Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mascara 2-3 ganger i mnd og opplever derfor at mascaraen blir tørr lenge før den er tom. 

Trenger tips til å holde den i rett konsistens evt om en mascara som ikke tørker ut så lett.

Anonymkode: 9861c...9b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å ta en dråpe krem i den og se om det blir bedre.

Anonymkode: 7bffe...554

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan prøve å ta en dråpe krem i den og se om det blir bedre.

Anonymkode: 7bffe...554

Ikke gjør det, blir bakteriebombe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk et tips om øyedråper.  Hva tenker dere om det?

Skrevet

Ville heller kjøpt ny. Mascaraer skal byttes ut etter 3 mnd uansett. Essence har mange gode mascaraer og de koster 40-50 kr.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mascara bruker du? Jeg bruker selv kun sminke en gang eller to per måned, og har aldri hatt det problemet. 

Pumper du mascaraen når du påfører?

Anonymkode: c44e2...ce7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken mascara bruker du? Jeg bruker selv kun sminke en gang eller to per måned, og har aldri hatt det problemet. 

Pumper du mascaraen når du påfører?

Ulike merker. Pumper ikke. Men de ligger i nederste skuff på badet, over varmekabler, kanskje det kan ha noe å si?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ulike merker. Pumper ikke. Men de ligger i nederste skuff på badet, over varmekabler, kanskje det kan ha noe å si?

Jeg har dessverre ikke noe kunnskap om varme eller kulde har noe å si for holdbarheten og fuktnivået inne i mascaraen. Mine mascaraer ligger også i en varm skuff på badet, men blir aldri uttørket. Passer på å alltid skru de godt igjen, mulig det har noe å si.

Bruker alltid denne: https://www.kicks.no/estee-lauder/makeup/oyesminke/mascara/estee-lauder-sumptuous-extreme-lash-multiplying-volume-mascara-black?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DD | NO | S | PMax | Makeup&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7pO_BhAlEiwA4pMQvNyUiEJ4PQHGFyf7B4V3cHJ8cTJ7sL81QkYpwDbU23t6_UCLFAu7ERoCxkIQAvD_BwE

Fungerer nok best om man har veldig lange vipper, da kosten er stor.

Denne synes jeg også er fenomenal, og ikke minst billig: https://www.kicks.no/maybelline/makeup/oyesminke/mascara/maybelline-lash-sensational-mascara-very-black?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DD | NO | S | PMax | Sale&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7pO_BhAlEiwA4pMQvGPadFrWOiik9Jf8uTLI8evDhAjP2P5FzcOAeZUClbA44o8jUAuCkxoCbAUQAvD_BwE

Passer nok også for korte/normale vipper.

Har brukt de to mascarene i alle år, og de holder leeenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Mascara er en bakteriebombe, og bør byttes hver 3-4 måned. Spesielt hvis den ligger nært varmekabler. Aller helst bør den ikke oppbevares på badet engang, men i ett kjøligere rom som f.eks soverom.

Anonymkode: 07b60...47a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mascara er en bakteriebombe, og bør byttes hver 3-4 måned. Spesielt hvis den ligger nært varmekabler. Aller helst bør den ikke oppbevares på badet engang, men i ett kjøligere rom som f.eks soverom.

Anonymkode: 07b60...47a

Dette! Hudpleie og sminke bør ideelt sett oppbevares kjølig. Det er ikke usannsynlig at varmekablene er årsaken til at mascaraen tørker ut fort. Det du kan gjøre for å drøye den litt, er å sette mascaratuben i et krus med skikkelig varmt vann en liten stund, da blir den litt mer tyntflytende slik at du får tatt den på. Men den blir tørr/tykk igjen etterpå, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...