Gå til innhold

MMR vaksine - feber - barnehage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, spørsmålet mitt er jo ganske åpenbart. Datteren min fikk MMR vaksinen for 9 dager siden og har i kveld fått feber. Ellers ingen symptomer på noe, super allmenntilstand. Det er 100% sikkert på grunn av vaksinen. Er det innafor å sende i barnehagen i morgen?

Anonymkode: 90e04...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ønsker du å presse et barn med feber i bhg? Om feberen kommer av vaksine, virus eller bakterier er ikke så relevant all den tid feber er krevende for kroppen. La nå barnet ditt få ro og mulighet til hvile.

Anonymkode: a6e94...932

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, spørsmålet mitt er jo ganske åpenbart. Datteren min fikk MMR vaksinen for 9 dager siden og har i kveld fått feber. Ellers ingen symptomer på noe, super allmenntilstand. Det er 100% sikkert på grunn av vaksinen. Er det innafor å sende i barnehagen i morgen?

Hvis hun ikke har feber i morgen og fortsatt har fin allmenntilstand så kan du selvsagt sende henne i bhg i morgen.

Anonymkode: 54714...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ønsker du å presse et barn med feber i bhg? Om feberen kommer av vaksine, virus eller bakterier er ikke så relevant all den tid feber er krevende for kroppen. La nå barnet ditt få ro og mulighet til hvile.

Anonymkode: a6e94...932

Fordi ho er i fin form og elsker å være i barnehagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun feberfri i morgen - ja! 

Er temperaturen over 38 i morgen - nei! 

Hilsen ped.leder

Anonymkode: 25f39...a64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monican94 skrev (Akkurat nå):

med feber nei selvsagt ikke...   

Det er faktisk ikke så selvsagt  :) barn kan ha det supert med feber. Det er ikke en sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om barnet er i fin form hjemme, er det mer krevende å være i bhg. 

De har ikke ressurser til å ta seg av et barn med feber som kanskje blir ekstra krevende eller sutrete. ❤️‍🩹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Selvsagt ikke 

Anonymkode: 559aa...4d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er faktisk ikke så selvsagt  :) barn kan ha det supert med feber. Det er ikke en sykdom

Jo det er helt selvsagt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo det er helt selvsagt 

Hvis barnet er feberfritt i morgen ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke sende i barnehagen. Uansett hva du måtte mene om det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du 100% sikkert at det er pga vaksinen? Har dere vært isolert den siste uken?

Anonymkode: 45a1d...4cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis barnet er feberfritt i morgen ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke sende i barnehagen. Uansett hva du måtte mene om det

Hvorfor spør du her inne da? Du har jo bestemt deg for å levere i morgen.  

Men uansett.  

Er hun feberfri kan du selvsagt levere,  men har hun feber må hun være hjemme.  

Kommer hun med feber i bhg blir hun uansett sendt hjem igjen. 

Anonymkode: 29eae...e1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være andre grunner til at barnet har feber også.

Hold barnet hjemme

Anonymkode: aba9e...7f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har hun feber, sender du henne ikke i bhg uansett årsak for feberen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende i barnehagen om hun er feberfri. Å ha hatt feber dagen før er ingen grunn for å bli hjemme fra barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...