Gå til innhold

Trodde jeg skulle ha råd til en ett-roms i Oslo , men det har blitt hinsides dyrt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt avsporing, men det er så rart å lese sånne her tråder for en som aldri kunne tenke seg å bo i Oslo.. vi kjøpte nettop enebolig med garasje og 2 mål hage i Østfold: 2 500 000,- .. Helt sinnsyke forskjeller😂

Anonymkode: 2e65a...ab2

Ja jeg vet det. At det er billigere andre steder i landet. 
men tråden min handler ikke om det

Anonymkode: 7f046...bb0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor det? 
jeg ønsker ikke bo på mortensrud eller et sted der man må ta t-bane. Dette også mtp dersom jeg på sikt skal leie ut . 

Hvorfor det? Fordi det er det som er realiteten! 

Du trenger da ikke helt ut til Mortensrud for å måtte ut av bykjernen, du kan kanskje finne noe innenfor ring 3. Men områdene du nevner, nei. Som sagt, du kan kanskje finne noe på 15 m2. Du ser jo selv hva som er tilgjengelig i linken jeg la ved, og det meste går jo godt over prisantydning. 

Anonymkode: 33b94...486

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.ao.no/14-kvadratmeter-stor-leilighet-i-kvadraturen-ligger-ute-til-nesten-tre-millioner-kroner/s/5-128-904752

For ett halvt år siden var det noen få leiligheter på 15-20 kvm som lå ute rett under 3, men du må ta med at flere av dem gikk for opptil en halv million over prisantydning også...

Anonymkode: ce114...d28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.ao.no/14-kvadratmeter-stor-leilighet-i-kvadraturen-ligger-ute-til-nesten-tre-millioner-kroner/s/5-128-904752

For ett halvt år siden var det noen få leiligheter på 15-20 kvm som lå ute rett under 3, men du må ta med at flere av dem gikk for opptil en halv million over prisantydning også...

Ja det er det jeg også tror.. at det meste går 3-4-5 hundre tusen over takst:-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men får håpe det bedrer seg i mai. 

vil helst ha en studioleilighet på ca 20 kvm,(ikke mindre)  som ligger nærme T-bane, trikk, buss, gåavstand til bykjernen, gjerne gåavstand til Aker brygge, Frogner, etc. 

Tror dere dette er urealistisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Litt avsporing, men det er så rart å lese sånne her tråder for en som aldri kunne tenke seg å bo i Oslo.. vi kjøpte nettop enebolig med garasje og 2 mål hage i Østfold: 2 500 000,- .. Helt sinnsyke forskjeller😂

Jeg betaler med glede for å slippe Østfold.

Anonymkode: 798c3...e01

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vent til alle andre er på ferie. Da kan det komme en godbit på salg. 

Anonymkode: 10e93...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vil helst ha en studioleilighet på ca 20 kvm,(ikke mindre)  som ligger nærme T-bane, trikk, buss, gåavstand til bykjernen, gjerne gåavstand til Aker brygge, Frogner, etc. 

Helt urealistisk. Og hva skal du med T-bane, du ville jo ikke reise med det inn til byen. 

Anonymkode: 36fe6...5d0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.

Anonymkode: 21144...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du er heldig, så bremser prisveksten seg, men den synker ikke så drastisk.

Du bør nok øke budsjettet ditt med rundt en million da. Eller se mot Lillestrøm og Lørenskog... Eventuelt Nordstrand eller Lindeberg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja!

Med mindre du kan fire en del på kravene mtp standard og heller spare til oppussing og ta det senere, og kan ta til takke med andelsleilighet og bydel gamlebyen/Tøyen/Kampen. Litt rimeligere der enn Frogner, St.hanshaugen etc. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Eg veit ei bygd på Vestlandet der du får kommuna sitt største hus til den prisen. Nybygg. Med stort naust og badehus tilhøyrande

Anonymkode: f6931...c8d

Det trur eg ikkje.. Då må det huset vere pittelite!

Anonymkode: a4ee3...83e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg betaler med glede for å slippe Østfold.

Alle kan ikke like alt, og takk gud for det haha. Det morsomme her er jo at jeg faktisk opprinnelig er fra Røa, men vil heller bo i Østfold😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gått for så lite som 20 kvm om jeg skulle kjøpt. Jeg har selv bodd på 27 kvm, 1- roms, og for hvert år ble leiligheten trangere. Det koster tid og penger å kjøpe og selge leilighet. Hvis du absolutt må bo sentrumsnært hadde jeg heller spart opp mye mer først. Men det er riktig som en del andre sier at en får veldig mye mer for pengene bare en buss/ t- banetur unna. 

Hva er greia med tanken om at du skal kjøpe for å leie ut? Du er da åpenbart ikke en steinrik investor heller akkurat. Hvor skulle du bodd imens? Begrenset hva studenter og unge har råd til å leie for også. I tillegg kreves det litt innsats å leie ut. Du må legge ut annonser, holde visninger, bruke tid på å avgjøre hvilken leietaker som er best, opprette depositumskonto i bank med leietaker, du har fremdeles ansvar for at leiligheten fungerer som den skal selv om noen andre bor der, håndtere konflikter som dukker opp, ting som blir ødelagt; regnes det som normal slitasje eller ei osv. 

Anonymkode: 810ec...bd0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde ikke gått for så lite som 20 kvm om jeg skulle kjøpt. Jeg har selv bodd på 27 kvm, 1- roms, og for hvert år ble leiligheten trangere. Det koster tid og penger å kjøpe og selge leilighet. Hvis du absolutt må bo sentrumsnært hadde jeg heller spart opp mye mer først. Men det er riktig som en del andre sier at en får veldig mye mer for pengene bare en buss/ t- banetur unna. 

Hva er greia med tanken om at du skal kjøpe for å leie ut? Du er da åpenbart ikke en steinrik investor heller akkurat. Hvor skulle du bodd imens? Begrenset hva studenter og unge har råd til å leie for også. I tillegg kreves det litt innsats å leie ut. Du må legge ut annonser, holde visninger, bruke tid på å avgjøre hvilken leietaker som er best, opprette depositumskonto i bank med leietaker, du har fremdeles ansvar for at leiligheten fungerer som den skal selv om noen andre bor der, håndtere konflikter som dukker opp, ting som blir ødelagt; regnes det som normal slitasje eller ei osv. 

Anonymkode: 810ec...bd0

Tenker det kan være greit å ha mulighet til å leie ut.  Ikke det at jeg har umiddelbare planer om å leie uT

jeg syns 20 kvm er nok for meg

Jeg ønsker å bo nærme t bane dersom jeg må ut av byen. Men ønsker ikke bo sånn at jeg er avhengig av t bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har fått finansieringsbevis for 3.3 mill.. + omkostninger. 
jeg har spart masse egenkapital og har litt arv, har en greit betalt jobb. 

Jeg følte at det bare for et halvt år siden lå ute enkelte små men freshe leiligheter til under 3 mill, men nå virker det helt umulig. Jeg vil gjerne ha sentrumsnært (grunerløkka , st Haugen, sagene, Frogner , osv), den trenger ikke være stor men må være litt fresh så jeg slipper betydelige oppgraderinger. For å kunne leie ut så ønsker jeg helst selveier. Dere som har peiling på markedet , har toget kjørt fra meg?

I det området må du på over fire mill mest sannsynlig. Og det er ofte ting som må fikses i noen grad..

Bor i det området og ser stadig leiligheter på mellom seks og ti pluss millioner, som må fikses/har potensiale.. 🤯

Anonymkode: e9933...f96

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker det kan være greit å ha mulighet til å leie ut.  Ikke det at jeg har umiddelbare planer om å leie uT

jeg syns 20 kvm er nok for meg

Jeg ønsker å bo nærme t bane dersom jeg må ut av byen. Men ønsker ikke bo sånn at jeg er avhengig av t bane.

Hva du ønsker, og hva som er realistisk, er jo to forskjellige ting. At du skal ha gangavstand til alt med budsjettet ditt, og i tillegg ikke ha noe som skal pusses opp, vel...

Men, du får bare følge med på finn daglig. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er din realitet en annen enn min.

Bare det at jeg har nesten 190K inn i året som plasseres i fond og vokser+at det er verdiøkning på boligen i seg selv er jo fakta, ikke synsing. Fonda mine vaker på 20-35% avkastning.

Leiligheten har to verandaer, bad m toalett+toalett, svær stue og OK kjøkken. Jeg har det største soverommet. Totalt er leiligheten på 110kvm, selv med flere mennesker og minus de soveromma så har jeg plass til overs om jeg plasserer hele studioleiligheten her. Stua mi er større enn 20kvm.

Ikke er folka ukjente heller, alle har bodd her i mer enn to år hver av gangen. 

Dette med avkastning på fondene dine… Kan du dokumentere det?

Anonymkode: 97658...2cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...