Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min bransje har man lenge blitt oppfordret til å skrive avvik av blant annet fagforeninger. Det sendes nesten aldri. 

Når jeg først stod i en kjedelig konflikt og valgte å sende avvik, vil ikke leder nå behandle ferdig og lukke saken. Fordi hun ikke får det svaret hun vil ha av meg.  

En kollega beskyldte meg for usannheter og trakk tilbake alle anklagelser etter at hun fikk vite om avviket.

Leder forsvarer vedkommende, sier at alt var en misoppfatning. Noe det ikke var, de sliter med å forklare hva misforståelsen var. De klarer ikke å gi en logisk forklaring på noe som helst. Jeg har valgt å legge saken bak meg, gi kollega ny sjanse. Men jeg kan ikke si at dette var en misforståelse fordi de to ønsker at jeg skal si det. Eller at jeg tolker ting feil, det har de også prøvd seg på. . Leder maser og prøver å slite meg ut. Hun har en god tone og kjemi med den andre. Begge nærmer seg pensjonsalder og har jobbet sammen veldig lenge. Jeg kun i 1 år. Leder mener også  at jeg burde ha snakket med kollega før jeg sendte avvik. Avvik benytter man kun når ting er meget alvorlig. For meg er usanne beskyldninger alvorlig.

Kollega snakket aldri med meg men gikk til leder med en del beskyldninger. Som begge nå nekter for. Tillitsvalgt kommer ingen vei. Det blir bare ord mot ord. Jeg kan ikke bevise at de juger. 

Hva er vits med et avvikssystem når kameraderi er viktig for enkelte ledere.. 

Anonymkode: dbf33...5ef

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gir beskjed om at fagforening har anbefalt deg å sende avvik på håndteringen av konflikten. 

Så får du se hva leder finner ut 😊

Måten leder behandler dette og deg på er ikke ok. 

Anonymkode: b518c...8b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du gir beskjed om at fagforening har anbefalt deg å sende avvik på håndteringen av konflikten. 

Så får du se hva leder finner ut 😊

Måten leder behandler dette og deg på er ikke ok. 

Hjelper lite, hun er ikke enig med fagforeningen. Har oppsøkt meg på jobb flere ganger i dag og repetert det samme om og om igjen. At alt var en misforståelse og at jeg må være enig i det. Det oppleves som hersketeknikk. Jeg har lyst til å fortelle henne rett ut i morgen at hun skal gi meg litt fred, og at jeg ikke orker mer mas fra henne om den saken. Men så er hun lederen min og hevder at hun ikke får behandlet ferdig saken hvis jeg ikke gir henne en tilbakemelding. Noe jeg tydelig har gitt nærmest 100 ganger nå. Men som hun mener ikke er greit. Det å kalle de falske beskyldningene mot meg misforståelse eller at jeg tolket kollega feil er akseptable tilbakemeldinger for leder.

Dette er nesten terror altså.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hjelper lite, hun er ikke enig med fagforeningen. Har oppsøkt meg på jobb flere ganger i dag og repetert det samme om og om igjen. At alt var en misforståelse og at jeg må være enig i det. Det oppleves som hersketeknikk. Jeg har lyst til å fortelle henne rett ut i morgen at hun skal gi meg litt fred, og at jeg ikke orker mer mas fra henne om den saken. Men så er hun lederen min og hevder at hun ikke får behandlet ferdig saken hvis jeg ikke gir henne en tilbakemelding. Noe jeg tydelig har gitt nærmest 100 ganger nå. Men som hun mener ikke er greit. Det å kalle de falske beskyldningene mot meg misforståelse eller at jeg tolket kollega feil er akseptable tilbakemeldinger for leder.

Dette er nesten terror altså.. 

Da melder du avvik på henne. 

Tell opp hvor mange ganger hun har oppsøkt deg, skriv at du blir presset, at det føles ubehagelig at du blir umotivert og sliten. At du grunnet leder ikke trives på jobb. 

Koble på bedriftshelsetjenesten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...