Gjest gjest2 Skrevet 19. november 2002 #1 Skrevet 19. november 2002 HVA GJØR JEG? Sjefen på jobben min liker meg, noe han har sagt rett ut til meg. Finner noen ganger på ting i helgene. Jeg liker han også. MEN vil liksom ikke innlede et forhold til en sjef. Virker litt billig. Redd for hva ansatte skal tenke om meg. Ganske vanskelig å se ham hver dag og vite hvor glad jeg er i han, men ikke tør å innlede det et forhold. hva gjør jeg?
Gjest Ikke-Røkke Skrevet 19. november 2002 #2 Skrevet 19. november 2002 Jeg kan uttale meg kun i egenskap av at jeg er "sjef". Det er et svært viktig prinsipp, hos en seriøs sjef, og IKKE legge an på de kvinnene man er sjef for. Det fører ikke noe godt med seg! Fenomenet med kvinner som blir fascinert av sin sjef, er imidlertid velkjent, som regel går det over...
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #3 Skrevet 19. november 2002 Det er et svært viktig prinsipp, hos en seriøs sjef, og IKKE legge an på de kvinnene man er sjef for. Det fører ikke noe godt med seg! quote] Men det er helt greit å legge an på de menne man er sjef for....! Spøk til side, sjefer er også mennesker som kan forelske seg, og hvis dere begge er frie og betatt av hverandre er det jo litt dumt å la sjansen gå hus forbi hvis det nå er sånn at det er dere som "hører sammen". Det jeg vil se på som et eventuelt problem er hvis forholdet ryker, da kan det være vanskelig å forholde seg proffesjonelt til hverandre etterpå. Kan dere møtes uten at hele arbeidsplassen får vite det? Og klarer dere å opptre nøytralt på jobb, så kan det være verd et forsøk. Endel bedrifter har reglement MOT forhold på jobben, så hvis det utvikler seg til noe alvorlig bør nok en av dere vurdere å skifte arbeidsplass. Vet ikke om dette gjorde saken noe bedre, men du ba vel ikke om noen lettvint løsning.... Håper det ordner seg til det beste for deg! :D
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2002 #4 Skrevet 20. november 2002 Dersom dette er en ordentlig forelskelse fra han sin side, syns jeg ikke det er noe galt i dette men vær obs på at han ikke er en type som kanskje har dame og driver med andre. Reagerte på noe og det var: Vi finner på noe av og til i helgene. Hva vil det si? Når han har muligheten? Har noen venninner som har rotet seg bort i sjefen. Den ene var en skikkelig drittsekk. Gift, barn, etc. Hun fikk et skikkelig stygt rykte og måtte slutte. Det er urettferdig siden han var utro, pluss at det var han som maste, men sånn ble det. Finn først ut om han er seriøs og hva han virkelig føler. Vær sikker på at han er singel, noe du skjønner med engang. Er du i tvil, hold deg langt unna. Hun andre sluttet også. Forholdet gikk ikke så bra, han gjorde det slutt. Hun klarte ikke å forholde seg til han lenger ( de jobbet tett) og sluttet. Litt rotete dette men du sa han likte deg godt? Det holder ikke. Lykke til uansett.
Gjest lilletroll Skrevet 20. november 2002 #5 Skrevet 20. november 2002 Nå vet jeg jo ikke hva slags jobb og situasjon du er i nøyaktig, men er dette den store kjærligheten fra begge sider, og han er singel og du er singel er det jo klart at dere ikke skal la det gå fra dere!!! Men for å gjøre det enklere kan dere jo, hvis det er en stor arbeidsplass, kanskje forflytte deg så du ikke lenger har han som sjef?? Hvis du eller han har lett for å få ny jobb, skifte jobb?? Eller rett og slett bare innse at det ER mulig å ha sin kjære som sjef, og la det stå til!! Lykke til uansett hva dere velger!!!
Milo Minderbinder Skrevet 20. november 2002 #6 Skrevet 20. november 2002 Det er sant som han sier, ikke-røkken lenger oppe på siden her, at sjefer ikke bør legge an på kvinner på arbeidsplassen. Dog er nøyaktig like sant at hvis det er reell kjærlighet......da skal man ikke la smålige hensyn komme i mellom. Når er det jo desverre slik at det er en del drittsekker blant oss menn.... så vær på vakt. Når det gjelder grad av drittsekkhet, hvis det da finnes et slikt ord, så er det ikke nødvendigvis slik at drittsekkene er drittsekker, men at de snarere er uomtenksomme. Jeg vet jo ikke om denne sjefen din er gift, men dersom han er, og liker deg...da risikerer du å bli "symptombærer" av en kombinasjon av de problemer han eventuelt måtte ha, samt hans drømmer om å komme bort fra disse. Du blir det grønne gress på den andre siden av gjerdet. Jeg har skrevet et lite innlegg selv om dette; jeg sier ikke at min situasjon er lik din....men vær var for likhetspunkter du måtte se.....Fordi det er veldig sårt å havne uheldig ut. Imidlertid: Hvis det er genuine følelser fra begge, og alle de "klassiske tingene" ligger til rette (les: han er en kjekk kar, som ikke er gift og overøser deg med sine problemer, samt silkeprat om en fremtid sammen).....så gi gass. Jeg ønsker deg hjertelig til lykke.....det fortjener du. Milo :blunke:
Karoline Skrevet 24. november 2002 #7 Skrevet 24. november 2002 Hvis du har muligheten, bytt jobb - og se om kjærligheten fremdeles blomstrer. Da er jo problemet borte - han er ikke lenger sjefen din!
Gjest harley Skrevet 30. desember 2002 #8 Skrevet 30. desember 2002 HVA GJØR JEG? Sjefen på jobben min liker meg, noe han har sagt rett ut til meg. Finner noen ganger på ting i helgene. Jeg liker han også. MEN vil liksom ikke innlede et forhold til en sjef. Virker litt billig. Redd for hva ansatte skal tenke om meg. Ganske vanskelig å se ham hver dag og vite hvor glad jeg er i han, men ikke tør å innlede det et forhold. hva gjør jeg? Hei! jeg er en såkalt sjef som forelsket meg men en ansatt. Ikke bare det men hun var 26 år yngre en meg. Det skjedde helt tilfeldig og vi traff hverandre et helt år før vi ble "kjærester" det vil si lå med hverandre. jeg var da skilt og jeg kan love deg at dette ble respektert blant de andre ansatte. Vi har vært sammen 6 år nå og på hver firmafest får jeg høre hvor proffesjonelt vi har taklet dette. jeg blander meg overhodet ikke jobb inn i forholdet, hun får faktisk mindre fordeler enn de andre på grunn ev dette, da jeg har overlatt personalansvaret på henne til andre. Ingen problemer i jobben overhodet. Er du forelsket ikke la "sjeftrollen" hindre deg!! mange gode forhold starter på jobben, sjef eller ikke! Lykke til!
Gjest Hilde K S Skrevet 30. desember 2002 #9 Skrevet 30. desember 2002 Harley : dersom du var min skjef OG kjæreste og gav meg MINDRE fordeler enn de andre ansatte hadde du pinadø meg fått sparken ! Så klart jeg vil ha LIKE mange fordeler som de andre ansatte ! ( Ikke mer bare like mye )
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2002 #10 Skrevet 31. desember 2002 Harley : dersom du var min skjef OG kjæreste og gav meg MINDRE fordeler enn de andre ansatte hadde du pinadø meg fått sparken ! Så klart jeg vil ha LIKE mange fordeler som de andre ansatte ! ( Ikke mer bare like mye ) hei! Jeg ordla meg nok feil, med heller mindre fordeler mente jeg at jeg er meget forsiktig med å blande meg inn i diskusjoner vedrørende ansatte som kunne oppfattes at jeg prioeriterer feil til fordel til min kjæreste! jeg har som sagt ikke personalansvar for henne lenger og det fungerer bra. Det jeg egentlig mente å si at hun ikke får noen fordeler av å være sammen med meg jobbmessig. Selvfølgelig får hun elelrs det samme som de andre.
monja Skrevet 31. desember 2002 #11 Skrevet 31. desember 2002 Jeg synes dere bør kjenne skikkelig etter hvordan magefølelsen er.... om det virkelig er noe å satse på. Og hva med å.... ikke blande jobb og privatliv? Jeg synes det er fryktelig om man skal forlate en arbeidsplass man liker seg på pga at man er i forhold med sjefen. Sjefer er da bare mennesker de også, og følelser styrer man ofte ikke med eller? Lykke til uansett hva det blir til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå