Gå til innhold

Hvor vanlig er det at 17-åringen har med mamma på date?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier: hvor vanlig er det at mamma blir med på aktiviteter med sønn 17 og kjæresten (også 17)? Eksemplene herfra er Peppes Pizza, yoga, etc. 

Jeg syn dette er rart av flere årsaker, men mest av alt reagerer jeg på at to 17-åringer ikke får anledning til å finne ut av forholdet sitt på egenhånd.  Jeg tenker også at det kan gjøre det litt vanskelig å avslutte forholdet dersom man blir veldig involvert også i moren. Her er det mor som foreslår aktiviteter for ungdommene og som hun selv også deltar på. 

Er dette vanlig i dag, eller er det jeg som er gammeldags som syns det er hysterisk merkelig at en 17-årig gutt syns det er ok å ta med moren sin på date?

Anonymkode: 2fc52...393

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes dette kommer ann på grunnen til at moren er med. Er det en av de første datene så er det merkelig. Har de vært kjærester en stund og mor er med for å bli bedre kjent med kjæresten så er det helt innafor.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er der nytt forhold og de ikke har gjort ting på egenhånd, rart

Men så her så ble nå kjæresten til sønnen med på tur til Sverige, familie middag , ble invitert hvis vi skulle noe og sønnen her og skulle være med, samme som sønnen her ble invitert med foreldrene til jenta han var sammen med.

Anonymkode: f22dd...197

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han autisme?

Anonymkode: 9108f...438

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har han autisme?

Anonymkode: 9108f...438

Nei, han har ikke autisme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når 20-åringer har med mamma til fastlegen for å fornye resept på pollenmedisin, og mamma leier dem til jobb hver morgen, så blir jeg ikke overrasket over at mamma er med også på dating.  

Anonymkode: ef7ce...7c6

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i gutten min altså og blir glad for all tid han gidder å tilbringe med meg etter han ble tenåring men jeg hadde ikke blitt med han og kjæreste på dates altså, det hadde jeg ikke orket. :ler:

Men er de litt tiltaksløse begge to siden mor hele tiden finner ting de skal gjøre?

Har for øvrig flere venner som har barn med autisme og de har ikke med foreldre på dates altså.

Anonymkode: 918e5...601

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles vel ikke date hvis moren er med? Når man har blitt kjærester kommer det et punkt der man må møte mor / svigermor første gang. Men det kalles fortsatt ikke date.

Anonymkode: dbcac...225

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ha,ha. Antar dette er tull. 
ungene våre må tåle livet altså. 😂

Anonymkode: b291e...bb2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som overskriften sier: hvor vanlig er det at mamma blir med på aktiviteter med sønn 17 og kjæresten (også 17)? Eksemplene herfra er Peppes Pizza, yoga, etc. 

Jeg syn dette er rart av flere årsaker, men mest av alt reagerer jeg på at to 17-åringer ikke får anledning til å finne ut av forholdet sitt på egenhånd.  Jeg tenker også at det kan gjøre det litt vanskelig å avslutte forholdet dersom man blir veldig involvert også i moren. Her er det mor som foreslår aktiviteter for ungdommene og som hun selv også deltar på. 

Er dette vanlig i dag, eller er det jeg som er gammeldags som syns det er hysterisk merkelig at en 17-årig gutt syns det er ok å ta med moren sin på date?

Men kvifor blir mor med på "date"?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de er ikke tiltaksløse og ikke autister. Jeg har jo fått med meg at enkelte foreldre blir med russen og rulle, og at foreldreinvolveringen generelt har økt veldig i noen år nå. Men når det nå tydeligvis har blitt greit å ha med mamma på dates, 20- åringer som har med mamma til legen, mamma som ringer arbeidsgiveren til 20-åringen sin, hvor går egentlig grensen for foreldreinvolvering? Når mamma ruller dongen trygt på gutten sin før samleie? Reagerer vi da? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (4 minutter siden):

Men kvifor blir mor med på "date"?

Det er akkurat det jeg lurer litt på. Men jeg bruker elimineringsmetoden så derfor spør jeg først her om dette har blitt vanlig (for da jeg vokste opp fantes det INGEN 17-åring som ville tillatt dette. Så gammel er jeg). 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mot er kontrollerende og påtrengende. Det føles normalt for han, for han har alltid hatt det slik.

Anonymkode: 31044...b8d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt. 

Anonymkode: 39449...df2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tenke meg et verre sosialt selvmord enn å ha med mora si på date. 

Anonymkode: 39449...df2

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er de fra en annen kultur/religion?

For normalt er det ikke. 

Anonymkode: 3ee74...1d8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en date når moren er med, men all tid kjærester tilbringer sammen er heller ikke dating. Litt sånt er da helt naturlig, at moren alltid er med er rart. Men man kan jo spise pizza og gå på yoga sammen med andre uten at det er dating. 

Anonymkode: fd74c...493

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville snudd på hode hele greia og sagt at det er unormalt å ha med mor på date. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når 17- åringen har downs er dette veldig vanlig. Det som også er vanlig er at folk med nedsatt psykisk kapasitet sitter og lager tulletråder på KG. 

Anonymkode: 693e9...1b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gud bedre. Er det mamma som trer på gutten kondom før han og kjæresten skal ha sex også, eller? Nei, her må nok navlestrengen kuttes, gitt!

Anonymkode: 6fc0c...50e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...