Gå til innhold

Må barn ha pass på Fjordline?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi tenkte ta en hopp på tur til Danmark påsken, men 9 åringen har ikke pass, det går ut denne måneden, vi har time til å få nytt pass i Mai. 

Men vi ble usikker om hun trenger pass eller ikke. 

Finner dette på hjemmesidene til fjordline 

Gyldig legitimasjon må medbringes for alle reisende. Navnet vist på legitimasjonen må samsvare med navnet på billetten din. Dette gjelder både innenriks- og utenriksreise.

Gyldig legitimasjon må medbringes for alle reisende. Navnet vist på legitimasjonen må samsvare med navnet på billetten din. Dette gjelder både innenriks- og utenriksreise.

Nordiske barn som reiser med sine foreldre behøver ikke å medbringe egen legitimasjon.

Og dette på regjeringen sine nettsider 

For innreise i Danmark kreves norsk pass, førerkort eller nasjonalt ID-kort med reiserett. Nødpass aksepteres også.

Nordiske statsborgere under 18 år er fritatt fra kravet om selvstendig legitimasjon hvis personen reiser med en forelder/verge som også er nordisk statsborger og som kan identifisere seg.

Men er det noen som har reist med barn, nå nylig,  som vet ? 

Anonymkode: 6700d...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 21.55):

Nordiske barn som reiser med sine foreldre behøver ikke å medbringe egen legitimasjon.

Og dette på regjeringen sine nettsider 

Nordiske statsborgere under 18 år er fritatt fra kravet om selvstendig legitimasjon hvis personen reiser med en forelder/verge som også er nordisk statsborger og som kan identifisere seg.

Ekspander  

Så det står i praksis det samme begge steder? I hvert fall hvis dere er nordiske?

Anonymkode: d521f...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja egentlig,  men jeg er bare verdemester i  å bli usikker og overtenke 😅😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant utav det. Trenger ikke pass. Måtte bare stresse meg opp litt ,før jeg fant ut svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...