nurse07 Skrevet torsdag kl 19:51 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:51 Hei! jeg har kjøpt meg en gammel TV til å ha på et soverom. Dette er jo ikke smart-TV og inneholder ingenting. Så nå lurer jeg, hvordan kan jeg få til å se Netflix og lignende på denne? Leser om Apple TV og Chromecast. Har litt erfaring med førstnevnte, men det er jo ganske dyrt. Hva anbefaler dere? 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet torsdag kl 22:41 #2 Del Skrevet torsdag kl 22:41 nurse07 skrev (2 timer siden): Hei! jeg har kjøpt meg en gammel TV til å ha på et soverom. Dette er jo ikke smart-TV og inneholder ingenting. Så nå lurer jeg, hvordan kan jeg få til å se Netflix og lignende på denne? Leser om Apple TV og Chromecast. Har litt erfaring med førstnevnte, men det er jo ganske dyrt. Hva anbefaler dere? 🤗 Det finnes flere varianter som er kompatible med Chromecast, og som har egen fjernkontroll og kan brukes selvstendig. Noen eksempel: Thomson Streaming Stick (4K) – ca. 570 NOK Xiaomi TV Stick (4K) – ca. 385 NOK Strong LEAP-S3+ TV Box ca 899 NOK Nvidia Shield TV (4K) – ca. 1.295 NOK Til sammenligning koster Google TV Streamer (4K) – ca. 1.340 NOK Det ligger trolig mange eldre Chromecast enheter i skuffer rundt om kring, som egentlig fungerer helt fint. Feilen nå i mars gjør at ekstra mange har byttet ut Chromecast enhet med annet. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/xmW0Ej/eksplosjon-i-salget-av-chromecast-alternativer https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/1M3k4W/eldre-chromecast-enheter-viser-feilmelding-om-upaalitelig-enhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:00 #3 Del Skrevet fredag kl 19:00 Har du iPhone, ville jeg gått for appleTv. Chromecast og Apple er ikke såååå greie sammen. Har du android, er chromecast knall. Anonymkode: 5c01a...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:10 #4 Del Skrevet fredag kl 19:10 AppleTV er jo faktisk helt suveren mtp brukervennlighet, men den er jo dyr... Ville sett etter en på Finn. Du får en brukt god for 700-1000kr. Husker ikke hva de heter, men varianten med sort fjernkontroll. De tidligere, som har sølvfarget fjernkontroll med tre knapper, skal du ikke ha. Disse får du ikke installert apper fritt på. Dagens Chromecast skal jeg ikke uttale meg om, hadde et par for mange år siden men etter at jeg testet Apple TV har det ikke vært noe alternativ. Uansett hvordan du snur og vender på det: Det blir ikke feil å anskaffe en Apple TV. Anonymkode: c761a...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:24 #5 Del Skrevet lørdag kl 15:24 Jeg har god erfaring med Chromecast og har brukt det siden det kom ut. Chromecast fungerer fint for min del. Jeg har denne i 4K. Den fungerer på samme måte som en AppleTV, men jeg synes selve fjernkontrollen til Chromecast er enklere å bruke. Hadde nok blitt vandt til AppleTV sin også hvis jeg hadde brukt det daglig, men Chromecast sin er ihvertfall veldig brukervennlig. Anonymkode: 6b18b...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 08:28 #6 Del Skrevet i går, 08:28 AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 20.10): AppleTV er jo faktisk helt suveren mtp brukervennlighet, men den er jo dyr... Ville sett etter en på Finn. Du får en brukt god for 700-1000kr. Husker ikke hva de heter, men varianten med sort fjernkontroll. De tidligere, som har sølvfarget fjernkontroll med tre knapper, skal du ikke ha. Disse får du ikke installert apper fritt på. Anonymkode: c761a...286 Er det ikke motsatt? Mine to AppleTV enheter har sølvfarget fjernkontroll. Den svarte er vel fra før 4K, så den er eldgammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet i går, 08:33 #7 Del Skrevet i går, 08:33 (endret) newman01 skrev (5 minutter siden): Er det ikke motsatt? Mine to AppleTV enheter har sølvfarget fjernkontroll. Den svarte er vel fra før 4K, så den er eldgammel. Men din sølvfargede har vel mer enn 3 knapper. Endret i går, 08:33 av Abra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #8 Del Skrevet i går, 08:51 newman01 skrev (9 minutter siden): Er det ikke motsatt? Mine to AppleTV enheter har sølvfarget fjernkontroll. Den svarte er vel fra før 4K, så den er eldgammel. Njaei: De aller nyeste har vel også sølvfargede fjernkontroller, men det hadde også de første generasjonene. Poenget mitt var å presisere at ts ikke kjøpte en av disse (som da kjennetegnes ved fargen og antall knapper på fjernkontrollen) for noen svært få hundrelapper. Disse er ikke brukbare til stort i dag. Den første generasjonen med 4k hadde også sort fjernkontroll. Den nyeste fjernkontrollen kom med 4k 2. generasjon i 2021. Hvis en i likhet med ts ikke har behov for 4k, er en hvilken som helst Apple TV med sort fjernkontroll mer enn utmerket. Spiller ingen rolle om den er produsert i 2016. 🙂 Anonymkode: c761a...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå