AnonymBruker Skrevet 27. mars 2025 #1 Skrevet 27. mars 2025 Var uheldig å stakk meg skikkelig med en kniv i det ytterste leddet på pekefingeren, på kjøttsiden, motsatt side av neglen. Det har grodd greit, men har et arr som egentlig går fra ytterste ledd til fingertuppen, kanskje 2 cm? Problemet er at arret er forhøyet, og det stikker liksom ut. Såret er nettopp grodd da, brukte vel ca 1.5 måned på å lukke seg. Spørsmålet er: vil arret på sikt flate seg mer ut? Sånn at den forhøyelsen vil bli mindre markant? Det er altså så irriterende at arret buler ut av resten av fingeren 😅 noen som sitter med erfaringer her inne? Anonymkode: 8e6c4...f70
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2025 #2 Skrevet 27. mars 2025 Har skåret meg en del på fingrene, og arrene er så og si borte, må se skikkelig nøye etter for å finne svake hvite striper. Anonymkode: 6004b...d22
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2025 #3 Skrevet 27. mars 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Var uheldig å stakk meg skikkelig med en kniv i det ytterste leddet på pekefingeren, på kjøttsiden, motsatt side av neglen. Det har grodd greit, men har et arr som egentlig går fra ytterste ledd til fingertuppen, kanskje 2 cm? Problemet er at arret er forhøyet, og det stikker liksom ut. Såret er nettopp grodd da, brukte vel ca 1.5 måned på å lukke seg. Spørsmålet er: vil arret på sikt flate seg mer ut? Sånn at den forhøyelsen vil bli mindre markant? Det er altså så irriterende at arret buler ut av resten av fingeren 😅 noen som sitter med erfaringer her inne? Anonymkode: 8e6c4...f70 Ble ikke kjøttsidene lagt godt nok på hverandre, rett etterpå med strips? Så er dette nok et sår som skulle vært sydd da det var ferskt, fordi det høres ut til å ha grodd på en ugrei måte. Ikke stort å gjøre noe med nå. Litt flatere blir det nok, men aldri som det ville blitt med ett sting eller tre. Anonymkode: 06522...849
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2025 #4 Skrevet 27. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble ikke kjøttsidene lagt godt nok på hverandre, rett etterpå med strips? Så er dette nok et sår som skulle vært sydd da det var ferskt, fordi det høres ut til å ha grodd på en ugrei måte. Ikke stort å gjøre noe med nå. Litt flatere blir det nok, men aldri som det ville blitt med ett sting eller tre. Anonymkode: 06522...849 Det gikk ikke an å sy, fingeren var for hoven. Umulig å få huden sammen for å få til sting, så det ble stripset. Stripset selv med en gang og var hos legen innen 40 min etter uhellet, og ble stripset der også 😅 men nei, man får ikke gjort noe med det nå! Anonymkode: 8e6c4...f70
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2025 #5 Skrevet 28. mars 2025 Har du forsøkt å pensle arret med jodtinktur noen uker? Gammelt jungelord som sier at hvis arret er nyere enn 6 måneder, så reduserer jodtinktur keloider/hypertrofi i sår. Anonymkode: 6fd9d...813
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå