AnonymBruker Skrevet 27. mars #41 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 16.09): Grunerløkka-toget har nok kjørt fra deg ja, du må godt ut av bykjernen for å få en liten hybel til ditt budsjett. Anonymkode: 33b94...486 Ekspander AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 19.27): Hvorfor det? jeg ønsker ikke bo på mortensrud eller et sted der man må ta t-bane. Dette også mtp dersom jeg på sikt skal leie ut . Anonymkode: 7f046...bb0 Ekspander Fordi det er sånn prisene faktisk er nå (og har vært en stund)! Anonymkode: 95e9a...8a8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #42 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 15.35): Har fått finansieringsbevis for 3.3 mill.. + omkostninger. jeg har spart masse egenkapital og har litt arv, har en greit betalt jobb. Jeg følte at det bare for et halvt år siden lå ute enkelte små men freshe leiligheter til under 3 mill, men nå virker det helt umulig. Jeg vil gjerne ha sentrumsnært (grunerløkka , st Haugen, sagene, Frogner , osv), den trenger ikke være stor men må være litt fresh så jeg slipper betydelige oppgraderinger. For å kunne leie ut så ønsker jeg helst selveier. Dere som har peiling på markedet , har toget kjørt fra meg? Anonymkode: 7f046...bb0 Ekspander Du har nok litt lite budsjett for de områdene du ønsker. Og spesielt om du tenker du ikke skal pusse opp. Min datter på 22 kjøpe seg leilighet på St.Hanshaugen for litt over10 millioner, du får ikke veldig mye for pengene i det området der, og ikke på Frogner eller Grunerløkka heller. mulig Sagene, men da blir det bøttekott i sliten bygård. Du må nok lenger ut av bykjernen da Anonymkode: ce967...eb2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #43 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 10.34): Du har nok litt lite budsjett for de områdene du ønsker. Og spesielt om du tenker du ikke skal pusse opp. Min datter på 22 kjøpe seg leilighet på St.Hanshaugen for litt over10 millioner, du får ikke veldig mye for pengene i det området der, og ikke på Frogner eller Grunerløkka heller. mulig Sagene, men da blir det bøttekott i sliten bygård. Du må nok lenger ut av bykjernen da Anonymkode: ce967...eb2 Ekspander Jeg trenger ikke å ha den fullstendig uten oppussing , litt utvendig , eksteriør går helt fint Anonymkode: 7f046...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #44 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 11.05): Jeg trenger ikke å ha den fullstendig uten oppussing , litt utvendig , eksteriør går helt fint Anonymkode: 7f046...bb0 Ekspander Litt utvendig eksteriør? Altså fasaden på bygget er sameiet og ikke ditt eget ansvar, slike ting går på felleskostnader. Men bad og alt annet innvendig er det som er relevant. Anonymkode: 33b94...486 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #45 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 11.05): Jeg trenger ikke å ha den fullstendig uten oppussing , litt utvendig , eksteriør går helt fint Anonymkode: 7f046...bb0 Ekspander Du har dessverre høye håp for det du har av kapital, er jeg redd... Anonymkode: e3438...970 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #46 Del Skrevet 29. mars Nå er jeg i 40-årene, og trenger mer plass enn en ungdom som ikke har tusen hjelpemidler, godt utstyrt kjøkken-og hjemmekontor😅Hadde jeg betalt 3,3 for 20 m2, hadde jeg blitt dypt deprimert av mistrivsel. Har selv bodd midt i Oslo under studiene, men hadde uansett 25 min reisetid til skole(ble for langt å gå, og bar tunge bøker). Skulle jeg besøke noen/andre ærend, var det fra 20 min-1 time. Toget til Ski tar vel ca 19 min(?), tog til Lillestrøm 12 min. Selvsagt blir det ekstra med tiden det tar til stasjonen. Jeg forlot tigerstaden da jeg var ferdig med studiene. Anonymkode: 6fb51...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #47 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 11.12): Litt utvendig eksteriør? Altså fasaden på bygget er sameiet og ikke ditt eget ansvar, slike ting går på felleskostnader. Men bad og alt annet innvendig er det som er relevant. Anonymkode: 33b94...486 Ekspander Ja jeg mener overfladisk oppussing som litt maling, det går greit:) og ingenting som er tg3. Alt må være Tg2 eller bedre Anonymkode: 7f046...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #48 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 19.29): Er bare helt utrolig. 20 kvm er for meg som et kott å regne. Og det koster i dag over 3 mill. Herregud. Anonymkode: 5c684...471 Ekspander Location, location, location. Oslo er det beste stedet i Norge å bo, og det er det veldig mange som er enig med meg i. Derav prisen. Om jeg noensinne ikke skulle hatt råd til å bo i Oslo, så flytter jeg fra Norge. Uaktuelt med mindre by. Anonymkode: 7b0ea...b53 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #49 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 19.45): Eg veit ei bygd på Vestlandet der du får kommuna sitt største hus til den prisen. Nybygg. Med stort naust og badehus tilhøyrande Anonymkode: f6931...c8d Ekspander På hvilken måte skal dét være relevant for en person som ser etter bolig i hovedstaden?🤔 Anonymkode: 7dc1b...e9b 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #50 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.32): Ja jeg mener overfladisk oppussing som litt maling, det går greit:) og ingenting som er tg3. Alt må være Tg2 eller bedre Anonymkode: 7f046...bb0 Ekspander Å male vegger er ikke oppussing. Gulv, rør, elektrisk anlegg, bad, er oppussing. Anonymkode: 33b94...486 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #51 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 19.45): Eg veit ei bygd på Vestlandet der du får kommuna sitt største hus til den prisen. Nybygg. Med stort naust og badehus tilhøyrande Anonymkode: f6931...c8d Ekspander Dummeste jeg har hørt. Tror du materialer og fagfolk er dyrere i Oslo? Koster så og si det samme å bygge, uansett hvor du bor Eneste som skiller er tomteprisen. Så om ikke de fikk millioner betalt for å bygge på den plassen du skriver om, så stemmer nok ikke det du kommer med. Anonymkode: 21144...f07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #52 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.51): Å male vegger er ikke oppussing. Gulv, rør, elektrisk anlegg, bad, er oppussing. Anonymkode: 33b94...486 Ekspander Ja ok. Men da mener jeg 0 oppussing. Kun maling og slikt ja. Anonymkode: 7f046...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #53 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 16.03): Ja ok. Men da mener jeg 0 oppussing. Kun maling og slikt ja. Anonymkode: 7f046...bb0 Ekspander Hvis du skal ha så god standard at du ikke skal pusse opp noe som helst, og alt skal være i god stand, så holder det neppe øke budsjettet med en million engang. Du har helt urealistiske krav. Ikke bare har du lavt budsjett og svært høye krav, men du sikter deg også inn på det markedet hvor det i lang tid har vært skrevet om helt ekstreme budrunder, altså ett marked som er brennhet. Anonymkode: ce114...d28 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #54 Del Skrevet 29. mars Du må tenke litt ut av de områdene du lister opp, kan fremdeles være sentrumsnært, men tenk gamlebyen, Sinsen, CB etc. Anonymkode: d336e...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #55 Del Skrevet 29. mars Du må slutte å tenke på hva du «vil ha», og heller fokusere på det du har «råd til». Jeg har kanskje lyst på fem soverom og svømmebasseng i Holmenkollåsen, men det har jeg ikke råd til. Anonymkode: 21a7d...bcf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 29. mars #56 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 11.05): Jeg trenger ikke å ha den fullstendig uten oppussing , litt utvendig , eksteriør går helt fint Anonymkode: 7f046...bb0 Ekspander Skjønner ikke hvorfor du skal diskutere mot de som svarer deg? Det er jo innlysende om du går gjennom finn.no at det ikke er noe som passer kriteriene dine. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #57 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 16.19): Du må slutte å tenke på hva du «vil ha», og heller fokusere på det du har «råd til». Jeg har kanskje lyst på fem soverom og svømmebasseng i Holmenkollåsen, men det har jeg ikke råd til. Anonymkode: 21a7d...bcf Ekspander Dette. Realiteten er det realiteten er. Så enten må du finne deg en hybel på 15 m2 i disse områdene (hvis du er heldig), eller så må du bevege deg til andre områder. Man dør ikke av å bo på Sandaker eller Løren. Skal du komme deg inn på boligmarkedet før det koker videre over, så må du ta et rasjonelt valg i forhold til økonomi. Sånn er det for alle. Anonymkode: 33b94...486 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #58 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 20.10): Tror dere dette er urealistisk ? Ekspander I Oslo? Helt klart. Anonymkode: c624f...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #59 Del Skrevet 29. mars Du burde satse på Bydel Gamle Oslo, der har du fortsatt mulighet. F.eks. studio-leilighetene i Strømsveien på Vålerenga. Eller tenk kreativt og kjøp noe i up-and-coming bydeler som Søndre Nordstrand el. lign. Anonymkode: 56921...42e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #60 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 19.29): Er bare helt utrolig. 20 kvm er for meg som et kott å regne. Og det koster i dag over 3 mill. Herregud. Anonymkode: 5c684...471 Ekspander Vil bare si at jeg har i Bergen for 2,8 mill 62 kvm, ganske ny bolig og en fast parkeringsplass. Ikke for å være slem, men for å gi et lys på dette med at Oslo er så dyrt at bare de rike kan kjøpe enebolig der. Jeg har sett etter bolig på nett. Har ikke sett på leilighet, men hus. De koster alle sånn ca 18 mill for en bolig som ville kostet 4-5 i Bergen. Noe må gjøres, ellers jages alle ut av hovedstaden. Du har min sympati. Anonymkode: 08466...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå