AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Del Skrevet 27. mars ..hvis man ikke har et stort kontaktnett eller familie? Som regel minimum mange titalls søkere på hver jobb, og bare 3-4 som blir innkalt på intervju. Det er helt uforståelig at vanlige mennesker har fast jobb, når det er såpass mange søkere på hver stilling. Anonymkode: 05a47...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ..hvis man ikke har et stort kontaktnett eller familie? Som regel minimum mange titalls søkere på hver jobb, og bare 3-4 som blir innkalt på intervju. Det er helt uforståelig at vanlige mennesker har fast jobb, når det er såpass mange søkere på hver stilling. Anonymkode: 05a47...628 Svaret er vel det at det ikke er så mange søkere til hver eneste stilling. Jeg fikk meg fast jobb da jeg søkte i nabokommunen framfor her jeg bor. Så blei stillinga uansett flytta tilbake til hjemkommunen min etter 2 år. Anonymkode: 458a5...18e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Del Skrevet 27. mars Det var lett for meg, selv uten utdanning. Måtte bare utvidet søket og flytte til en ny by. Anonymkode: 5eb59...c52 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Del Skrevet 28. mars Man nå gjerne begynne et sted, i en ikke- relevant stilling. Allerede for over 20 år siden, da jeg var nyutdannet, var det helt vanlig å måtte begynne i urelevant stilling. Jeg begynte på et kundesenter i et stort konsern, i likhet med flere som var nyutdannet. Det tok meg noen år der med god innsats å begynne å klatre innen konsernet. Anonymkode: 61730...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Del Skrevet 28. mars Jeg har aldri hatt problem med å få meg jobb. Etter jeg var tenåring, har jeg ikke fått jobb via venner og bekjente. Flere av jobbene har jeg fått ved å ta en telefon og så avtale et møte. Det nytter ikke å være kresen. En må ta det som er tilgjengelig og gå videre etter hvert. Er det ikke noe ledig i forhold til utdannelsen min, gjør jeg noe annet. Anonymkode: 29f8c...d2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #6 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): ..hvis man ikke har et stort kontaktnett eller familie? Som regel minimum mange titalls søkere på hver jobb, og bare 3-4 som blir innkalt på intervju. Det er helt uforståelig at vanlige mennesker har fast jobb, når det er såpass mange søkere på hver stilling. Anonymkode: 05a47...628 Mange av oss som søker har jo fast jobb allerede. Så tallbruken din blir jo feil. Blir litt som å si at det er rart at folk har bolig når det er så mange på hver visning. De fleste (alle?) som er på visning bor jo en plass allerede. Anonymkode: 749cf...5eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Del Skrevet 28. mars Jævlig vanskelig, er min erfaring. Anonymkode: ace7e...fac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Del Skrevet 28. mars Jeg synes det er veldig vanskelig. Har søkt sikkert 20 jobber, der jeg tror jeg er overkvalifisert for noen, underkvalifisert for enkelte og manglende erfaring. forsøker å komme meg ut av helsevesenet, og har søkt på variert antall jobber, men har ikke lykkes enda. Kommer ikke engang inn på intervju. Har fått hjelp med både cv og søknad fra flere fra ulike bransjer som har jobbet med ansettelser, men har ikke hatt hell enda.. Anonymkode: d7019...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er veldig vanskelig. Har søkt sikkert 20 jobber, der jeg tror jeg er overkvalifisert for noen, underkvalifisert for enkelte og manglende erfaring. forsøker å komme meg ut av helsevesenet, og har søkt på variert antall jobber, men har ikke lykkes enda. Kommer ikke engang inn på intervju. Har fått hjelp med både cv og søknad fra flere fra ulike bransjer som har jobbet med ansettelser, men har ikke hatt hell enda.. Anonymkode: d7019...06b Ta tilleggsutdannelse? Jeg jobbet i et sosialt turnusyrke tett på mennesker og ville ha en mer administrativ jobb med kontortid. Tok et deltidsstudie på BI og fikk kremjobb innen administrasjon/økonomi i Oslo før jeg i det hele tatt var ferdig med studiet! Anonymkode: 9bfc8...c06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta tilleggsutdannelse? Jeg jobbet i et sosialt turnusyrke tett på mennesker og ville ha en mer administrativ jobb med kontortid. Tok et deltidsstudie på BI og fikk kremjobb innen administrasjon/økonomi i Oslo før jeg i det hele tatt var ferdig med studiet! Anonymkode: 9bfc8...c06 Jeg er utdannet helsefagarbeider, tar nå en bachelor i administrasjon og ledelse, er straks halvveis. Hva slags studie har du tatt, om du vil dele? Anonymkode: d7019...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #11 Del Skrevet 28. mars Men det er ikke så mange søkere på stillinger over hele landet. Hvis man er villig til å flytte på seg og ta en jobb på et litt mindre attraktivt sted, så har man langt flere muligheter. Mange stillinger lyses heller aldri ut offentlig, og man trenger ikke et stort nettverk for å kontakte aktuelle arbeidsgivere. Anonymkode: 00a87...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Del Skrevet 28. mars Helt håpløst å få jobb.. har søkt i ett år nå. Sikkert 70 jobber. Kommet til ett intervju. Jeg har IKKE høye krav. Lagerjobb, butikk.. virker som man MÅ kjenne noen for å få jobb. At de fleste stillingene som lyses ut allerede er besatt. Mister motet. Sliten og lei. Vil bare ha en jobb. En enkel jobb, som mange ikke vil ta i med illtang engang. Men nej. Anonymkode: b6e19...478 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #13 Del Skrevet 28. mars Ansetter aldri kjentfolk, det blir som regel bare klunder og heft etterhvert. Det kan være verdens hyggeligste mennesker, men fungere veldig dårlig i jobbsituasjon. Og om jeg da må gi de sparken etter en stund pga dårlig arbeidsmoral/andre ting så er det jeg som blir den store stygge ulven og ikke den som gjør en dårlig jobb... Anonymkode: 26b12...278 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #14 Del Skrevet 28. mars Kommer vel an på hvor man bor og hvilken utdanning man har. Jeg har fagbrev fra industrien og ingeniørutdanning og får alltid jobbintervju der jeg søker, hver gang. Anonymkode: 957c2...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ansetter aldri kjentfolk, det blir som regel bare klunder og heft etterhvert. Det kan være verdens hyggeligste mennesker, men fungere veldig dårlig i jobbsituasjon. Og om jeg da må gi de sparken etter en stund pga dårlig arbeidsmoral/andre ting så er det jeg som blir den store stygge ulven og ikke den som gjør en dårlig jobb... Anonymkode: 26b12...278 Enig med du. Eneste jeg kjente fra før var min mann, han jobbet for meg i 3 år før jeg solgte firmaet og startet nytt. Han jobber fortsatt i mitt gml firma Anonymkode: c0928...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #16 Del Skrevet 28. mars Det er ikke vanskelig i alle bransjer. Jeg slet etter masteren, fikk ikke relevant jobb på flere år, ble sittende fast i butikkjobben jeg hadde i studietiden. Tok ny bachelor og fikk jobb før jeg var ferdig utdannet. Nå skal jeg flytte, og må bytte jobb, men tror det skal gå bra. Har søkt på to jobber, fått intervju på begge, men måtte av ulike årsaker trekke meg. Er trygg på at jeg får intervju neste gang jeg søker også. Anonymkode: a9b30...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #17 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er utdannet helsefagarbeider, tar nå en bachelor i administrasjon og ledelse, er straks halvveis. Hva slags studie har du tatt, om du vil dele? Anonymkode: d7019...06b HRM 😊 Anonymkode: 9bfc8...c06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet 28. mars #18 Del Skrevet 28. mars Med tanke på at virkelig HVEM som helst får jobb i helsevesenet og barnehager, så gir det ingen mening for meg at folk sier de ikke får jobb noen steder. Kanskje ikke fast stilling, men vakter er det flust av for dem som vil yte en god jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #19 Del Skrevet 29. mars Heln skrev (10 timer siden): Med tanke på at virkelig HVEM som helst får jobb i helsevesenet og barnehager, så gir det ingen mening for meg at folk sier de ikke får jobb noen steder. Kanskje ikke fast stilling, men vakter er det flust av for dem som vil yte en god jobb. Ja, men føkk helsevesenet og barnehager Anonymkode: 4f525...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #20 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Helt håpløst å få jobb.. har søkt i ett år nå. Sikkert 70 jobber. Kommet til ett intervju. Jeg har IKKE høye krav. Lagerjobb, butikk.. virker som man MÅ kjenne noen for å få jobb. At de fleste stillingene som lyses ut allerede er besatt. Mister motet. Sliten og lei. Vil bare ha en jobb. En enkel jobb, som mange ikke vil ta i med illtang engang. Men nej. Anonymkode: b6e19...478 70 jobber er ikke ekstremt mye på et år. Det gamle kravet fra Nav var på ca. fem i uken, altså ca. 260 stillinger i året. Høres ikke ut som du kan søke jobber over hele landet? Anonymkode: 00a87...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå