Gå til innhold

Bekymra for lillesøster!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en søster som er 2 år yngre enn meg.

Foreldrene mine er kristne, men ikke hyper-kristne.

Søsteren min valgte selv å gå på en kristen ungdomsskole, nå går hun på vanlig videregående.

Hun har litt sosiale problemer; blir vanskelig kjent med nye mennesker og er litt treg i oppfattelsen. Dermed har hun blitt holdt utenfor av de andre i klassen siden barneskolen.

Jeg har flyttet til et annet sted, og her en dag fikk jeg sms fra henne: "Hei, hva betyr ordet Horny?" Sendte svar: "Vet du ikke det?? Det betyr "kåt"." Fikk svar: "Det ordet kjenner jeg ikke. Hva betyr det?"

Min reaksjon: :o !!! Hva! En jente som faktisk går på videregående og er snill og søt og god og ellers oppegående, vet ikke hva ordet "kåt" betyr! Har det med skolen hun gikk på å gjøre eller hva?? Hun har iallefall null peiling på sex og alt som har med det å gjøre. Foreldrene mine snakket aldri med meg om sex, jeg lærte av blader og på internett. Regner med at de ikke har snakket med henne om det heller.

Sendte svar igjen: "Å være kåt er det man er når man vil ha sex." (Forenklet selvsagt, men sånn at hun skulle skjønne det.) Svar fra henne: "Åå. Okei. Takk."

Er det mulig at en jente over 16 år av dagens samfunn ikke vet hva det vil si å være kåt? Må si jeg ble ganske betenkt.

Hun ber hver dag og har bibelen og Gud som sin største skatt. Jeg tar avstand fra religioner, og er ikke medlem av statskirka.

Har det noe som helst med det å gjøre?.... :o

Er bekymra for lillesøsteren min! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal kun kommentere rundt ordet "kåt". Da jeg gikk i 8.klassen (jeg er nå 22 år) ble jeg spurt av en teit gutt som prøvde å være tøff (foran andre) om jeg var kåt..? Jeg visste ikke hva dette ordet betydde, men så på gliset hans at dette var noe "ikke bra" noe, og svarte nei og gikk. Selv om jeg ikke visste hva ordet "kåt" var, så visste jeg litt om sex og sånt. Den "vanlige" basicen en skal lære om sex i den alderen. Hadde bare ikke hørt dette ordet før. Jeg sjekka opp ordet etterpå, og fant ut hva det var.

Synes nå egentlig det er et merkelig ord. Føler mer for å bruke "ha lyst på", men det er min smak.

Men litt bekymringsverdig at kristendommen skal skjule over sex. Det er jo den naturligste ting i verden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...