Gå til innhold

saucony løpesko

lillesnillelilla

Anbefalte innlegg

Er saucony gode løpesko? Har akkurat begynt å løpe, har kjøpt meg ett par Hoka til å løpe på asfalt men trenger nok et par til å løpe i skogen med også. Vurderer noe annet enn Hoka bare for å teste ulike merker. Har en bmi på rett over 30 om det har noe å si.

Endret av lillesnillelilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saucony er de beste løpeskoene👍🏼 Er på mitt tredje par nå, og er veldig fornøyd😄

Anonymkode: 2a103...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig veldig gode. Glade i Saucony hele gjengen. Manne løper maraton med sine, jeg en god del kortere turer 😅Brukt merket i mange år begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil variere litt fra person til person, ut i fra hvilke føtter i vi har og hvordan vi løper. 

Men jeg har i hvert fall saucony terrengløpesko som jeg bruker i skogen, og jeg er veldig fornøyd med dem. Jeg gikk i butikken og sa at jeg trengte sko som var gode når jeg skulle løpe på skogsstier og litt grus innimellom, og fikk dem anbefalt. De er skikkelig gode på vårføre også syns jeg, litt glatt noen steder, vått andre steder. De er sånn at man kan plaske rett ut i en dam, vannet kommer inn og renner rett ut igjen. 

Anonymkode: d373f...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt saucony løpesko i alle år, har både gode og mindre gode sko for mine føtter. Noen av mine favoritter er saucony, men noen av de verste jeg har prøvd er også saucony. Stikk i butikken og prøv. Men ja, det er gode sko 🥾 

Anonymkode: acaec...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden så mange liker de skal jeg teste dem ut 🙂 som en da over her varierer det jo fra person til person hva som funker - generelt jeg sliter fort ut sko så trenger kvalitetsskp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bmi på over 30, så avhengig av god demping. Har saucony triumph som jeg elsker, og også noen terrengløpesko. Eneste som plager meg er at det er vanskelig å få riktig størrelse. 37 i triumph 21 var for trang, så kjøpte 37 og 2/3 i triumph 20. de druknet jeg i…

Anonymkode: 22f2f...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har også bmi på over 30, så avhengig av god demping. Har saucony triumph som jeg elsker, og også noen terrengløpesko. Eneste som plager meg er at det er vanskelig å få riktig størrelse. 37 i triumph 21 var for trang, så kjøpte 37 og 2/3 i triumph 20. de druknet jeg i…

Anonymkode: 22f2f...416

Huff da, verken for trange eller for store sko er noe særlig. 

Hvor ofte løper du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun brukt Saucony på jobb (sykehus), og de funket fint til det. Men de er små i størrelsen. Jeg anbefaler Asics eller New Balance til løping, har hatt flere modeller/sko og er superfornøyd. Men som du sier så er alle forskjellige, så du burde gå i butikk og prøve ut flere merker :)

Anonymkode: ed743...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 21.06):

Saucony er de beste løpeskoene👍🏼 Er på mitt tredje par nå, og er veldig fornøyd😄

Anonymkode: 2a103...7ec

Nike, Adidas, Asics og Puma vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føtter er individuelle, og jeg synes ikke du uten videre skal tenke at andre (velmente!) råd vil gi deg gode løpeopplevelser.

Jeg har prøvd ut forskjellige sko av mange merker, og over tid merket at sko fra Asics og NewBalance alltid passer mine føtter.

Nå kan jeg lese skotester, og dersom disse merkene kommer godt ut for den spesifikke typen sko, vet jeg at jeg bare kan bestille min størrelse på nett. Her er det mulighet for å spare ganske store summer. Også: Heller enn å kjøpe de dyreste og mest hypede skoene, kjøper jeg flere par i forskjellige typer og veksler mellom type sko for å få mindre ensidig belastning på føtter og bein.

Dette er mine generelle råd.

Saucony er et veldig anerkjent merke som får veldig mye skryt av aktive løpere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...