Gå til innhold

Hvorfor må man ha et spennende liv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke sjelden får man slike kommentarer, prøv å få deg et mer spennende liv. 

Sosiale medier er fulle av bilder med folk med såkalte spennende liv. 

Jeg er fornøyd med et mindre spennende liv og får også beskjed fra helsevesenet at siden jeg er bipolar må jeg faktisk leve et kjedelig liv for å holde symptomer i sjakk. 

Jeg har absolutt ingen lyst til å drive med de tingene mange kategoriserer som spennende. Liker godt å bare være hjemme, se på tv, strikke, bake gå meg en tur. 

Må man på død og liv være så spennende menneske?

Anonymkode: 11ada...0e1

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, man må ikke det. Ofte er det stabile livet med forutsigbare rutiner det gode liv. Jeg foretrekker det mange vil kalle et kjedelig liv, men det er det som er best for mine fysiske og psykiske helse. 

Store krumspring gjør meg stressa og sliten. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det aller best når jeg suller hjemme uten å måtte forholde meg til noe eller noen 😂 Hva som er et godt liv er heldigvis hver enkelt sin avgjørelse og jeg kunne ikke brydd meg mindre om naboen velger å bruke 10000 på å hoppe i fallskjerm eller bade med haier. Jeg kan se hai på film og være forøyd med det 😅

Anonymkode: 8ec8a...83e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, selvsagt må man ikke det. Nordmenn flest lever veldig kjedelige liv (i følge meg), så jeg vil trur du er mer normal enn de som vil ha spenning.

Anonymkode: 3716c...36e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker de som sier slikt ikke har et godt liv til tross for at de påstår det. Et godt liv er et der man haar det man ønsker seg og er tilfreds med, det trenger ikke være fullt av ytre påvirkning. 

Anonymkode: 81764...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mer opptatt av å være lykkelig enn å ha det spennende. Og hva er "spennende" uansett? Har hoppet i fallskjerm, klatret i stupbratte fjellvegger, ziplinet over dype daler, gått randoné over høye fjell, isklatret, padlet i urolig sjø, deltatt i sykkelrace osv. Får et adrenalinkick der og da, men sitter ikke igjen med noen overbevisning om at jeg har levd spesielt spennende. Det viktigste har alltid vært "gjør dette meg lykkelig?", og som oftest har svaret vært "nei". Føler meg på det mest lykkelige når jeg går en tur i skogen.

Anonymkode: 22107...646

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et liv som mange nok ville sett på som kjedelig, og jeg elsker det. Det er hva som er et godt liv for meg.

Så får andre finne hva som er et godt liv for dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ofte blir bedt om å prøve og få deg et mer spennende liv, tror jeg du skal gå litt i deg selv. Det er ikke typisk noe man sier fordi noen har et kjedelig liv - det har vi vel de fleste -, men fordi noen bruker tiden sin på antisosial atferd.

Typisk en kommentar man får hvis man slarver mye om andre, sender klager på ting hele tiden eller er hun kjerringa i nabolaget som lager rabalder hvis noen har parkert bilen sin litt dårlig.

Anonymkode: e50de...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er fornøyd med et mindre spennende liv og får også beskjed fra helsevesenet at siden jeg er bipolar må jeg faktisk leve et kjedelig liv for å holde symptomer i sjakk. 

Jeg har absolutt ingen lyst til å drive med de tingene mange kategoriserer som spennende. Liker godt å bare være hjemme, se på tv, strikke, bake gå meg en tur. 

Det er hverdager det er flest av. For meg er det de som betyr aller mest. Så er det koselig med helg etter en lang uke. Jeg ser heller ikke på meg selv som så veldig spennende. Liker det enkelt og trives veldig godt med det. 

Anonymkode: 41f86...538

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja jeg har et mye mer spennende liv enn en del folk jeg kjenner som fremstår som at de har et veldig spennende liv på sosiale medier (spesiellt kvinner virker det som). Forskjellen er at jeg driver ikke å tar og poster bilder av alt jeg driver med.

Anonymkode: 5aca3...cbb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er jo ikke slik virkeligheten er.Fake,fake,fake.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke hatt et veldig spennende liv. Men definitivt ikke A4. 

Skjedd mye på godt og vondt.

Ser veldig frem til A4 liv nå med mann, barn, hus og hage 🏡♥️

Anonymkode: d3e84...155

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Adrenalinjunkies som ikke klarer å sitte i ro og kjenne på ro og stillhet. :) vær glad for ditt rolige gode liv. 

Anonymkode: 1edbd...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...