Gå til innhold

Full likestilling

Fremhevede innlegg

Gjest Frustrert
Skrevet

Full likestilling blir det når jeg ,gutt, kan kle meg i kjole og skjørt uten at det blir noen reaksjoner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Akkurat det er jeg ikke enig med deg i. Det er mye som vekker reaksjoner, og hvis jeg kom på jobben i et machomann-antrekk ville nok det vekket reaksjoner og. Likestilling er vel ikke at menn nødvendigvis skal se ut som kvinner og omvendt?

For din skyld håper jeg at du en gang kan gå i kjole uten å få negativ oppmerksomhet, hvis det er viktig for deg, men ikke bland det inn i en likestillingsdebatt!

(også er det litt irriterende med mennesker som kun fokuserer på sine egne private problemstillinger og behov når det gjelder politik. Hvis du definerer mannens rett til å gå i kjole uten å få skjeve blikk som et likestillingsspørsmål: Syns du ikke det er andre spørsmål som er viktigere i så måte? )

Gjest Gjest
Skrevet

Det er bare å hoppe i det! Dra på deg fistasen og gå ut. Folk venner seg til alt. ;)

Skrevet

Jeg tror det blir full likestilling når:

- Alle jenter står på gata med hodet under panseret fordi bilen ikke går.

- Guttene sitter å tisser, og ingen lenger klager over dolokket.

- Guttene vasker huset uten at jenta først har gitt hint om at det skal gjøres

- Jentene shopper på Biltema og Clas Olson

- både kvinner og menn er fra Venus og Mars...

Nei takk til likestilling!

Gjest Gjest
Skrevet
Full likestilling blir det når jeg ,gutt, kan kle meg i kjole og skjørt uten at det blir noen reaksjoner.

Flytte til Skottland?

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Da har vi fullstendig forskjellig syn på hva likestilling betyr. For meg betyr nemlig likestilling ikke at begge kjønn gjør de samme tingene, men at det begge bidrar med blir respektert og verdsatt like mye. Det vil si at tilsvarende jobber blir likt betalt, at "kvinneyrker" får like mye respekt og status som "mannsyrker" osv.

Endret av Violetta
Gjest Gjest
Skrevet

Intressant å se hva folk legger i begrepet likestilling ja. Og dette innlegget var jo særdeles utdypende :ironi: Virker bare som et rent provokasjonsinnlegg.

Interessant at du mener at klær er en likestillingsfaktor.

Gjest King James
Skrevet

jeg tror aldri det vil bli full likestilling..

Skrevet

Ja, for om du kan kle deg i kjole g skjørt uten at det gir reaksjoner, så forteller det masse om hva slags innstilling arbeidslivet har til kjønn? Synes likestilling har mer med likebehandling å gjøre. (Som at arbeidsgivere ikke tenker på kvinner i fruktbar alder som potensielle mødre, og derfor nedprioritere dem i forhold til menn i ansettelssituasjoner. For menn skal jo ikke ta ut like mye permisjon hvis de får barn...?)

Skrevet

Jeg står under panseret, mannen sitter og tisser, han vasker leiligheten når han ser behovet, og jeg shopper gjerne på Clas Olson og Biltema!

Skrevet

Full likestilling blir det når menn føder barn.

Ikke at jeg håper det blir slik, synes vi tukler for mye med naturen som det er..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok et element i det store bildet ja. Det er ikke så fordømt lenge siden kvinner tok seg den frihet å dra på seg bukser.

jeg tror aldri det vil bli full likestilling..

Jeg håper du har rett.

Jeg står under panseret, og jeg shopper gjerne på Clas Olson og Biltema!

Skriver under på den. Men mener like fullt at arbeidsfordeling ikke dreier seg om hvilke oppgaver man gjør, men at man fordeler oppgavene rettferdig. Jobber sammen for fellesskapet i familien.

Gjest Gjest
Skrevet

Likestilling - JA, takk!

Ditto liv.

Skrevet

Jeg håper folk slipper å bli definert ut fra kjønn en dag. Og dermed er jeg litt enig med trådstarter. Hvorfor skal kvinner og menn få forskjellige reaksjoner på det de velger å gjøre?

Gjest Gjest
Skrevet

Full likestilling blir det når kvinner går nedover gata halvfete og skallete og fremdeles tror de er vakre

Skrevet

Jeg sitter oftest når tisser. Unntak er i skogen. Da har vi gutter en fordel.

Gjest Gjest
Skrevet
Full likestilling blir det når kvinner går nedover gata halvfete og skallete og fremdeles tror de er vakre

Da har jeg skjønt det. Jeg er likestilt. Har kanskje noe med alder å gjøre da? Litt på siden kanskje, men jeg synes skallede damer er flotte.

Gjest gjest1
Skrevet

Større muligheter for likestilling blir det den dagen mor og far tar like lang permisjon etter fødselen til parets felles barn. Det vil si at mor må gi avkall på litt av sin permisjon for at far skal få lenger tid...

Og den tror jeg sitter langt inne...

Gjest Gjesta
Skrevet
Større muligheter for likestilling blir det den dagen mor og far tar like lang permisjon etter fødselen til parets felles barn. Det vil si at mor må gi avkall på litt av sin permisjon for at far skal få lenger tid...

Og den tror jeg sitter langt inne...

Jeg er enig, men tror den "sitter langt inne" både for kvinner og menn.

Gjest gjest1
Skrevet

Det tror jeg også, Violetta...

Men skjer det ikke noe på den fronten kan kvinner heller aldri regne med å bli betraktet som like attraktive på arbeidsmarkedet som menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...