AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Del Skrevet 27. mars Noen som har opplevd dette? Er så fortvilet, dukker opp neglerotbetennelse på ulike fingre, og nå tær hele tiden. Det skal helst ikke behandles med antibiotika, men fått ved et tilfelle. Noen som har opplevd dette og fant ut hva det skyldes? Biter ikke negler, har god hygiene osv. Anonymkode: e5b0a...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Del Skrevet 27. mars Hvordan steller du neglene dine? Anonymkode: ec501...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan steller du neglene dine? Anonymkode: ec501...377 Normalt, med vask, smøring med krem og negleolje. Har ikke vært et problem før nå nylig, så har ikke noe med stell å gjøre. Jeg lurer på om jeg har noe bakterier som jeg ikke blir kvitt. 😱😱 Derfor jeg spør etter erfaringer om det spesifikke problemet. Anonymkode: e5b0a...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 27. mars #4 Del Skrevet 27. mars Man er mer utsatt om man er mye fuktig på fingre/tær. Også om man sliter med overvekt og autoimmune sykdommer som diabetes, eksem av ulike former, generelt immunsvikt. Kan du høre med legen din om man kan ta noen blodprøver? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #5 Del Skrevet 27. mars Fighter83 skrev (5 minutter siden): Man er mer utsatt om man er mye fuktig på fingre/tær. Også om man sliter med overvekt og autoimmune sykdommer som diabetes, eksem av ulike former, generelt immunsvikt. Kan du høre med legen din om man kan ta noen blodprøver? Ja, tenkte å be om det. Hadde og tenkt å høre om det gikk an å ta en test av bakterier på hud og. Er ellers frisk og sprek. Vært 3 episoder på en mnd! Anonymkode: e5b0a...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 27. mars #6 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, tenkte å be om det. Hadde og tenkt å høre om det gikk an å ta en test av bakterier på hud og. Er ellers frisk og sprek. Vært 3 episoder på en mnd! Anonymkode: e5b0a...8d8 Har du vært mer forkjølet/ syk/ slapp og stresset denne senvinteren/tidlig våren enn tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 27. mars #7 Del Skrevet 27. mars Gule stafylokokker lever ofte på huden vår, og liker seg godt i neglerøtter. Spesielt i tærne, siden det gjerne er et fuktig miljø der nede. Såpebad med Lactacyd for å rense (ikke bruk grønnsåpe!!!) og bruk av lapis-stift anbefales. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Del Skrevet 27. mars Fighter83 skrev (10 minutter siden): Har du vært mer forkjølet/ syk/ slapp og stresset denne senvinteren/tidlig våren enn tidligere? Ja, mye syk, men smittes av bhg barn. Alle har vært mye syke, så føler ikke jeg har vært mer enn andre. Gaia skrev (5 minutter siden): Gule stafylokokker lever ofte på huden vår, og liker seg godt i neglerøtter. Spesielt i tærne, siden det gjerne er et fuktig miljø der nede. Såpebad med Lactacyd for å rense (ikke bruk grønnsåpe!!!) og bruk av lapis-stift anbefales. Det er at det har oppstått flere ganger som er hovedproblemet. Og det blir så voldsomt, så såpebad er ikke hjelpsomt. Anonymkode: e5b0a...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Normalt, med vask, smøring med krem og negleolje. Har ikke vært et problem før nå nylig, så har ikke noe med stell å gjøre. Jeg lurer på om jeg har noe bakterier som jeg ikke blir kvitt. 😱😱 Derfor jeg spør etter erfaringer om det spesifikke problemet. Anonymkode: e5b0a...8d8 Har du byttet ut kremen og oljen mellom hver gang? De er grobunn for bakterier. Anonymkode: bc870...9b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. mars #10 Del Skrevet 28. mars Slutt med den neglekremen og oljen straks, og se om det gir resultater. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #11 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har du byttet ut kremen og oljen mellom hver gang? De er grobunn for bakterier. Anonymkode: bc870...9b4 Det er ikke det som er problemet. Bruker hverken olje eller krem på tærne, og oljen er ny siden første angrepet, kremen er på pumpeflaske så er ikke i kontakt med innholdet. Som sagt er ikke stell eller produkter som er tema. Million skrev (1 minutt siden): Slutt med den neglekremen og oljen straks, og se om det gir resultater. Nei, det er ikke problemet. Jeg spør etter om folk har opplevd gjentatte andrep og hva som var løsningen. Jeg spør ikke etter tips til stell til hverken hverdagen eller ved angrepet. Jeg har kastet alt som kan ha kryssmittet, og kokt sakser osv! Takk for alle tips, men litt frustrert når folk svarer på det som ikke er spørsmålet. Anonymkode: e5b0a...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Del Skrevet 28. mars Går du på noen medisiner? Det høres nesten ut som du har noe immundempende på gang. Anonymkode: 425d7...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #13 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen som har opplevd dette? Er så fortvilet, dukker opp neglerotbetennelse på ulike fingre, og nå tær hele tiden. Det skal helst ikke behandles med antibiotika, men fått ved et tilfelle. Noen som har opplevd dette og fant ut hva det skyldes? Biter ikke negler, har god hygiene osv. Anonymkode: e5b0a...8d8 Negler som klippes feil, vokser inn i hud og lager irritasjoner og betennelse. Det samme gjør for trange sko og sokker. Anonymkode: d61f4...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 28. mars #14 Del Skrevet 28. mars Hvis du har store problemer kan antibiotika fungerer. I siste instans er negleablasjon en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen som har opplevd dette? Er så fortvilet, dukker opp neglerotbetennelse på ulike fingre, og nå tær hele tiden. Det skal helst ikke behandles med antibiotika, men fått ved et tilfelle. Noen som har opplevd dette og fant ut hva det skyldes? Biter ikke negler, har god hygiene osv. Anonymkode: e5b0a...8d8 Er du ofte kald på hendene? Anonymkode: 8b108...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet 28. mars #16 Del Skrevet 28. mars Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå