Maskinfører Skrevet lørdag kl 17:27 #101 Del Skrevet lørdag kl 17:27 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du bør være litt tidligere ute, men vi har jo ikke arveavgift nå. Hvis det gjeninnføres får du være raus på gaver før du dør. Anonymkode: 6a343...656 Jeg tror aldri arveavgiften blir innført i allefall ikke den som var husker hun unge jenta på 2000 Tallet var elev og mistet sin far og samtidig leiligheten pga Arveavgift men at det kan bli arveavgift på beløper over 20-30 millioner tviler jeg ikke på Endret lørdag kl 17:27 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:31 #102 Del Skrevet lørdag kl 17:31 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 19.44): Utenom skatt. Ja vi har det godt. Men noen utgifter føles verre enn andre. Hvilke? Anonymkode: b2f4c...cc2 Kommunale avgifter Bompenger Anonymkode: 8d504...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 17:31 #103 Del Skrevet lørdag kl 17:31 Druid skrev (På 28.3.2025 den 10.26): For det første fører CO2 avgift til at det investeres i å minske utslipp av CO2. Problemet med denne avgiften er at den er for liten, så det er ofte billigere å ta kosten enn å innovere. For det andre handler veldig mye avgifter om å drive markedspåvirkning : Vi ønsker at avgiftene skal motivere forbrukerene til å gjøre andre valg. Vi har ikke alkoholavgifter, avgifter på røyk og biler for å tjene penger til samfunnet; de er der for at folk skal tenke : "dette er for dyrt, jeg skal bruke pengene på noe annet". Co2 må vi ha for å leve og for at gresset og plantene skal bli grønnere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 17:51 #104 Del Skrevet lørdag kl 17:51 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 20.23): Arveavgiften ble fjernet for ti år siden. Jeg er for øvrig en av dem som mener den burde gjeninnføres, det skulle ikke vært lov å bare motta penger uten å skatte av dem. Anonymkode: 5ac9f...fdd Det er usolidarisk om fattigfolk skal måtte skatte av arv er noe annet med etterkommerne til Støre sånn størrelsesorden 100 000 000,- eller deromkring 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:18 #105 Del Skrevet lørdag kl 19:18 Maskinfører skrev (1 time siden): Jeg tror aldri arveavgiften blir innført i allefall ikke den som var husker hun unge jenta på 2000 Tallet var elev og mistet sin far og samtidig leiligheten pga Arveavgift men at det kan bli arveavgift på beløper over 20-30 millioner tviler jeg ikke på Forslaget er jo arveavgift på større summer ja. Skjønner ikke hvorfor det ble en greie i denne tråden, men de som har store formuer får jo følge med i politikken. Anonymkode: 6a343...656 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 19:19 #106 Del Skrevet lørdag kl 19:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forslaget er jo arveavgift på større summer ja. Skjønner ikke hvorfor det ble en greie i denne tråden, men de som har store formuer får jo følge med i politikken. Anonymkode: 6a343...656 Ja større summer er jo greit men bolig bør være avgiftsfritt ja de får jo det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:47 #107 Del Skrevet lørdag kl 21:47 Her var det mange forståsegpåere som skal kutte mye skatter. Tror de fleste av de hadde hatt store utfordringer med å sette opp et faktisk nasjonalbudsjett som var i balanse 😅 Anonymkode: 87de6...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:47 #108 Del Skrevet lørdag kl 22:47 Skatt på personlig inntekt i jobb. Skatten vi betaler inn av lønnen vår, utgjør en dråpe for Norges nasjonal budsjett. Utgjør kun 450 mrd kr av to tusen mrd Anonymkode: aee8e...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:57 #109 Del Skrevet lørdag kl 22:57 Jeg synes noe av det mest meningsløse er strøm som koster 30 øre å lage koster 10 kr pr kWh. Overskuddet går i lomma til selskaper og strømtradere. Samme gjelder matpriser som ikke speiler økning fra produsentene men stiger hel ekstremt, og renter som går over alle støvleskaft mens bankene aldri har hatt så store overskudd. Synes flere kunne tatt en for laget i disse usikre tider. Den enes brød (eller champis eller sjøhytte) - den annens nød som man sier. Anonymkode: b1eb7...05b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet lørdag kl 23:04 #110 Del Skrevet lørdag kl 23:04 Skatt på arbeidende kapital. Og jeg er faktisk sosialist! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet søndag kl 12:08 #111 Del Skrevet søndag kl 12:08 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 21.36): Strømnettet ble utbygd på dugnad i sin tid, alle grunneiere var med å betalte for å sette ned stolpene, alle betalte for å få det opp å gå, ett stort spleiselag. Og i alle kontrakter sto det klausuler om att strømmen skulle komme det norske folk til felles gode, og att inntekter og utgiftene skulle være på ett absolutt minimum. Men så fant noen ut att det var mye smartere å konkurranseutsette hele denne dugnaden.. Anonymkode: ff680...0b4 Dette var vel på 1990 Tallet under Eivind Reiten (Senterpartiet?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet søndag kl 12:23 #112 Del Skrevet søndag kl 12:23 Bompenger. Jeg betaler veiavgift. Hvorfor skal det da være forbudt for meg å ferdes der? Jeg blir bøtlagt i bommer for at jeg kan fortsette. Eiendomsskatt. Eiendommen er min. Kjøpt og betalt. Hvorfor skal jeg måtte bøtelegges av noen andre for å eie den? Formuesskatt. Pengene har jeg tjent. Hvorfor må jeg betale avgift for å ha dem? Det å spare er forbudt og bøtelegges. Arbeidsgiveravgift. Hvorfor skal bedrifter bøtelegges for å ha folk i arbeid? Burde det ikke vært en bra ting? Biler med 5 seter er dobbelt så dyre som de som bare har 2. Burde det ikke være en bra ting at man kjører kollektivt? Det er helt vilt hvor kreative folk har vært for å finne på disse avgiftene – når de ikke har noe fornuft i seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå