AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Skrevet 27. mars Bedriften jeg jobber for, vil fjerne forskuttering av sykepenger. Vi har tariffavtale. Kan de fjerne forskutteringen sånn uten videre? Kan dette være en «avledningsmanøver» i forbindelse med lønnsforhandlinger med fagforbundet? Eller et håp om å få ned sykefraværet? Anonymkode: 3a883...fca
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Skrevet 27. mars Hvis forskuttering er en del av tarffavateln kan de ikke bare fjerne dette. Her må tillitsvalgte på banen, Anonymkode: 0a941...ad4
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis forskuttering er en del av tarffavateln kan de ikke bare fjerne dette. Her må tillitsvalgte på banen, Anonymkode: 0a941...ad4 Nesttillitsvalgt fortalte meg dette i dag, de skal ha møte med ledelsen snart og lurte på om jeg hadde innspill. Det har vært full gjennomtrekk, mange har omtrent snudd i døren og jeg tenker dette ikke hjelper? Anonymkode: 3a883...fca
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars Absolutt ikke. Går tillitsvalgte med på det, er det brudd på tariffavtalen. Ledelsen kan heller ikke tvinge igjennom et slikt vedtak. Ta i såfall kontakt med fagforening. Anonymkode: a2378...fb4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå