Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #21 Skrevet 13. mars 2006 Det tror jeg også, Violetta... Men skjer det ikke noe på den fronten kan kvinner heller aldri regne med å bli betraktet som like attraktive på arbeidsmarkedet som menn. ← Men det kommer aldri til å skje frivillig. Da må staten pålegge fedre å ta ut en større kvote av fødselspermisjonen. Jeg tror det er den eneste måten man kan få arbeidsgivere til å vurdere kvinnelige søkere på lik linje med mannlige.
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2006 #22 Skrevet 13. mars 2006 Absolutt - det kommer vi ikke utenom. Så gjenstår det å se da, hvem som vil gjøre seg så upopulære at de innfører et sånt lovpålegg. Kommer aldri til å skje.
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #23 Skrevet 13. mars 2006 Absolutt - det kommer vi ikke utenom. Så gjenstår det å se da, hvem som vil gjøre seg så upopulære at de innfører et sånt lovpålegg. Kommer aldri til å skje. ← Man skal aldri si aldri, men det er langt frem...
Susan Sto Helit Skrevet 13. mars 2006 #24 Skrevet 13. mars 2006 Større muligheter for likestilling blir det den dagen mor og far tar like lang permisjon etter fødselen til parets felles barn. Det vil si at mor må gi avkall på litt av sin permisjon for at far skal få lenger tid... Og den tror jeg sitter langt inne... ← Tror det er her mange kvinner kan gjøre sitt bidrag til likestillingen. Det er altfor mange kvinner som ser på permisjonen som sin personlige, og nekter å dele med faren... (Ikke alle, mange!) Har hørt om flere som har blitt "fornærmet" når faren har ymtet frampå at han kunne tenke seg å ta ut litt permisjon ut over fedrekvoten...
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #25 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Tror det er her mange kvinner kan gjøre sitt bidrag til likestillingen. Det er altfor mange kvinner som ser på permisjonen som sin personlige, og nekter å dele med faren... (Ikke alle, mange!) Har hørt om flere som har blitt "fornærmet" når faren har ymtet frampå at han kunne tenke seg å ta ut litt permisjon ut over fedrekvoten... ← Jeg for min del synes at det er merkelig hvor pinglete "det sterke kjønn" blir ved det minste motgang i lignende tilfeller. Endret 13. mars 2006 av Violetta
Susan Sto Helit Skrevet 13. mars 2006 #26 Skrevet 13. mars 2006 Jeg for min del synes at det er merkelig hvor pinglete "det sterke kjønn" blir ved det minste motgang i lignende tilfeller. ← Joda, vet at endel fedre ikke ønsker å ta ut noe som helst permisjon, for de tør ikke være alene med ungen. Men jeg vet også at det er mange som ikke får tid alene med ungen. (I de ukene far MÅ ha permisjon har mor ferie, så far "slipper" å være alene)
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #27 Skrevet 13. mars 2006 Joda, vet at endel fedre ikke ønsker å ta ut noe som helst permisjon, for de tør ikke være alene med ungen. Men jeg vet også at det er mange som ikke får tid alene med ungen. (I de ukene far MÅ ha permisjon har mor ferie, så far "slipper" å være alene) ← Men de gjør da heller ikke mye for å "få" det heller. Som å faktisk stå på kravene litt og ikke bare sutre og gi opp ved første lille motgang.
Diktern Skrevet 14. mars 2006 #28 Skrevet 14. mars 2006 Jeg trur det er ei stund til vi får full likestilling, ja... Nå synes jeg ikke klær er det viktigste, men hvis trådstarter har lyst til å gå i kvinneklær ser jeg ikke noe problem i det;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå