Gå til innhold

Får ingen verdens hjelp av Nav!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mine tips til deg TS

1. Søk app

2. Snakk med en karriererådgiver som kan hjelpe deg med jobbsøkingen. Nav har slike, men da må du delta på kurs

3. Søk jobber som du er kvalifisert for. Søk heller kun 3 jobber i uken som er relevant og som du bruker litt mere tid på enn å søke 30 i måneden som du søker på for å bare få jobb. 

Anonymkode: 3771e...8e4

Mitt tips til alle de som ikke har kunnskap om de forskjellige støtteordninger er å skaffe seg den kunnskapen slik at man unngår alle disse innleggene med nyttesløse  «råd»

Anonymkode: f3643...009

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sånn har det vært i mangfoldige år hvis du er etnisk norsk. Da er du annenrangs borger i støtteordninger.

Anonymkode: 2bffd...2ca

Dette er veldig sant. Mamma kommer aldri over at hun (som flyttet tilbake til Norge som voksen, norsk statsborger) ikke hadde krav på hjelp, mens dem som kom fra andre land fikk alt nærmest lagt i hendene. Dråpen for henne ble da vårt hus måtte tvangsselges og dem som fikk kjøpe det var flyktninger (!!) Den gang fra et annet krigsherjet land, men ståa i dag er det samme.

Anonymkode: e31b3...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mine tips til deg TS

1. Søk app

2. Snakk med en karriererådgiver som kan hjelpe deg med jobbsøkingen. Nav har slike, men da må du delta på kurs

3. Søk jobber som du er kvalifisert for. Søk heller kun 3 jobber i uken som er relevant og som du bruker litt mere tid på enn å søke 30 i måneden som du søker på for å bare få jobb. 

Beklager TS Rettelse= Jeg mente søk om dagpenger og ikke app. 

Var litt sliten igår skrev feil. Jeg er faktisk i din situasjon nå fulførte master min i desember, men jeg har en deltidsjobb og jobber litt som tilkalling. Jeg droppet hjelp fra NAV for dem skrev at jeg har veldig gode muligheter til å finne jobb selv med tanke på utdannelsen og erfaringene jeg har. Søkte om dagpenger men var ikke kvalifisert der da jeg hadde jobb inntekt osv. 

Så jeg kjører eget løp og det går raskere faktisk. De tipsene jeg skrev over er det som fungerte for meg.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Beklager TS Rettelse= Jeg mente søk om dagpenger og ikke app. 

Var litt sliten igår skrev feil. Jeg er faktisk i din situasjon nå fulførte master min i desember, men jeg har en deltidsjobb og jobber litt som tilkalling. Jeg droppet hjelp fra NAV for dem skrev at jeg har veldig gode muligheter til å finne jobb selv med tanke på utdannelsen og erfaringene jeg har. Søkte om dagpenger men var ikke kvalifisert der da jeg hadde jobb inntekt osv. 

Så jeg kjører eget løp og det går raskere faktisk. De tipsene jeg skrev over er det som fungerte for meg.  

Setter pris på dette :)

Fint å vite at noen faktisk forstår den situasjonen jeg er i. 

Anonymkode: 7ee6e...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...