AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Del Skrevet 27. mars Har fått finansieringsbevis for 3.3 mill.. + omkostninger. jeg har spart masse egenkapital og har litt arv, har en greit betalt jobb. Jeg følte at det bare for et halvt år siden lå ute enkelte små men freshe leiligheter til under 3 mill, men nå virker det helt umulig. Jeg vil gjerne ha sentrumsnært (grunerløkka , st Haugen, sagene, Frogner , osv), den trenger ikke være stor men må være litt fresh så jeg slipper betydelige oppgraderinger. For å kunne leie ut så ønsker jeg helst selveier. Dere som har peiling på markedet , har toget kjørt fra meg? Anonymkode: 7f046...bb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Del Skrevet 27. mars De leilighetene jeg har sett blitt solgt i det siste har gått for 3-4 hundre tusen over takt (har kontaktet megler). Så reelt bør det da være en leilighet til 2.9 eller 3.0 så jeg har litt å gå på. ts Anonymkode: 7f046...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Del Skrevet 27. mars Jeg og samboer er også på utkikk etter leilighet, og det ligger lite ute som er aktuelt for oss nå. Men i prosess med salg av leiligheten vi har nå, har megler sagt til oss at bare vent til rundt mai, da kommer det ut en drøss. Så ha is i magen så kommer det nok ut noe skal du se:) Anonymkode: 03278...f69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Del Skrevet 27. mars Prisen på små leiligheter i attraktive områder ligger rundt 150 000 kroner per kvadratmeter. Det betyr at du i beste fall kan finne et lite kott på 20 kvm, men dersom du ønsker noe med litt mer plass, har du i realiteten ingen sjanse. Anonymkode: 92d0a...614 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #5 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har fått finansieringsbevis for 3.3 mill.. + omkostninger. jeg har spart masse egenkapital og har litt arv, har en greit betalt jobb. Jeg følte at det bare for et halvt år siden lå ute enkelte små men freshe leiligheter til under 3 mill, men nå virker det helt umulig. Jeg vil gjerne ha sentrumsnært (grunerløkka , st Haugen, sagene, Frogner , osv), den trenger ikke være stor men må være litt fresh så jeg slipper betydelige oppgraderinger. For å kunne leie ut så ønsker jeg helst selveier. Dere som har peiling på markedet , har toget kjørt fra meg? Anonymkode: 7f046...bb0 Grunerløkka-toget har nok kjørt fra deg ja, du må godt ut av bykjernen for å få en liten hybel til ditt budsjett. Anonymkode: 33b94...486 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #6 Del Skrevet 27. mars Hvis du vil trives på 15-16 m2, så kan det jo kanskje gå. Men orker du det over tid? Selveier er ekstra populært, dette er det som ligger ute akkurat nå. https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?filters=&location=0.20061&is_new_property=false&price_collective_to=3300000&ownership_type=3&property_type=3 Anonymkode: 33b94...486 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. mars #7 Del Skrevet 27. mars Leilighet på Frogner for 3 millioner maks? Det er jo mange år siden det gikk an å få kjøpt. Du sikter deg jo inn på noen virkelig ettertraktede og dyre områder da, til å ha så lite penger å kjøpe for? 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Del Skrevet 27. mars Du skulle nok da ha kjøpt for et halvt år siden hvis du så slike priser da... Anonymkode: e3438...970 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #9 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skulle nok da ha kjøpt for et halvt år siden hvis du så slike priser da... Anonymkode: e3438...970 Da hadde jeg ikke finansieringsbevis Anonymkode: 7f046...bb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #10 Del Skrevet 27. mars Million skrev (3 timer siden): Leilighet på Frogner for 3 millioner maks? Det er jo mange år siden det gikk an å få kjøpt. Du sikter deg jo inn på noen virkelig ettertraktede og dyre områder da, til å ha så lite penger å kjøpe for? Jeg snakker ikke en stor leilighet. Jeg snakker faktisk om en studioleilighet. Får man den med hems så er det faktisk en god løsning. 20 kvm med god planløsning er helt ok for meg. Men jeg ser altså ingenting til den prisen:-( Anonymkode: 7f046...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #11 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Grunerløkka-toget har nok kjørt fra deg ja, du må godt ut av bykjernen for å få en liten hybel til ditt budsjett. Anonymkode: 33b94...486 Hvorfor det? jeg ønsker ikke bo på mortensrud eller et sted der man må ta t-bane. Dette også mtp dersom jeg på sikt skal leie ut . Anonymkode: 7f046...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #12 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg snakker ikke en stor leilighet. Jeg snakker faktisk om en studioleilighet. Får man den med hems så er det faktisk en god løsning. 20 kvm med god planløsning er helt ok for meg. Men jeg ser altså ingenting til den prisen:-( Anonymkode: 7f046...bb0 Er bare helt utrolig. 20 kvm er for meg som et kott å regne. Og det koster i dag over 3 mill. Herregud. Anonymkode: 5c684...471 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #13 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er bare helt utrolig. 20 kvm er for meg som et kott å regne. Og det koster i dag over 3 mill. Herregud. Anonymkode: 5c684...471 Ja det er ganske utrolig , men jeg kan fint bo i en studioleilighet. Det har jeg gjort før, som student i utlandet.. i storbyer i store deler av verden er denne boformen vanlig når man er ung og singel så er jo tanken å oppgradere etterhvert ts Anonymkode: 7f046...bb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #14 Del Skrevet 27. mars Jeg skjønner genuint ikke besettelsen mange har med å på død og liv skulle ha bolig i bykjernen. Man får så ekstremt lite for pengene at det ikke er verdt det overhode for komforten sin del. For de pengene får du faktisk en toroms i andre bydeler. Du må ta t-bane, buss eller trikk ja, men man bruker jo tid fra sentrum til andre steder i sentrum også så de 10-15 min spiller ingen rolle rent faktisk. Omtrent hele omgangskretsen min har kåla rundt i sentrum med kjøp og salg, støy og styr, oppgradert, flytta sammen med partner og så dilla med ny leilighet igjen med alt av tidsbruk og pengebruk på oppussing, flytting og salg innimellom mens jeg bare har chilla stressfritt i groruddalen hele veien med tre soverom som leies ut til 5000kr pr stk skattefritt samt en garasje som leies ut like skattefritt til 750kr pr mnd. De pengene vokser på egenhånd i fond og jeg har ikke pussa opp eller flytta en cm. Anonymkode: 798c3...e01 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #15 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner genuint ikke besettelsen mange har med å på død og liv skulle ha bolig i bykjernen. Man får så ekstremt lite for pengene at det ikke er verdt det overhode for komforten sin del. For de pengene får du faktisk en toroms i andre bydeler. Du må ta t-bane, buss eller trikk ja, men man bruker jo tid fra sentrum til andre steder i sentrum også så de 10-15 min spiller ingen rolle rent faktisk. Omtrent hele omgangskretsen min har kåla rundt i sentrum med kjøp og salg, støy og styr, oppgradert, flytta sammen med partner og så dilla med ny leilighet igjen med alt av tidsbruk og pengebruk på oppussing, flytting og salg innimellom mens jeg bare har chilla stressfritt i groruddalen hele veien med tre soverom som leies ut til 5000kr pr stk skattefritt samt en garasje som leies ut like skattefritt til 750kr pr mnd. De pengene vokser på egenhånd i fond og jeg har ikke pussa opp eller flytta en cm. Anonymkode: 798c3...e01 Jeg føler at leilighet i bykjernen vokser mer i verdi siden det bygges veldig lite nytt i bykjernen.. hvis du leier ut rom i din egen leilighet bor du i realiteten like trangt som i en studioleilighet. Vil personlig heller ha min egen leilighet å bo alene , enn å ha en større leilighet og leie ut til ukjente så jeg har masse fremmede rundt meg til enhver tid. Hver sin smak da. Anonymkode: 7f046...bb0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #16 Del Skrevet 27. mars Eg veit ei bygd på Vestlandet der du får kommuna sitt største hus til den prisen. Nybygg. Med stort naust og badehus tilhøyrande Anonymkode: f6931...c8d 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #17 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler at leilighet i bykjernen vokser mer i verdi siden det bygges veldig lite nytt i bykjernen.. hvis du leier ut rom i din egen leilighet bor du i realiteten like trangt som i en studioleilighet. Vil personlig heller ha min egen leilighet å bo alene , enn å ha en større leilighet og leie ut til ukjente så jeg har masse fremmede rundt meg til enhver tid. Hver sin smak da. Anonymkode: 7f046...bb0 Da er din realitet en annen enn min. Bare det at jeg har nesten 190K inn i året som plasseres i fond og vokser+at det er verdiøkning på boligen i seg selv er jo fakta, ikke synsing. Fonda mine vaker på 20-35% avkastning. Leiligheten har to verandaer, bad m toalett+toalett, svær stue og OK kjøkken. Jeg har det største soverommet. Totalt er leiligheten på 110kvm, selv med flere mennesker og minus de soveromma så har jeg plass til overs om jeg plasserer hele studioleiligheten her. Stua mi er større enn 20kvm. Ikke er folka ukjente heller, alle har bodd her i mer enn to år hver av gangen. Anonymkode: 798c3...e01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #18 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Eg veit ei bygd på Vestlandet der du får kommuna sitt største hus til den prisen. Nybygg. Med stort naust og badehus tilhøyrande Anonymkode: f6931...c8d Kor då? 🤩 Anonymkode: 9eb55...062 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #19 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har fått finansieringsbevis for 3.3 mill.. + omkostninger. jeg har spart masse egenkapital og har litt arv, har en greit betalt jobb. Jeg følte at det bare for et halvt år siden lå ute enkelte små men freshe leiligheter til under 3 mill, men nå virker det helt umulig. Jeg vil gjerne ha sentrumsnært (grunerløkka , st Haugen, sagene, Frogner , osv), den trenger ikke være stor men må være litt fresh så jeg slipper betydelige oppgraderinger. For å kunne leie ut så ønsker jeg helst selveier. Dere som har peiling på markedet , har toget kjørt fra meg? Anonymkode: 7f046...bb0 Ja, toget har kjørt fra deg så sentralt. Men sjekk ut Tøyen og Vålerenga. Fortsatt så sentralt at du kan gå til "alt" og samtidig veldig attraktivt område i fremtida. Anonymkode: 9eb55...062 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #20 Del Skrevet 27. mars Litt avsporing, men det er så rart å lese sånne her tråder for en som aldri kunne tenke seg å bo i Oslo.. vi kjøpte nettop enebolig med garasje og 2 mål hage i Østfold: 2 500 000,- .. Helt sinnsyke forskjeller😂 Anonymkode: 2e65a...ab2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå