AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:55 #21 Del Skrevet tirsdag kl 21:55 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 21.05): Æsj. Du er en av dem som synes det er herlig å få bæsj- og tissdråper sprutet ned over hele badet når man trekker ned... Håper jeg ikke kjenner deg og må besøke deg/dere 🤮 Anonymkode: 46e54...82c Folk må seriøst slutte å tro at dette utgjør noen som helst forskjell. Anonymkode: 9b19b...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:57 #22 Del Skrevet onsdag kl 06:57 Mitt inntrykk er at barnas venner raskt plukker opp hva barna gjør hos oss. De ser feks at våre barn tar av bordet etter seg og setter i oppvaskmaskinen og takker for maten. Noen av mine barn tar gjerne kompisens fat også. Mange av barnas venner er høflige og oppegåenede. De som jeg har måtte lære våre husregler er veldig kjekke å ha på besøk etterhvert😃 vi har mange barn selv, og har noen «husregle» Ingen leking/herjing på kjøkkenet, spørre før de går å forsyner seg av brus, kjeks og godteri, forsyne seg flere ganger så det blir nok til alle (trenger ikke ta 4 kjøttkaker på første porsjon) merker enkelte er livredd de ikke skal få nok mat og lemper på, også spiser de kanskje bare halvparten. Så er det kanskje noen som kunne tenkt seg mer mat😅 Anonymkode: 17e81...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:02 #23 Del Skrevet onsdag kl 07:02 Man kan lære de så god folkeskikk man bare vil, men når de sosialiseres daglig på skolen der 1/2 av elevene har dårlig / ikke-eksisterende folkeskikk (og skolen korrigerer ikke) så Blir det vanskelig å opprettholde;( Anonymkode: 68888...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet onsdag kl 07:10 #24 Del Skrevet onsdag kl 07:10 Man begynner naturligvis med en gang. Jeg regner ikke med at noen her først lærer barna sine en ting, og deretter skal lære de å gjøre det rett og med "manerer"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:40 #25 Del Skrevet onsdag kl 08:40 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 19.26): Kanskje ikke helt riktig ord med manerer eller folkeskikk, men jeg syntes det faller innunder den kategorien. Jeg bare lurer på om vi har hatt for mye for tidlig fokus på dette, men har 3 barn, og de har lært å rydde tallerken fra bordet etter mat fra de var 2-3 år. Å ta ned dolokket etter seg mener jeg er en like del naturlig del å lære som å gå på do. Jeg blir så overrasket når 9 åringen har med seg venner som grafser til seg mat med hendene ved bordet, ikke tar ned dolokket etter seg, og bare lar tallerken stå etter mat. Er ikke dette helt basic ting barn lærer fra de er små, eller? Vennene til 6 åringen kan jeg på en måte forstå litt bedre, men 9 åringer bør vel absolutt ha lært dette? Anonymkode: 37a90...91b Dette handler jo ikke om manerer eller folkeskikk, dette handler om boevne. Man skal begynne å klargjøre barnet for fremtiden så tidlig som mulig. Og det er mye enklere å lære en 3-åring å rydde enn en 9-åring. Jeg har aldri brydd meg om at barnet søler når det spiser, så lenge det ikke kaster ting rundt. Da har vi bare fjernet maten, uten å bli sinte, og snakket med barnet. Vi har skapt en forståelse hos barnet at det ikke er hyggelig for de rundt barnet, når man kaster, griser og søler med maten. Dette avvente seg ila et halvt år. Anonymkode: f4800...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå