AnonymBruker Skrevet 28. mars #41 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakker vi forresten om bare hjerter i selve meldingene, eller også at man «hjerter» en annens melding? Virker som begge ting nevnes her. Og så kan det virke som det er et aldersskille her? Jeg er 42, og er ikke vant til å sende og motta masse hjerteemojis. Når jeg bruker slike emojis til jevngamle venninner, er det gjerne fordi de står i en vanskelig livssituasjon, dvs noe litt alvorlig. Får sjelden slike emojis av dem også. Men har lavere terskel for å «hjerte» en melding. Med mannen min sender vi en sjelden gang hjerteemojis, typisk når den ene finner på noe gøy med barna og sender bilde. For meg ville det altså ikke være naturlig å sende hjerter til hvem som helst, men ser at yngre kollegaer kan gjøre det og hvor jeg skjønner at det bare er vennskapelig. Kan også få hjerteemojis fra selger når jeg har kjøpt noe på Tise. Mens jeg har en mannlig kollega som er noen år eldre enn meg, og han har begynt å sende meg hjerteemojis i det siste. Litt som ts beskriver, hvor han kan skrive takk for god hjelp i en konkret sak, med hjerte etter. Eller vi har vært ute på lønningspils, og han skriver etterpå at det alltid er så gøy å henge med meg med og 😘 eller 🥰 etter. Der lurer jeg på om det kan tolkes å ha en annen betydning, litt pga alderen hans. Men samtidig har han tenåringsbarn, og kanskje han har plukket opp sjargongen fra dem? Anonymkode: acec6...d19 Selvsagt betyr dette noe. Det er subtile hint. Et tynt snøre som slenges ut. Et forsøk på innlede en mer leken og flørtete tone. Litt testing - er du med på leken, lissom. En hjertekyssemunn er selvsagt ikke i tråd med et profesjonelt arbeidsforhold. Så går an å være gode og hyggelige kollegaer, men slike emojier er åpenbart et steg videre i en mer flørtete og romantisk retning. Anonymkode: baf0c...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krissyvg Skrevet 28. mars #42 Del Skrevet 28. mars Hvis han ikke sender fine meldinger til deg samtidig som han sender fine meldinger til kollegaene sine, så burde du være svært bekymra. Mannen min gjorde det samme fordi det var det "alle" gjorde på hans arbeidsplass, men i slutten av 2012 fant jeg ut at hans hadde liggi med 5 kollegaer. Jeg var helt knust, og det var som om jeg aldri kunne stole på en mann noen sinne igjen. Det tok flere år før jeg engang klarte å jobbe sammen med mannlige kollegaer. Begynte først å date igjen i slutten av 2023. Dattera vår er også redd for å date menn på grunn av min bekymring i løpet av årenes løp. Det er noe jeg virkelig angrer på, og jeg kunne så inderlig ønske at jeg ikke fortalte henne sannheten om hennes far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #43 Del Skrevet 28. mars Jeg jobbet på et kundesenter tidligere. Det var flust av hjerter i meldinger på Workplace. Rart i starten, etterhvert ble det omtrent en vane, og en måte å holde gode vibes oppe i en temmelig krevende jobb. Ledelsen og kollegaer var også rause med gode ord. Noe annet om det hadde vært kompliment ang utseende osv, men det var ofte kommentarer om at Man var en flott person, gjorde en bra jobb etc etc. Det var bare kulturen der. Anonymkode: 926ad...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:11 #44 Del Skrevet lørdag kl 06:11 Latz skrev (På 27.3.2025 den 18.34): Ja det er det jeg reagerer på også, hadde det vært vanlig for ham å skrive sånn og at jeg fikk sånne meldinger også så tror jeg ikke jeg hadde reagert sånn. Kan ikke skrive alt som stod i meldingen, men det var først melding fra ham om hvorfor hun ikke var på jobb på lang tid og at hun var savnet. Hun svarte: hei tøffen og så skrev hun hvorfor hun ikke var på jobb, som var noe problemer på hjemmebane. Hvor min mann skrev en lang melding med hjerter i alle slag og hvor sterk og tøff hun var og at hun skulle klare dette. Det var tidenes støttemelding! Kunne ønske eg hadde fått det samme i tøffe tider. Jeg vet heller ikke hvem denne damen er, jeg vet om noen personer på jobben hans men aldri hørt om henne. Eh da er det jo ikke rart med hjerter i det hele tatt Anonymkode: 37b93...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:11 #45 Del Skrevet lørdag kl 06:11 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 18.57): Ikke profesjonelt å bruke emojis i jobb sammenheng. Anonymkode: 0ecbe...d70 Godt mulig men jeg ønsker man er medmenneske og ikke roboter jeg da Anonymkode: 37b93...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:13 #46 Del Skrevet lørdag kl 06:13 AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 0.58): Dette er da f... ikke greit. Hadde aldri slått meg til ro med noe slikt. Tenk når det er julebord, eller seminar på hotell med mat og drikke. Her er det ugler i mosen. Og by the way til flere andre, å sende hjerter i vildens sky er på grensen til psykotisk. Hva i alle dager er hensikten med det, på jobb(?) Anonymkode: baf0c...ee2 😂psykotisk faktisk, herregd så dumt. Anonymkode: 37b93...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:14 #47 Del Skrevet lørdag kl 06:14 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Snakker vi forresten om bare hjerter i selve meldingene, eller også at man «hjerter» en annens melding? Virker som begge ting nevnes her. Og så kan det virke som det er et aldersskille her? Jeg er 42, og er ikke vant til å sende og motta masse hjerteemojis. Når jeg bruker slike emojis til jevngamle venninner, er det gjerne fordi de står i en vanskelig livssituasjon, dvs noe litt alvorlig. Får sjelden slike emojis av dem også. Men har lavere terskel for å «hjerte» en melding. Med mannen min sender vi en sjelden gang hjerteemojis, typisk når den ene finner på noe gøy med barna og sender bilde. For meg ville det altså ikke være naturlig å sende hjerter til hvem som helst, men ser at yngre kollegaer kan gjøre det og hvor jeg skjønner at det bare er vennskapelig. Kan også få hjerteemojis fra selger når jeg har kjøpt noe på Tise. Mens jeg har en mannlig kollega som er noen år eldre enn meg, og han har begynt å sende meg hjerteemojis i det siste. Litt som ts beskriver, hvor han kan skrive takk for god hjelp i en konkret sak, med hjerte etter. Eller vi har vært ute på lønningspils, og han skriver etterpå at det alltid er så gøy å henge med meg med og 😘 eller 🥰 etter. Der lurer jeg på om det kan tolkes å ha en annen betydning, litt pga alderen hans. Men samtidig har han tenåringsbarn, og kanskje han har plukket opp sjargongen fra dem? Anonymkode: acec6...d19 Jeg er eldre enn deg og deg er helt vanlig med hjerter her Anonymkode: 37b93...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:16 #48 Del Skrevet lørdag kl 17:16 "haha du er så morsom <3" eller "kan du hjelpe meg med denne jobboppgaven <3"? Anonymkode: 22ec4...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lekenfyr Skrevet søndag kl 09:09 #49 Del Skrevet søndag kl 09:09 Nå kjenner jeg jo ikke til deres forhold før jeg uttaler meg, men har noen tanker. Er dette noe dere har pratet om i forkant og definert hva dette representerer? Er det noe du aldri ville gjort selv? Du sier han ikke skriver slike til deg, selv om han jo er en som gjør dette - da er spørsmålet om du besvarer dissw meldingene fra han? Her kan man fort tenke han er ute etter oppmerksomhet fra andre eller sånn, men tror det er en mpre å kommunisere med folk du setter pris på og trenger virkelig ikke bety mer enn det. Selv ville jeg vært.mer bekymret hvis kjæresten var pågående/sendte hyppige meldinger med folk som av meg opfattea som perifere. Tenker ikke dette bør være en big-deal, men er nok lurt å lufte litt skikkelig så det ikke blir ett vedvarende problem. Det som da er viktig er at du setter ord på hva dette gjør med deg, ikke hva han har gjort - som om det er galt. Gjør du det åpent og ærlig uten å peke på, er de fleste menn mer enn villige til å endre sånne ting og også la være - så lenge ikke du prater om "utroskap" og han prater om "omgangstone". Make sende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:27 #50 Del Skrevet søndag kl 10:27 Kommer an på konteksten, synes jeg. Er det "Kondolerer med sorgen❤️" så er det helt ok, er det type "Flotte dama❤️" synes jeg ikke det er innafor når man er i et forhold med en annen. Anonymkode: df7fb...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå