AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Del Skrevet 27. mars Dette er nok et høyst politisk innlegg, og passer bedre andre steder, men, fordi det handler om seksualitet, seksuell frustrasjon og avvisning på det feltet, publiserer jeg det her. Hvis det passer bedre et annet sted, får dere heller flytte det. Med Adolescence hadde jeg håpet på en nyansert og sentimental film om den giftige maskuliniteten, men jeg følte ikke den gav gode svar på problemene. Det var mange symboler jeg er stygt redd folk feiltolker i incels disfavør. Som en som sikkert klassifiserer som (kvinnelig) incel, er jeg redd mange frustrerte mennesker, spesielt menn, finner skumle miljøer av mangel på annet. Det finnes ingen plattformer for de som mobbes, avvises og/eller er ensomme, eller som har opplevd det og bærer nag senere i livet. I nevnte serie får vi se skolen de involverte går på. "You're a rainbow of possibilities", regnbueflagg og flagg fra forskjellige nasjonaliteter, og likevel er det så lite i livene deres som tyder på at de lever etter det, med mobbing og slossing og et stadig press. Jeg skal ikke spoile mer, men det minnet meg på hva slags utfordringer vi selv har. Jeg ble mobbet og utestengt hele barndommen, sliter fysisk og psykisk og er fattig, singel og arbeidsledig ut venner eller seksuell oppmerksomhet. Som kvinne er det ikke mange toksiske miljøer å oppsøke, men ei heller ingen som gir deg en verdi, så jeg havner i limbo selv. Men, jeg forstår hvorfor mange oppsøker slike miljøer om de finnes; miljøer hvor du kan tenke på deg selv, være sint og trist over den situasjonen du er i, uten å få beskjed om å skjerpe deg fordi du ikke flagger nok, skriker nok eller kjemper nok for andre; miljøer hvor du er mektig og verdifull i deg selv, og kan gjøre det som gjør DEG godt. Vi burde ha en bedre debatt om hvordan incels formes, hvordan hat mot kvinner og minoriteter kan utvikles. For slik vi gjør det nå, dytter vi dem lengre og lengre vekk fra samfunnet, og det gjør oss alle vondt. Anonymkode: 8199f...91b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Del Skrevet 27. mars Det finnes tilbud for menn som sliter med å finne sin plass og egenverdi i samfunnet. Utfordringen med disse er at de koster penger. Det er det ikke alle som har råd til. I tillegg så er det mange som sliter med sosial angst. Et lavterskeltilbud for menn i denne gruppen tror jeg hadde vært veldig gunstig, og hatt en forebyggende effekt. Det er ofte veldig ressurssterke menn det er snakk om. Anonymkode: 132f2...54f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 27. mars #3 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er nok et høyst politisk innlegg, og passer bedre andre steder, men, fordi det handler om seksualitet, seksuell frustrasjon og avvisning på det feltet, publiserer jeg det her. Hvis det passer bedre et annet sted, får dere heller flytte det. Med Adolescence hadde jeg håpet på en nyansert og sentimental film om den giftige maskuliniteten, men jeg følte ikke den gav gode svar på problemene. Det var mange symboler jeg er stygt redd folk feiltolker i incels disfavør. Som en som sikkert klassifiserer som (kvinnelig) incel, er jeg redd mange frustrerte mennesker, spesielt menn, finner skumle miljøer av mangel på annet. Det finnes ingen plattformer for de som mobbes, avvises og/eller er ensomme, eller som har opplevd det og bærer nag senere i livet. I nevnte serie får vi se skolen de involverte går på. "You're a rainbow of possibilities", regnbueflagg og flagg fra forskjellige nasjonaliteter, og likevel er det så lite i livene deres som tyder på at de lever etter det, med mobbing og slossing og et stadig press. Jeg skal ikke spoile mer, men det minnet meg på hva slags utfordringer vi selv har. Jeg ble mobbet og utestengt hele barndommen, sliter fysisk og psykisk og er fattig, singel og arbeidsledig ut venner eller seksuell oppmerksomhet. Som kvinne er det ikke mange toksiske miljøer å oppsøke, men ei heller ingen som gir deg en verdi, så jeg havner i limbo selv. Men, jeg forstår hvorfor mange oppsøker slike miljøer om de finnes; miljøer hvor du kan tenke på deg selv, være sint og trist over den situasjonen du er i, uten å få beskjed om å skjerpe deg fordi du ikke flagger nok, skriker nok eller kjemper nok for andre; miljøer hvor du er mektig og verdifull i deg selv, og kan gjøre det som gjør DEG godt. Vi burde ha en bedre debatt om hvordan incels formes, hvordan hat mot kvinner og minoriteter kan utvikles. For slik vi gjør det nå, dytter vi dem lengre og lengre vekk fra samfunnet, og det gjør oss alle vondt. Anonymkode: 8199f...91b 100% enig og jeg syns du er tøff i å ta opp problemet. Det er for enkelt å avskrive "incels" som stusselige folk som burde skjerpe seg. Det er ekte problemer, sorger og såre følelser, og det burde vi snakke om. Løsningen er selvsagt ikke at kvinner (eller menn) skal "ta en for laget"... men det er et problem og problemer løses bare ved å snakke om dem. Å avskrive folk som føler seg utenfor samfunnet fører bare til negative ting med seg ... alt fra triste liv til å velge Donald Trump til president. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Del Skrevet 27. mars Jeg studerer et studie som heter kjønn makt og mangfold på uia og der har foreleseren med vilje hatt et foredrag om hvorfor incels er fæle menn, for så å sette oss i grupper for å snakke dritt om incels og vår opplevelse med ekle ensomme creepye menn. Dette er veldig trist og det er skolen som pusher dette opplegget. Incels er blitt samfunnets tapere og de taper på alle områdene. Det er kjempe trist og synd på dem. Spesielt når den offentlige skolen legger til rette for å spre enda mer motstand mot en gruppe menn som allerede er helt forsvarsløse. Anonymkode: f35bc...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. mars #5 Del Skrevet 27. mars (endret) Om de hadde hatt fokus på sin ensomhet og utenforskap istedenfor at de ikke får sex ville de få empati og omtanke, men når fokuset er å få sex steiler folk bare. Spesielt kvinner, siden vi ikke har noe (uvillig) sex å dele ut, eller kvinner å ofre til dette. Ensomhet og utenforskap kan man derimot ha sympati med, og være mer enn villig til å diskutere som utfordringer i samfunnet. Dette er også det grunnleggende ved dette problemet. Å ikke ha noen å ha sex med er en bivirkning av det grunnleggende. Man kan ikke begynne der. Endret 27. mars av Trolltunge 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #6 Del Skrevet 28. mars Toksiske? Hva mener du? Anonymkode: b4fc2...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 28. mars #7 Del Skrevet 28. mars Trolltunge skrev (24 minutter siden): Om de hadde hatt fokus på sin ensomhet og utenforskap istedenfor at de ikke får sex ville de få empati og omtanke, men når fokuset er å få sex steiler folk bare. Spesielt kvinner, siden vi ikke har noe (uvillig) sex å dele ut, eller kvinner å ofre til dette. Ensomhet og utenforskap kan man derimot ha sympati med, og være mer enn villig til å diskutere som utfordringer i samfunnet. Dette er også det grunnleggende ved dette problemet. Å ikke ha noen å ha sex med er en bivirkning av det grunnleggende. Man kan ikke begynne der. Incel har vel fellesnevneren ufrivillig sølibat. Hva som er årsaken til dette manglende damedraget kan være så mangt. En kan fint være velfungerende og samtidig ha dårlig damedrag. Jeg mener at får en gjort noe med det dårlige damedraget blir det færre incels og da selvfølgelig ikke noe nettsamfunn for dette. Det dreier seg da ikke om at kvinner skal ofre seg, men at de finner også disse mennene attraktive. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 28. mars #8 Del Skrevet 28. mars (endret) Flintis skrev (14 minutter siden): Incel har vel fellesnevneren ufrivillig sølibat. Hva som er årsaken til dette manglende damedraget kan være så mangt. En kan fint være velfungerende og samtidig ha dårlig damedrag. Jeg mener at får en gjort noe med det dårlige damedraget blir det færre incels og da selvfølgelig ikke noe nettsamfunn for dette. Det dreier seg da ikke om at kvinner skal ofre seg, men at de finner også disse mennene attraktive. Ja akkurat, det grunnleggende problemet- å fikse det- er hva som kan løse problemet for slike, men den dialogen som blir mellom ikke- incels og incels er vanskelig når det er å få sex og hvem som får sex og ikke som er fokuset, med uendelig misjonering av incels- teorier vanlige mennesker ikke orker, og ikke kjenner seg igjen i, eller kan klare å ha sympati med. Det blir like irriterende for folk flest å høre på slik misjonering som om Jehovas vitne hadde fylt opp nettet med sine overbevisning om dommedag, eller hva det nå skulle være, og som nevnt har vi heller ingen løsning på sex- problemet. Det sosiale grunnlaget må på plass for å "få" sex, så det er det eneste utgangspunktet for konstruktiv dialog, istedenfor dialog der folk bare tar avstand. Ensomhet og utenforskap, som er det grunnleggende problemet, er derimot noe mennesker flest kan ha sympati angående, og det er jo dette som må bedres for å kunne få færre som er ensomme/faller utenfor, også for at det skal resultere i færre som ufrivillig lever uten sex. Jeg er villig til å diskutere det meste angående mellommenneskelige relasjoner, men når jeg som kvinne får tredd nedover meg at jeg kun har knullet Chads og har tatt til takke med en beta da jeg ville slå meg til ro, ja da bare takker jeg for meg jeg også. Orker ikke! Det er håpløst når det er på det nivået. Man får generelt ingen gode dialoger om noe som helst dersom man innleder med å fornærme og/eller forbanne dem man liksom ønsker dialog med. Når en mann derimot forteller om sin ensomhet og utenforskap uten å samtidig være ugrei, ja da er både jeg og mange villige til å være medmennesker, og til dialog. Endret 28. mars av Trolltunge 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Del Skrevet 28. mars Flintis skrev (28 minutter siden): Incel har vel fellesnevneren ufrivillig sølibat. Hva som er årsaken til dette manglende damedraget kan være så mangt. En kan fint være velfungerende og samtidig ha dårlig damedrag. For noen incels er nok BARE damedrag problemet, de fungerer på andre arenaer. Noen sliter på alle areaner. For mange er det nok en mellomting. Anonymkode: af0ca...52c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 28. mars #10 Del Skrevet 28. mars Trolltunge skrev (33 minutter siden): Ja akkurat, det grunnleggende problemet- å fikse det- er hva som kan løse problemet for slike, men den dialogen som blir mellom ikke- incels og incels er vanskelig når det er å få sex og hvem som får sex og ikke som er fokuset, med uendelig misjonering av incels- teorier vanlige mennesker ikke orker, og ikke kjenner seg igjen i, eller kan klare å ha sympati med. Det blir like irriterende for folk flest å høre på slik misjonering som om Jehovas vitne hadde fylt opp nettet med sine overbevisning om dommedag, eller hva det nå skulle være, og som nevnt har vi heller ingen løsning på sex- problemet. Det sosiale grunnlaget må på plass for å "få" sex, så det er det eneste utgangspunktet for konstruktiv dialog, istedenfor dialog der folk bare tar avstand. Ensomhet og utenforskap, som er det grunnleggende problemet, er derimot noe mennesker flest kan ha sympati angående, og det er jo dette som må bedres for å kunne få færre som er ensomme/faller utenfor, også for at det skal resultere i færre som ufrivillig lever uten sex. Jeg er villig til å diskutere det meste angående mellommenneskelige relasjoner, men når jeg som kvinne får tredd nedover meg at jeg kun har knullet Chads og har tatt til takke med en beta da jeg ville slå meg til ro, ja da bare takker jeg for meg jeg også. Orker ikke! Det er håpløst når det er på det nivået. Man får generelt ingen gode dialoger om noe som helst dersom man innleder med å fornærme og/eller forbanne dem man liksom ønsker dialog med. Når en mann derimot forteller om sin ensomhet og utenforskap uten å samtidig være ugrei, ja da er både jeg og mange villige til å være medmennesker, og til dialog. Det må vel fikses før en kommer til incellverdenen. Jeg mener Fanny Duckert hadde flørtekurs for alkoholikere med stort hell, så kanskje det hadde vær noe for vanlige folk også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 28. mars #11 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): For noen incels er nok BARE damedrag problemet, de fungerer på andre arenaer. Noen sliter på alle areaner. For mange er det nok en mellomting. Anonymkode: af0ca...52c Det er ikke bare, det kan gå utover andre ting også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 28. mars #12 Del Skrevet 28. mars (endret) Enig med deg TS. På papiret er mange flinke til å støtte de som havner utenfor. Men i praksis blir ikke dette gjennomført. Jeg ser en tydelig tendens mtp. de som havner utenfor og hvilke fellestrekk de har. Har ikke på følelsen at de blir inkludert dessverre. Er også enig med Trolltunge i at man må gi og ta i en konstruktiv diskusjon. Man kan gjerne si sin mening og dele sin oppfatning, men ikke tillegg andre meninger de ikke har og faktisk ta innover deg hva den andre sier. En svart/hvitt tolkning av ting fører sjeldent noe godt med seg, som regel er ting mer nyansert enn som så Endret 28. mars av Ytdhd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #13 Del Skrevet 28. mars Trolltunge skrev (2 timer siden): Om de hadde hatt fokus på sin ensomhet og utenforskap istedenfor at de ikke får sex ville de få empati og omtanke, men når fokuset er å få sex steiler folk bare. Spesielt kvinner, siden vi ikke har noe (uvillig) sex å dele ut, eller kvinner å ofre til dette. Ensomhet og utenforskap kan man derimot ha sympati med, og være mer enn villig til å diskutere som utfordringer i samfunnet. Dette er også det grunnleggende ved dette problemet. Å ikke ha noen å ha sex med er en bivirkning av det grunnleggende. Man kan ikke begynne der. Du merker bare dem som klager. Du merker ikke dem som dreper seg selv eller som lider i stillhet. Prøv å bli bedre Anonymkode: 61a10...c38 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 28. mars #14 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du merker bare dem som klager. Du merker ikke dem som dreper seg selv eller som lider i stillhet. Prøv å bli bedre Anonymkode: 61a10...c38 Det prøver jeg bestandig, men jeg er lei av å prøve ovenfor dem som angriper først og spør etterpå. Det er helt faktisk grenser for hvilken oppførsel man skal finne seg i også. Jeg som kvinne er helt oppriktig redd for aggressive menn. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 28. mars #15 Del Skrevet 28. mars Trolltunge skrev (2 minutter siden): Det prøver jeg bestandig, men jeg er lei av å prøve ovenfor dem som angriper først og spør etterpå. Det er helt faktisk grenser for hvilken oppførsel man skal finne seg i også. Jeg som kvinne er helt oppriktig redd for aggressive menn. De som angriper er så besatt av sitt eget narrativ at konstruktiv diskusjon ikke er mulig dessverre, tror jeg 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 28. mars #16 Del Skrevet 28. mars Ytdhd skrev (6 minutter siden): De som angriper er så besatt av sitt eget narrativ at konstruktiv diskusjon ikke er mulig dessverre, tror jeg Det er også min erfaring, og jeg tror faktisk det er ødeleggende for oss kvinner å prøve for mye på det. Det kan i verste fall påvirke vårt syn på menn generelt. Går man ofte inn i slike diskusjoner får man et forskrudd bilde av hvor utbredt slikt er, og enkelte ting er direkte skremmende for oss kvinner. Ikke bare veldig ugreit. For å diskutere slikt må man lytte og lese slikt, og det tror jeg ikke er bra for noen. Det er slik dette sprer seg. Og slik troen på at dette er vanlig sprer seg. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 28. mars #17 Del Skrevet 28. mars (endret) Trolltunge skrev (7 minutter siden): Det er også min erfaring, og jeg tror faktisk det er ødeleggende for oss kvinner å prøve for mye på det. Det kan i verste fall påvirke vårt syn på menn generelt. Går man ofte inn i slike diskusjoner får man et forskrudd bilde av hvor utbredt slikt er, og enkelte ting er direkte skremmende for oss kvinner. Ikke bare veldig ugreit. For å diskutere slikt må man lytte og lese slikt, og det tror jeg ikke er bra for noen. Det er slik dette sprer seg. Og slik troen på at dette er vanlig sprer seg. Ja det kan påvirke synet på menn på samme vis som menn leter etter bevis på at «alle» damer er golddiggere fordi de så en nyhetsartikkel om en golddigger. Hvis jeg forstod deg riktig. Man har rett og slett en tendens til å se ytterpunktene og så leter man bevis på at dette er vanlig, kanskje..? Vet ikke altså. Mulig det ligger litt i menneskets natur å tenke slik. Og så er det jo viktig å huske at det er ytterpunktene som blir hørt, ikke de som er vanlige Det er jo ikke de vanlige man husker best, det er jo synd egentlig. Burde vært motsatt såklart Endret 28. mars av Ytdhd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 28. mars #18 Del Skrevet 28. mars (endret) Ytdhd skrev (2 timer siden): Ja det kan påvirke synet på menn på samme vis som menn leter etter bevis på at «alle» damer er golddiggere fordi de så en nyhetsartikkel om en golddigger. Hvis jeg forstod deg riktig. Man har rett og slett en tendens til å se ytterpunktene og så leter man bevis på at dette er vanlig, kanskje..? Vet ikke altså. Mulig det ligger litt i menneskets natur å tenke slik. Og så er det jo viktig å huske at det er ytterpunktene som blir hørt, ikke de som er vanlige Det er jo ikke de vanlige man husker best, det er jo synd egentlig. Burde vært motsatt såklart Hører man noe mange nok ganger fra mange nok mennesker er det lett å begynne å tro på at det er vanlig å ha slike meninger. Det er som du sier er slik at det er det uvanlige/skremmende/ubehagelige man husker best. Det helt ordinære fester seg ikke. Jeg merker på unge kvinner spesielt at mange av dem er påvirket av dette. Å ha lest slikt så mye igjen mange ganger har satt en torn av skepsis til menn i dem. Hvilket igjen påvirker tillit til, holdninger til og dialog med menn. Jeg må innrømme at jeg forstår det, for jeg har selv kjent på en økende følelse av at skremmende mange menn forakter kvinner. Det vokste ikke jeg opp med. Jeg vokste opp med gjensidig respekt og interesse mellom kvinner og menn, og at man måtte passe seg for de få menn som ikke var bra. Nå derimot leter kvinner etter de få menn som er bra, og som ikke er påvirket av denne kvinneforakt- religionen. Om man sier til dem at de fleste mennesker er bra mennesker, også de fleste menn, så fnyser de ofte av det. Kvinner er reddere for menn enn tidligere. Det burde være omvendt, nå når seksuell trakassering ikke lenger er "moro" man må finne seg i. Endret 28. mars av Trolltunge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 28. mars #19 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi burde ha en bedre debatt om hvordan incels formes, hvordan hat mot kvinner og minoriteter kan utvikles. For slik vi gjør det nå, dytter vi dem lengre og lengre vekk fra samfunnet, og det gjør oss alle vondt. Godt innlegg dette. Jeg tror det ofte gå galt tidlig. La oss si at en ung gutt kommer fra et hjem som ikke er optimalt (hvem kommer egentlig fra optimale hjem?). Det kan være et snev av omsorgssvikt, litt fraværende foresatte, kanskje aleneforelder uten jobb, eller med alt for mye jobb. Akkurat hva det er spiller mindre rolle. Poenget er at denne unggutten må finne veien selv, og mangler en del verktøy i sin sosiale verktøykasse. Dermed blir det kanskje noen kleine og klønete framstøt mot, blant annet, jenter. Da er veien veldig kort til å bli stemplet som incel allerede fra start. Dette stempelet tror jeg er fryktelig vanskelig å bli kvitt. Gutten blir dermed behandlet og sett på som en incel av jentene på skolen, selv om han kanskje egentlig ikke er det. Men når stempelet først er der så blir det en selvoppfyllende profeti, og jentene som har delt ut stempelet får nye "bevis" på at de har rett: gutten er en incel, og gutten får stadig nye "bevis" på at jenter avskyr ham. Gutten har, som alle andre mennesker, behov for tilhøringhet, et eller annet sted. Da trekkes han naturligvis mot dem som tar ham imot. Det blir gjerne andre kleine og klønete gutter med liknende erfaringer. Kanskje passer han egentlig ikke inn der heller, men man tar det man får. Så skyves både logikk og grenser for hva som er greit gradvis. I mangel på motvekt og input fra positive miljø, blir han radikalisert. Noen begår vold og drap til slutt, andre tar livet av seg selv, eller blir en kynisk fighter som ser på kvinner som eiendeler etc. Trygge voksne på skolen, som klarer å fange opp slike ting, hadde utgjort en betydelig forskjell for mange, tror jeg. Både unge gutter og unge jenter trenger hjelp til å skifte over i "riktig" spor, før det rekker å gå for langt. Det var mine 5 cent i saken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 28. mars #20 Del Skrevet 28. mars Hvor var det serien feilet mener du? Jeg ser ikke at noe av det du skriver går på akkord med serien. Det var jo også en serie som skal appellere til voksne så vel som ungdom, derfor brukte de også et par episoder på å fokusere på foreldrene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå