Snok1 Skrevet 29. mars #21 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når det gjelder psykiske diagnoser, de fleste har negative personlighetstrekk, uten at de oppfyller kravet til en diagnose av den grunn. Men dette er et forum, vi diskuterer alt mulig vi ikke har peiling på. Hvis en ønsker å dele ut diagnoser til folk du ikke har møtt, bør en i det minste google diagnosen. Beviset på at du har gjort det ligger i at du klarer å stave diagnosen. Klarer du ikke å stave diagnosen bør du ikke diagnostisere ukjente. Tenk deg godt om angående hvem du anklager for hersketeknikker her inne. Vennlig ment tips.
AnonymBruker Skrevet 29. mars #22 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må legge til at all form for mobbing g ekskludering gjør meg rasende. Det er så skadelig. Har du lest artiklene om ungdom som tok selvmord etter mobbing i det siste? Jeg foreslår at du tenker nøye gjennom hva det er du egentlig bidrar til. Anonymkode: 7edb1...9aa Snakk om å dra det altfor langt. Anonymkode: cbc97...0eb
AnonymBruker Skrevet 29. mars #23 Skrevet 29. mars Snok1 skrev (1 time siden): Hvis en ønsker å dele ut diagnoser til folk du ikke har møtt, bør en i det minste google diagnosen. Beviset på at du har gjort det ligger i at du klarer å stave diagnosen. Klarer du ikke å stave diagnosen bør du ikke diagnostisere ukjente. Tenk deg godt om angående hvem du anklager for hersketeknikker her inne. Vennlig ment tips. Problemet er IKKE at man "utdeler diagnoser til folk man ikke har møtt." Når det kommer til vold i nære relasjoner er derimot problemet at folk skammer seg, tror at det er deres egen skyld at de utsettes for vold, og ikke forteller. Vi BØR si klart i fra om og til menn som ts beskriver. Du hører jo hva ts skriver. Hun skriver om en voldelig mann, hvem det har 0 betydning om han har en diagnose eller ikke. Anbefaler alle å se denne serien om en mann som har fått herje alt for lenge, delvis fordi folk ikke turte å fortelle/anmelde. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt-trailermannen Anonymkode: 7edb1...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #24 Skrevet 29. mars Snok1 skrev (9 timer siden): Et par ting: 1: Ikke del ut diagnoser til mennesker dere ikke har møtt 2: Ikke gi råd innenfor fagfelt hvor dere ikke har kompetanse. (Nei. Å kjenne noen som tidligere levde sammen men de en som kanskje er narsissist gir deg ikke kompetanse). 3: Vær så snil: Skriv narsissist riktig, eller aller helst ikke skriv noe som helst. https://sml.snl.no/narsissistisk_personlighetsforstyrrelse Kan heller ikke la denne stå ubesvart. DU må lese deg opp. Her svarer du på noe du TYDELIG ikke kan noe om. Man SKAL fortelle om volden til andre. Da hører man selv hvor ille det er. Det er slik man kommer seg bort. Anonymkode: 7edb1...9aa
Snok1 Skrevet 29. mars #25 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Problemet er IKKE at man "utdeler diagnoser til folk man ikke har møtt." Det var dette jeg kommenterte, og det er det som er saken.
Snok1 Skrevet 29. mars #26 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan heller ikke la denne stå ubesvart. DU må lese deg opp. Her svarer du på noe du TYDELIG ikke kan noe om. Man SKAL fortelle om volden til andre. Da hører man selv hvor ille det er. Det er slik man kommer seg bort. Anonymkode: 7edb1...9aa Man kan beskrive situasjonen uten å dele ut diagnoser man ikke kjenner. Hvorfor redusere egen troverdighet?
AnonymBruker Skrevet 29. mars #27 Skrevet 29. mars Snok1 skrev (1 time siden): Man kan beskrive situasjonen uten å dele ut diagnoser man ikke kjenner. Hvorfor redusere egen troverdighet? "Hvorfor redusere egen troverdighet". Her går du ned den gode gamle stien. TS forteller om en mann med en svært nedbrytende atferd. Du velger å henge deg opp i at man ikke skal dele ut diagnoser, bare psykologer kan diagnostisere osv. TROR du ikke på ts, når hun forteller om denne mannen? Tror du det hjelper å møte henne med dette? Eller kan det hende det hjelper mer om hun får støtte? Jeg har ingen spesiell kompetanse om dette, kun allmennkunnskap. Hvis du mener at "jeg reduserer troverdigheten min" eller at ts eller en av de andre i tråden "reduserer troverdigheten sin" når de velger gi ts støtte, og forslag til hva som kan feile en som oppfører seg som ts sin mann, så føyer du deg bare inn i en lang rekke av mennesker som ikke tror på offeret. Det er MANGE som kan mye om psykiske diagnoser og vold. Ikke bare fagpersoner, men ofre og pårørende i mange forskjellige roller. TS, hold ut og søk hjelp. Det fins mange ressurser, nærmeste krisesenter f.eks. Det skader ikke å ta en telefon og spørre om råd. Anonymkode: 7edb1...9aa
AnonymBruker Skrevet 29. mars #28 Skrevet 29. mars Sinneproblem er ikke typisk narsissistisk. Legger han skylden på deg for alle krangler? Kommer han med blomster og gaver etter å ha kalt deg stygge ting? Pirker han konstant på deg for å få deg til å føle deg verdiløs? Er alt du gjør feil? Synes alle andre at han er drømmemannen og ville aldri trodd deg om du fortalte hva som skjer hjemme? Man kan ha ett sinneproblem, man kan være en skikkelig drittsekk, man kan være sykelig kontrollerende, uten å være narsissist. Anonymkode: 9c1cd...b33
AnonymBruker Skrevet 29. mars #29 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sinnemestring. De har det på dps og familievernkontoret. Anonymkode: ed484...ffc Dette. Anonymkode: dbe2d...1c3
AnonymBruker Skrevet 29. mars #30 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Må legge til at all form for mobbing g ekskludering gjør meg rasende. Det er så skadelig. Har du lest artiklene om ungdom som tok selvmord etter mobbing i det siste? Jeg foreslår at du tenker nøye gjennom hva det er du egentlig bidrar til. Anonymkode: 7edb1...9aa Men kjære vene da. Anonymkode: 3f43c...839
AnonymBruker Skrevet 29. mars #31 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Må legge til at all form for mobbing g ekskludering gjør meg rasende. Det er så skadelig. Har du lest artiklene om ungdom som tok selvmord etter mobbing i det siste? Jeg foreslår at du tenker nøye gjennom hva det er du egentlig bidrar til. Anonymkode: 7edb1...9aa Alle former for dumskap, sutring og krenkelse gjør meg oppgitt. De fleste som blir kritisert har seg selv å takke. Anonymkode: 28cf9...112
AnonymBruker Skrevet 30. mars #32 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 9.39): Høres mer ut som boarderline...Det er forresten enda farligere enn narcissistisk personlighetsforstyrrelse. Det er de som dreper partnerene sine ("hvis ikke jeg kan få henne, skal ingen få henne.") Løp. Anonymkode: 7edb1...9aa Tull! Anonymkode: ff453...6fe 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå