Liljerød Skrevet 27. mars #1 Del Skrevet 27. mars Jeg synes det er så sinnsykt dyrt når man skal på hyttetur og handle mat for en helg. Man må liksom kjøpe alt fra a til å ... Har dere noen sparetips? To voksne og to ungdommer ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Del Skrevet 27. mars Ja bli hjemme. Anonymkode: 0d54d...506 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Del Skrevet 27. mars Planlegg menyen og ta med tørrvarer og annet du eventuelt skulle ha hjemmefra? Ta med restene hjem? Anonymkode: 8e9ac...495 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Del Skrevet 27. mars Hvorfor er det dyrere enn en helg hjemme? Skjønner ikke. Anonymkode: 15ac7...860 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 27. mars #5 Del Skrevet 27. mars Er kronesmarked på Meny ut uken, med blant annet Polarbrød og diverse andre brød og halvstekte baguetter som ofte går igjen på hyttetur på tilbud. Spar har gryteretter fra Toro til 20kr denne uken, sånn om en vil ha lettvinte løsninger. Ellers enig at det er lurt å planlegge menyen og ta med mat hjemmefra. Vet ikke hvilken hytte og da hvilke fasiliteter, men om du kan lage opp litt mat hjemme på forhånd og ta med så sparer dere nok litt på det. Kan restene fra tacoen fredag brukes på en pizza med en salat til på lørdag? Kan én av middagene være veldig billig? Kan dere spise havregrøt lørdag morgen? Hvor mye spesielt pålegg, snacks og annet må dere egentlig ha? Føler hyttetur er litt lik at en ofte skal ha så mye. Kan dere ha ett eller to andre pålegg, og det er det. Om det er nå snart er det jo priskrig på både frukt og snacks/godteri. Erfaringen herfra er at det lett går litt, så lurt å være bevisst og ta med ting som salt, krydder, bakepapir, olje, osv hjemmefra, og husk bokser til rester med hjem. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #6 Del Skrevet 27. mars Ta med mest mulig hjemmefra av ting du bare trenger litt av, slik som krydder, olje, bakepapir. Og planlegg å spise vanlig mat som dere gjør hjemme. Gjør dere disse tingene er det ingen grunn til at mat på hyttetur skal koste noe mer enn mat hjemme. Men hvis dere unner dere masse ekstra fordi dere skal kose dere på tur, da får jo pengene bein å gå på, selvsagt... Anonymkode: d2c33...05b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Del Skrevet 27. mars Det eneste som egentlig blir dyrere, er alt ekstra en føler en kan unne seg siden en skal på hytta og kose seg. Ellers blir det dyrt å kjøpe alt du trenger fra scratch ja - men - det vil jo usynlig redusere matutgiftene hjemme igjen utover uken etterpå en god del? Vi tar i hvert fall alltid med oss en god del pålegg og andre matvarer hjem igjen. Så et sparetips er kanskje å ta med seg hjemmefra sånt en trenger bare litt av? ☺️ Vi bommer ofte på pålegg og har med oss alt for mye, da vi glemmer at pølsegrilling, vaffelsteking, søndags frokost med egg og bacon og slikt gjør at vi spiser mindre vanlige brødskiver på hytta. Anonymkode: 67fe2...812 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Del Skrevet 27. mars Jeg tar med meg det meste hjemmefra. Brød, pålegg, melk, grønnsaker jeg eventuelt trenger, osv. Så kjøper jeg inn middag hvis det er noe jeg vil ha. Eller rundstykker om jeg vil kose meg litt ekstra, osv. Da blir det jo ikke noe særlig dyrere enn om jeg hadde vært hjemme. Anonymkode: e8d54...824 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 27. mars Forfatter #9 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 13.07): Ja bli hjemme. Anonymkode: 0d54d...506 Ekspander Det hadde jeg blitt om jeg skulle ha med en sånn surpomp som deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 27. mars Forfatter #10 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 13.16): Hvorfor er det dyrere enn en helg hjemme? Skjønner ikke. Anonymkode: 15ac7...860 Ekspander Fordi man ikke har basisvarene som olje, bakepapir, krydder osv. Og fordi man liksom skal kose seg ekstra med snacks osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 27. mars Forfatter #11 Del Skrevet 27. mars Daisy-love skrev (På 27.3.2025 den 13.21): Er kronesmarked på Meny ut uken, med blant annet Polarbrød og diverse andre brød og halvstekte baguetter som ofte går igjen på hyttetur på tilbud. Spar har gryteretter fra Toro til 20kr denne uken, sånn om en vil ha lettvinte løsninger. Ellers enig at det er lurt å planlegge menyen og ta med mat hjemmefra. Vet ikke hvilken hytte og da hvilke fasiliteter, men om du kan lage opp litt mat hjemme på forhånd og ta med så sparer dere nok litt på det. Kan restene fra tacoen fredag brukes på en pizza med en salat til på lørdag? Kan én av middagene være veldig billig? Kan dere spise havregrøt lørdag morgen? Hvor mye spesielt pålegg, snacks og annet må dere egentlig ha? Føler hyttetur er litt lik at en ofte skal ha så mye. Kan dere ha ett eller to andre pålegg, og det er det. Om det er nå snart er det jo priskrig på både frukt og snacks/godteri. Erfaringen herfra er at det lett går litt, så lurt å være bevisst og ta med ting som salt, krydder, bakepapir, olje, osv hjemmefra, og husk bokser til rester med hjem. Ekspander Takk for gode tips! Skal sjekke ut kronesmarked på Meny, det visste jeg ikke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 27. mars #12 Del Skrevet 27. mars Liljerød skrev (På 27.3.2025 den 13.46): Takk for gode tips! Skal sjekke ut kronesmarked på Meny, det visste jeg ikke! Ekspander Bare hyggelig 😊 Er kronesmarked på både Meny og Spar denne uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #13 Del Skrevet 27. mars Liljerød skrev (På 27.3.2025 den 13.45): Fordi man ikke har basisvarene som olje, bakepapir, krydder osv. Og fordi man liksom skal kose seg ekstra med snacks osv. Ekspander Ta det med hjemmefra? Anonymkode: e8d54...824 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 27. mars #14 Del Skrevet 27. mars Liljerød skrev (På 27.3.2025 den 13.45): Fordi man ikke har basisvarene som olje, bakepapir, krydder osv. Og fordi man liksom skal kose seg ekstra med snacks osv. Ekspander Det tok litt tid som hytteeier før jeg knekte koden og begynte å ta med meg en del slike ting hjemmefra. Før dette ble det ekstrautgifter pga mye som ble kjøpt dobbelt opp og som ikke ble oppbrukt før det ble for gammelt. (Med egen hytte kan man strengt tatt ha en del stående på hytta, men selv mistet jeg litt oversikten og endte med å kjøpe med meg for mye som ble stående for lenge.) Etter at vi begynte å planlegge hyttemåltidene litt grundigere, og tok med det vi kunne hjemmefra, ble det atskillig billigere for oss. Noe ekstra snacks og kos blir det selvsagt, men vi handler til helgekos hjemme også, så merkostnaden blir ikke ekstrem. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 27. mars #15 Del Skrevet 27. mars Du kan jo ta med akkurat den mengden du trenger av f. eks mel til vaffelrøre og melk og sånn, så blir det også mindre å bære. Men ang vaffelrøre har jeg funnet ut at Toro er like greit på hytta så blir det mye færre ingredienser å drasse med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #16 Del Skrevet 27. mars Liljerød skrev (På 27.3.2025 den 13.45): Fordi man ikke har basisvarene som olje, bakepapir, krydder osv. Og fordi man liksom skal kose seg ekstra med snacks osv. Ekspander Så du kjøper slike ting, bruker bare litt av det, og lar resten stå igjen eller kaster det? Ta med restene hjem neste gang, da koster det det samme som å være hjemme en helg (minus snacks). Anonymkode: 15ac7...860 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #17 Del Skrevet 27. mars Ha basisvarer på lager på hytta. Hadde ikke orket en hytte som ikke hadde noe stående. Alle tørrvarer er jo holdbare og kan stå i årevis. Og i stedet for å ta med Toro vafler så lager man vaffelrøre i et spann med lokk eller tømmer over på store brusflasker og tar med fra hjemme. Anonymkode: 4be90...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #18 Del Skrevet 27. mars Faste basisvarer. Ta med hjem om man kjøper noe annet, for oversiktens del. Kjølebag begge veier. Gå gjennom kjøleskap, legge ved det man bruker fast, eller bør bruke opp i perioden. Grønnsaker. "Shopping" i eget kjøleskap og fryser. Samme tilbake, alt legges i kjølebag, ikke i søppel. Planlegger mater som ikke gir halvfulle pakninger, rester og slikt. Ziplockposer. Pakker med meg porsjoner av maten. Hender jeg reiser med en liten pose estragon, melmiks for brød og vafler, to dl pankomel... Reste-søndag er en vinner. Før hjemreise settes all mat jeg vil bli kvitt på bordet til en sen lunsj, så er det fritt frem. Lager opp litt egg og slik i tillegg om det er lite. (praktiserer samme hjemme - reste-lunsj hver søndag) Anonymkode: e96d7...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #19 Del Skrevet 27. mars Planlegger hva vi skal spise, tar med alt av basisvarer hjemmefra, pålegg, melk, krydder, kaffi osv. Ris, mel o.l. målt opp til den mengden vi trenger. Det vi måtte mangle av grønt/ferskt/snacks kjøper vi inn. Anonymkode: 4b449...6c1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå