast og sendes for seg. Har aldri opplevd at vogna har blitt ødelagt, og jeg har reist mye med fly&vogn og kjenner mange som har reist mye på denne måten.
*Heidi* Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 Du får ikke vognen med deg inn på flyet men du kan få trille den helt til gaten og så henter de den...og tar den med under flyet!
Tirill Skrevet 12. mars 2006 #4 Skrevet 12. mars 2006 Har gjort det selv, med hell. Men har også hørt om at andre har fått den ødelagt... Men igjen, så har flyselskapet da vært så reale, at de har erstattet skaden der å da omtrent... Ett vennepar var ute å reiste med en to år gammel vogn. Denne ble ødelagt. Og de fikk godkjenning til å kjøpe en helt ny vogn for 5000,- samme dag...
Smørblomsten Skrevet 12. mars 2006 #5 Skrevet 12. mars 2006 Du får ikke vognen med deg inn på flyet men du kan få trille den helt til gaten og så henter de den...og tar den med under flyet! ← Det fikk ikke vi lov til, hverken på Gardermoen eller i København forrige helg!!!
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #6 Skrevet 12. mars 2006 På ferietur med en 10 mnd må du kanskje ha noe mer enn en paraplytrille?! Paraplytriller er vel ikke noe særlig for ryggen, ei heller spes komfortabelt over lengre tid. Jeg har alltid sendt vogna. Skal pakkes som spesial gods, altså ikke sendes sammen med kofferten, men pakkes i plast og sendes for seg. Har aldri opplevd at vogna har blitt ødelagt, og jeg har reist mye med fly&vogn og kjenner mange som har reist mye på denne måten. ← Enig, send vognen som "spesialbagasje" som må behandles ekstra forsiktig.
Gjest tiril-gjest Skrevet 12. mars 2006 #7 Skrevet 12. mars 2006 Vi har sett på en trille - tror det var Carena?- som man kunne legge ryggen nesten helt ned på, med kalesje og bentrekk - så den er vel grei til feriebruk?? Koster det ekstra hvis vi skal sende vogna som spesialbagasje? Sånn ca. pris?
Silfen Skrevet 12. mars 2006 #8 Skrevet 12. mars 2006 Quinny Buzz/zapp/et eller annet er så liten at du kan ta den med som håndbagasje. Kommer i praktisk bag.
Gjest tiril-gjest Skrevet 12. mars 2006 #9 Skrevet 12. mars 2006 Vi har sett på Quinny Zapp men den kan man ikke regulere ryggen på - litt dumt når h*n er bare 10 mnd. Jeg ringte Norwegian som vi skal fly med og de har ikke noe "spesilabagasje"opplegg. Det eneste hun anbefalte var å pakke vognen inn i hard emballasje. Hvis da emballasjen skulle gå i stykker og vognen bli skadet ville de dekke skaden. Hmm, tror kanskje vi kjøper en vogn i Frankrike jeg... Vi skal nedover igjen i juli så da kan den jo stå igjen
Silfen Skrevet 12. mars 2006 #10 Skrevet 12. mars 2006 Vogner går ofte i stykker, lite eller mye, på fly. De gangene jeg har hatt med vogn er det unntaket at den er hel når den komme fra flyet.
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2006 #11 Skrevet 12. mars 2006 Vi har sendt vognen med bagasjen, og det har gått helt fint
April Skrevet 12. mars 2006 #12 Skrevet 12. mars 2006 Vi sendte vår One tree hill vogn med flyet nå og det gikk helt fint! Jeg er superglad for at jeg hadde den vogna og ikke en paraplytrille bare, når vi var avgårde!
*Emma* Skrevet 12. mars 2006 #13 Skrevet 12. mars 2006 Vi har alltid sendt vognen som spesialbaggasje (koster ikke extra) når vi har vært i syden og det skal vi når vi reiser neste gang også. Emma Helene er 1 år og sover ganske masse på dagen enda så jeg vil ikke reise kun med ei lita paraply trille. Hun skal ha med seg skikkelig vogn. Flyselskapene erstatter vogna om de ødelegger den. Dvs alle unntatt Norwegian såvidt jeg har skjønt. Reiser man med dem og sendr vogn må man signere på et dokument om at man "godkjenner" at de ikke tar på seg NOE skyld om den går istykker....idiotisk!! Quinny Zapp ville ikke jeg heller brukt som eneste vogn til et så lite barn siden ryggen ikke kan legges ned. Vi skal som sagt ha med vår vanlige vogn...en Emmalunga Scooter.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #14 Skrevet 12. mars 2006 Vi skal ut å fly med minsten på 10 mnd- og skal selvfølgelig ha med vogn Vi fikk høre fra noen at det ikke var anbefalt å sende vogna som bagasje for da ble den klemt i stykker i lasterommet vi tenkte da at vi skulle kjøpe en paraplytrille som vi eventuelt kunne ta med ombord - noen som har erfaringer på om dette går an? Hva har dere gjort i tilsvarende situasjon? ← Sjelden skader. Og blir den det får du den erstattet. Om du hører med selskapene så blir du trygg.
Shea Skrevet 13. mars 2006 #15 Skrevet 13. mars 2006 Har opplevd 3 ganger å få vognen ødelagt på reise. 1 gang til Canada, 1 gang til Oslo og 1 gang til Mexico. Som oftest er det ikke noe problem. Vil annbefale å ta med en skikkelig vogn da babyen trenger god comfort og skygge. En stor god vogn vil gi dette. Tips. Når du pakker vognen er det noen få ting du burde gjøre for å begrense mulighetene for skade: - Ta av hjulene og legg dem i en pose oppi vognen eller under på bærebrettet. - Er kalersjen lett å ta av så burde du gjøre det og heller legge den under på bagasjebrettet eller oppi vognen. - Sett alltid på bremsen om du beholder hjulene på - Er det regulerbart håndtak på vognen så juster den slik at den ligger mot rammen og står minst mulig ut. - Legg myggnetting og handlenett i vognen eller ta det som handbagasje. - Legg vogn trekket over men ikke knepp den fast Tar du forhåndsregler går det som oftest greit. Lykke til
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #16 Skrevet 13. mars 2006 Hvis vognen er kjempeliten går det vel an å pakke den i en koffert av hardplast?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #17 Skrevet 13. mars 2006 vi har reist slik og det gikk fint. vennene våre fikk derimot sin vogn helt ødelagt. fikk igjen penger. vi reiste også med paraplytriller til karibien, men til de av dere som tror det er en selvfølge at dere kan ta med paraplytrillene inn i flyet så er det feil. vi var heldige for det var greit i og med at flyene ikke var stapp fulle. er de det tar de paraplytrillen og legger den under rett før du går inn på flyet. den står og venter på deg når du skal ut igjen.
Kipa Skrevet 13. mars 2006 #18 Skrevet 13. mars 2006 Vogner går ofte i stykker, lite eller mye, på fly. De gangene jeg har hatt med vogn er det unntaket at den er hel når den komme fra flyet. ← - desverre er jeg enig...Vi reiser ofte med fly til svigers og vognen har fått ulike skader hver gang, og det verste er at sas bare dekker ..var det 1500 kr tro...Har dere sett hvordan spes. bagasje blir behandlet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå