AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Skrevet 27. mars Skal på familietur til Khao Lak i sommer. Barn i 12 og 14. Ser det er muligheter for en rekke korte og lengre utflukter med båt, langs elver, jungel eller innsjøer. Er takknemlig for råd fra noen som har vært der og har erfaring med utflukter. Anonymkode: abe17...d8b
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Skrevet 27. mars Dagstur til Similanøyene. Ta en tur med overnatting til Khao Sok nasjonalpark – her er det mange spennende muligheter! Cheow Lan-sjøen, jungelvandring, dyreliv etc. Turer er enkelt å organisere når dere er der, uten å bestille på forhånd. Anonymkode: e445f...73b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #3 Skrevet 29. mars Lurer på det samme! Vi reiser også i juni, men er veldig usikker da vi har hørt det regner mye.. Har dere tenkt noe på dette TS? Følger tråden ☀️ Anonymkode: 4d9e8...7e1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars Det er regntid og lavsesong, men det betyr ikke at det er drittvær hele dagen. Tipper dere får et fint opphold, men dere vil selvsagt få regn hver dag. Kan komme en skur på dagen, og blir gjerne kraftig regn rundt solnedgang. Men det er altså konsentrerte perioder. Det er bare å tilpasse seg. Det er mye roligere på vestkysten om sommeren, med færre turister. På sommeren er det gjerne Koh Samui på den andre kysten som gjelder hvis en vil ha stabilt sommervær. Men dessuten er det så varmt og klamt i sommermånedene at det er deilig med noen regnskyll. Anonymkode: e445f...73b
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Jeg skal også til Thailand i sommer (ikke samme sted som dere, men flere andre steder). Jeg har lastet ned appene Klook og geotyourguide. Der har de massevis av ulike utflukter. Og man må ikke nødvendigvis booke gjennom appene, men da kan man få et tips om ulike utflukter de ulike stedene 😊 Anonymkode: 55bbf...21c
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal også til Thailand i sommer (ikke samme sted som dere, men flere andre steder). Jeg har lastet ned appene Klook og geotyourguide. Der har de massevis av ulike utflukter. Og man må ikke nødvendigvis booke gjennom appene, men da kan man få et tips om ulike utflukter de ulike stedene 😊 Anonymkode: 55bbf...21c GetYourGuide! Anonymkode: 55bbf...21c
Ladrab Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april (endret) AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 12.47): Skal på familietur til Khao Lak i sommer. Barn i 12 og 14. Ser det er muligheter for en rekke korte og lengre utflukter med båt, langs elver, jungel eller innsjøer. Er takknemlig for råd fra noen som har vært der og har erfaring med utflukter. Anonymkode: abe17...d8b Hei, kan være greit for TS å vite at det ikke går båtturer til Similan- Koh Tachai- eller Surin- øyene i regntiden. Du bør heller ikke regne med noe særlig bading i havet på vestkysten, grunnet mye understrømmer i den våte sesongen. Båtturer «på innsiden» i Phang Nga-bukten til blant annet «James Bond Island» er fortsatt mulig, men da må du regne med halvannen time transfer i bil hver vei fra Khao Lak, før du kommer deg i en båt. Veldig verd det for dagsturer synes jeg. Men som andre nevner er det mye fint å gjøre i Khao Lak på sommeren også, f.eks. jungel/elv/innsjø i khao sok nasjonalparken, thai matlagingskurs, markeder, turer til flotte templer eller en dagstur til vannparken i Phuket. og regner det mer enn en skur en dag kan du jo lese god bok og spille noen spill sammen. Varmt nok til å bade i bassenget selv om det regner er det jo også… God tur! hilsen en som drar til Khao Lak igjen om tre dager… Endret 2. april av Ladrab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå