Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk baby i desember, og har i dag fått tilbake menstruasjon. Jeg fullammer!

Sist gang fikk jeg ikke tilbake mensen før jeg ble ferdig å amme! 
Er nesten bekymret for at det kan være noe galt, er ikke det fryktelig tidlig å få igjen om man fullammer? Han er på puppen 24/7. Og gikk sist opp 1kg i måneden, så han får nok melk. 
Noen andre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk mensen tilbake etter to måneder, til tross for fullamming. Baby gikk godt opp i vekt, og jeg ammet mye. Tror ikke det var noe galt her, selv om det hadde vært fint å ha pause fra mensen litt lenger. 

Anonymkode: 277a7...d39

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk mensen tilbake etter to måneder, til tross for fullamming. Baby gikk godt opp i vekt, og jeg ammet mye. Tror ikke det var noe galt her, selv om det hadde vært fint å ha pause fra mensen litt lenger. 

Anonymkode: 277a7...d39

Er så irriterende 😭

Skrevet
tyren56 skrev (1 time siden):

Er nesten bekymret for at det kan være noe galt, er ikke det fryktelig tidlig å få igjen om man fullammer? Han er på puppen 24/7. Og gikk sist opp 1kg i måneden, så han får nok melk. 
Noen andre?

Er helt vanlig dette. Har lest at 4-7 måneder etter fødsel er det aller vanligste, om man fullammer. Men alt fra 6 uker er normalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Derfor setter man i spiral ved 6-ukerskontroll👌

Anonymkode: c8532...88c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Derfor setter man i spiral ved 6-ukerskontroll👌

Anonymkode: c8532...88c

Uff nei, det hadde følt skikkelig ekkelt så tidlig som 6 uker. Har planer om spiral, men legen sa det var best å få tilbake mensen før en sitter inni. Nå kan jeg det hvertfall 😂

AnonymBruker
Skrevet
tyren56 skrev (2 timer siden):

Uff nei, det hadde følt skikkelig ekkelt så tidlig som 6 uker. Har planer om spiral, men legen sa det var best å få tilbake mensen før en sitter inni. Nå kan jeg det hvertfall 😂

Hvorfor er det best å få igjen mensen før man setter inn spiral?

Anonymkode: 59597...d23

AnonymBruker
Skrevet
tyren56 skrev (17 timer siden):

Noen andre?

Noen får jo mensen tilbake med en eneste gang etter ungen er ute, det er jo sånn det er med de som gjerne klarer to unger på ett år. Ingenting gale med det, bare utenom det vanlige. 

Anonymkode: 1646b...04f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 15.49):

Hvorfor er det best å få igjen mensen før man setter inn spiral?

Anonymkode: 59597...d23

Vet ikke, spurte ikke om det. Kanskje sånn at man vet at mensen kom tilbake? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei meg selv 😭 fikk den tilbake etter bare 7 uker denne gangen og jeg fullammer! Sist gang tok det 8 mnd. Så ikke helt forberedt på dette altså, men tipper det er fordi denne sover bedre om natta ergo mindre nattamming. 

Anonymkode: aa9b6...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter enda på å få den tilbake og baby er 11 mnd… Ammer lite på natt og begynner nesten å lure på om noe er galt 😅  

Anonymkode: 3a1b4...ac5

Skrevet

Hehe, denne er kjip ja! Jeg fikk mensen tilbake etter 2 mnd. med BEGGE mine (som jeg fullammet):fnise: hadde gledet meg til enda et år uten mensen fordi «alle» rundt meg slapp unna, til og med de som delammet🤭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...