Gå til innhold

Hjerte emoji på meldinger til kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber du i robotavdelingen?

Anonymkode: 3cf8b...76e

Nei, jobber i begravelsesbyrå, hjerter går som regel greit, men sjefen blir sur når vi sender smilefjes, thumbs up og sånt i kommunikasjon med kunder, denne fikk jeg skikklig kjeft for, :sjokk: (svigermora ble truffet av lynet)

Anonymkode: 2bd64...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det hender at min mann sender hjerter til kvinnelige kolleager, uten at jeg tror det ligger noe mer bak det. Hender jeg sender til mannlige kolleger og, uten at det ligger noe mer bak det. 

Men når det er sagt, så sender vi også mye hjerter til hverandre, og.

Anonymkode: 197be...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er helt vanlig på min arbeidsplass som består av 80% mannlige ingeniører.

Anonymkode: b39f8...7df

Rompeingeniører? 

Anonymkode: baf0c...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Latz skrev (6 timer siden):

Ja det er det jeg reagerer på også, hadde det vært vanlig for ham å skrive sånn og at jeg fikk sånne meldinger også så tror jeg ikke jeg hadde reagert sånn.

Kan ikke skrive alt som stod i meldingen, men det var først melding fra ham om hvorfor hun ikke var på jobb på lang tid og at hun var savnet. Hun svarte: hei tøffen og så skrev hun hvorfor hun ikke var på jobb, som var noe problemer på hjemmebane. Hvor min mann skrev en lang melding med hjerter i alle slag og hvor sterk og tøff hun var og at hun skulle klare dette. Det var tidenes støttemelding! Kunne ønske eg hadde fått det samme i tøffe tider. Jeg vet heller ikke hvem denne damen er, jeg vet om noen personer på jobben hans men aldri hørt om henne.

Hun kalte han tøffen, og han skrev han savnet hun?

Det hadde jeg reagert på.

(Og både jeg og mannen sender hjerter til alt som er...)

Anonymkode: 5c645...f6c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er det jeg reagerer på også, hadde det vært vanlig for ham å skrive sånn og at jeg fikk sånne meldinger også så tror jeg ikke jeg hadde reagert sånn.

Kan ikke skrive alt som stod i meldingen, men det var først melding fra ham om hvorfor hun ikke var på jobb på lang tid og at hun var savnet. Hun svarte: hei tøffen og så skrev hun hvorfor hun ikke var på jobb, som var noe problemer på hjemmebane. Hvor min mann skrev en lang melding med hjerter i alle slag og hvor sterk og tøff hun var og at hun skulle klare dette. Det var tidenes støttemelding! Kunne ønske eg hadde fått det samme i tøffe tider. Jeg vet heller ikke hvem denne damen er, jeg vet om noen personer på jobben hans men aldri hørt om henne.

Dette er da f... ikke greit. Hadde aldri slått meg til ro med noe slikt. Tenk når det er julebord, eller seminar på hotell med mat og drikke. Her er det ugler i mosen.

Og by the way til flere andre, å sende hjerter i vildens sky er på grensen til psykotisk. Hva i alle dager er hensikten med det, på jobb(?) 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en jobb hvor jeg kommuniserer mye med/administrerer en arbeidsgruppe som går i turnus. Av de unge får jeg nesten alltid hjerteemojis. Synes det bare er koselig, men som part på andre siden tørr jeg ikke svare med annet enn smileemojis. Mitt inntrykk er at hjerteemojis er helt vanlig i dag for aldersgruppen opp til 35isj! Mannen min kunne ikke brydd seg mindre! Jeg jobber med administrasjon av helsepersonell. De som svarer med hjerte, gjør det til flere, ikke bare meg. Helt normalt! 

Anonymkode: e0bb2...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Detta hadde ikke jeg bekymret meg for. De har jo openbert ikke all verdens kontakt om det er dette som er kommunikasjonen. På vår arbeidsplass er dette helt normal. De fleste har en flørtete og useriøs tone. Jeg og mannlig kollega bruker både hei kjekken, hei søta. Hei sunshine og hei vennen. Og spørr åssen det går om en har vore lenge borte. Med hjerteemoji. Kunne ALDRI falt meg inn at noen tenkte på oss som mer enn venner. Verdens søteste kone har han og. Hun er virkelig en fest ❤️ Har dog en venninne der noen knapt kan si hei til typen før hun har laget seg den historien. Så der tenker jeg at jeg er mer imponert om det varer.. 

Anonymkode: a7049...d11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke det er rart at TS reagerer.

Mannen hennes neglisjerer henne, og gidder ikke engang bry seg på bursdagen hennes. Ikke noe hjerter fra ham til kona.

Men, å sende privat melding til ei på jobben som for tiden er hjemme, det er altså ikke jobbrelatert, det klarer han fint å gjøre. Og den meldingen er altså stappet med hjerter og støtte og skryt over hvor bra dame hun er. Hun har tydeligvis problemer på hjemmebane, og da står mannen til TS klar for å "trøste". Og dama kaller han for "tøffen".

Jeg ville heller syntes det var naturlig at leder sendte melding til en som var sykmeldt, eller damene på avdelingen holdt kontakten med sin kvinnelige kollega.

Mange i tråden sammenligner med tilfeldige meldinger de fra fra fjern og nær, men det TS beskriver, høres rett og slett ut som flørting.

Anonymkode: 928cc...ede

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, jobber i begravelsesbyrå, hjerter går som regel greit, men sjefen blir sur når vi sender smilefjes, thumbs up og sånt i kommunikasjon med kunder, denne fikk jeg skikklig kjeft for, :sjokk: (svigermora ble truffet av lynet)

Anonymkode: 2bd64...478

Det er ikke bruk av emojis som er problemet. 

Men din manglende profesjonalitet og empati, eventuelt skivebom når det kommer til humor. 

Anonymkode: 52ac6...197

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oj.

Både jeg og forloveden min sender hjerter og 🥰😍 til de fleste 😬🤭

Venner, lærere, kollegaer, barnevakter....ja. 

Anonymkode: 2e32c...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du er paranoid og du snoker. Hør på en podcast og jobb med din sjalusi og usikkerhet. ❤️

Anonymkode: 3cf8b...76e

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har hjertet masse meldinger fra kolleger uten at det ligger noe mer bak det.

Anonymkode: 2b21b...62c

Jeg også gjør det.

Men jeg sender også til min mann. Det er noe som skurrer når han sender hjerter til en kollega og aldri til sin partner. 

Anonymkode: 45412...522

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oj.

Både jeg og forloveden min sender hjerter og 🥰😍 til de fleste 😬🤭

Venner, lærere, kollegaer, barnevakter....ja. 

Og til hverandre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latz skrev (12 timer siden):

Da skulle du byttet nr hennes til ditt eget , så hadde du sett hva mer han hadde skrevet " til henne " 

Jeg hadde ikke likt det . 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og til hverandre? 

Ja 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange skriver både de og partner sender hjerteemoji til andre, venner og kollegaer. Om det er normalt eller unormalt avhenger jo om det er vanlig. Hvis samboeren til ts kun sender hjerteemoji til denne kollegaen og ingen andre, så er det noe rart. 

Min mann sluttet å sende meg hjerteemoji, han gjorde det ikke ofte uansett, stort sett når jeg sendte til han først. Tenkte ikke over det egentlig at når jeg en dag f.eks sendte ❤️ til han, så fikk jeg 👍 tilbake. Helt til jeg snoket på mobilen å kom over en chat med en kvinnelig kollega jeg aldri hadde hørt om. Der var det koselige melding og et par 😍. For HAN var ikke det vanlig å sende hjerter i hytt og pine. Så der var det dessverre noe mer enn bare kollega kontakt.

Så ts, hvis din mann aldri har for vane å sende ❤️ eller noe til andre så hadde jeg stusset. Følg med. Eller rett og slett spør han. 

Anonymkode: 02e44...531

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver masse hjerter til kollegaer. Både menn og kvinner. Er godt gift. Gjør det til alle de kollegaene som gjør noe jeg er fornøyd med eller lignende uten at det er romantiske følelser involvert.

De mannlige kollegaene mine er også gift eller samboer. Har aldri tenkt på dette som problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg sendte hjerte til en kollega, da han mistet faren sin. Skrev kondolerer med hjerte bak,

Var det feil og uprofft? 

Anonymkode: af5d8...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakker vi forresten om bare hjerter i selve meldingene, eller også at man «hjerter» en annens melding? Virker som begge ting nevnes her.

Og så kan det virke som det er et aldersskille her? Jeg er 42, og er ikke vant til å sende og motta masse hjerteemojis. Når jeg bruker slike emojis til jevngamle venninner, er det gjerne fordi de står i en vanskelig livssituasjon, dvs noe litt alvorlig. Får sjelden slike emojis av dem også. Men har lavere terskel for å «hjerte» en melding.

Med mannen min sender vi en sjelden gang hjerteemojis, typisk når den ene finner på noe gøy med barna og sender bilde.

For meg ville det altså ikke være naturlig å sende hjerter til hvem som helst, men ser at yngre kollegaer kan gjøre det og hvor jeg skjønner at det bare er vennskapelig. Kan også få hjerteemojis fra selger når jeg har kjøpt noe på Tise.

Mens jeg har en mannlig kollega som er noen år eldre enn meg, og han har begynt å sende meg hjerteemojis i det siste. Litt som ts beskriver, hvor han kan skrive takk for god hjelp i en konkret sak, med hjerte etter. Eller vi har vært ute på lønningspils, og han skriver etterpå at det alltid er så gøy å henge med meg med og 😘 eller 🥰 etter. Der lurer jeg på om det kan tolkes å ha en annen betydning, litt pga alderen hans. Men samtidig har han tenåringsbarn, og kanskje han har plukket opp sjargongen fra dem?

Anonymkode: acec6...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Latz skrev (14 timer siden):

Ja det som er rart er at han har sagt at han ikke bruker emoji, han er ikke fan av det og han synes det er kleint og teit. Jeg har nesten aldri fått en så fin melding fra ham!

Det var ikke bare  hjerteemoji jeg reagerte på men masse fine og støttende ord også. Jeg er vel litt ekstra engstelig og paranoid etter at jeg ikke fikk bursdagsgave på bursdagen min i år, har hatt det litt vanskelig etter dette og tenkt at han kanskje har forelsket seg i noen på jobben eller noe sånt😭😭😭😭

Jeg hadde tenkt akkurat det samme som deg! 

Anonymkode: 0486d...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Detta hadde ikke jeg bekymret meg for. De har jo openbert ikke all verdens kontakt om det er dette som er kommunikasjonen. På vår arbeidsplass er dette helt normal. De fleste har en flørtete og useriøs tone. Jeg og mannlig kollega bruker både hei kjekken, hei søta. Hei sunshine og hei vennen. Og spørr åssen det går om en har vore lenge borte. Med hjerteemoji. Kunne ALDRI falt meg inn at noen tenkte på oss som mer enn venner. Verdens søteste kone har han og. Hun er virkelig en fest ❤️ Har dog en venninne der noen knapt kan si hei til typen før hun har laget seg den historien. Så der tenker jeg at jeg er mer imponert om det varer.. 

Anonymkode: a7049...d11

'Dette fleste har en flørtete og useriøs tone'. Hvor jobber du - Paradise Hotel? For noe ubegripelig sprøyt. Å ha en slik tone, der man komplimenterer på samme måte som man vil gjøre med en partner, tilsier ikke et 100% profesjonelt arbeidsforhold. Hva skjer den dagen han blir singel? Jeg skjønner at du kan være i en slik trekant, der alt er avklart og føles komfortabelt for alle involverte, men det betyr nok ikke at de fleste kan leve med tilsvarende. Jeg ville finne det totalt uakseptabelt at min partner flørtet på sms eller SoMe med en kollega. Hell no!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...