Million Skrevet 27. mars #81 Del Skrevet 27. mars (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mange har vel egen dunk til matavfall og som sagt så er det da bare å ha vekt på søppelbilen. Anonymkode: ac93a...30f Man må begynne og ha låsbare avfallsdunker da, sånn at ikke andre i nabolaget driver og smugkaster sitt matavfall hos naboen, for selv å slippe og betale for særlig mye matavfall. Det hadde blitt litt av et opplegg. Folk tar med seg matavfallet og hiver det i offentlige søppelkasser overalt, eller slenger det i grøftene og over alt. Det vil aldri funke å skulle veie hver enkelt husholdnings matavfall. Tenk på de digre blokkene på Ammerud i Oslo f.eks, der det er 246 leiligheter i hver blokk, fire blokker. Hvordan skal renovasjonsetaten vite hvem av de 246 leilighetene/husstandene som har kastet hver pose matavfall? Folk vil aldri gå med på å betale noe gjennomsnitt, dvs måtte betale for ANDRES sløsing og dumping av matavfall. Endret 27. mars av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 27. mars #82 Del Skrevet 27. mars Kaster en halv pose med matavfall hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #83 Del Skrevet 27. mars Million skrev (5 minutter siden): Man må begynne og ha låsbare avfallsdunker da, sånn at ikke andre i nabolaget driver og smugkaster sitt matavfall hos naboen, for selv å slippe og betale for særlig mye matavfall. Det hadde blitt litt av et opplegg. Folk tar med seg matavfallet og hiver det i offentlige søppelkasser overalt, eller slenger det i grøftene og over alt. Det vil aldri funke å skulle veie hver enkelt husholdnings matavfall. Tenk på de digre blokkene på Ammerud i Oslo f.eks, der det er 246 leiligheter i hver blokk, fire blokker. Hvordan skal renovasjonsetaten vite hvem av de 246 leilighetene/husstandene som har kastet hver pose matavfall? Folk vil aldri gå med på å betale noe gjennomsnitt, dvs måtte betale for ANDRES sløsing og dumping av matavfall. Bruker folk å bli spurt hva de vil betale i offentlige avgifter? Det har jeg aldri opplevd. Anonymkode: ac93a...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. mars #84 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker folk å bli spurt hva de vil betale i offentlige avgifter? Det har jeg aldri opplevd. Anonymkode: ac93a...30f Ville nok blitt valgkampsak! Ingen vil betale for andres forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #85 Del Skrevet 27. mars Hjemme, lite da jeg er god på å planlegge. På jobb kastes det flere tonn i året. Anonymkode: 2309b...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #86 Del Skrevet 27. mars Vi kaster den maten som ikke blir spist eller som er ødelagt. Vi kildesorterer matavfall og handler en gang i uken. Noe blir da kastet, og det har jeg ikke så veldig dårlig samvittighet for. Sånn er det bare. Anonymkode: 3d8c8...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #87 Del Skrevet 27. mars Er du kanskje en litt belærende person? Anonymkode: 7c99c...f15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeepBoop Skrevet 27. mars #88 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Mange har vel egen dunk til matavfall og som sagt så er det da bare å ha vekt på søppelbilen. Anonymkode: ac93a...30f Bare å ha vekt på søppelbilen? Renholdsarbeiderne skal notere ned vekten på alle matavfallsdunkene og hvilken adresse de kommer fra? Hvem skal betale for det merarbeidet? Skal vi ansette egne folk som veier, for arbeiderne har ikke tid til det uten å ansette flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #89 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kaffegrut er fin gjødsel også til potteplanter. Det andre blir kompost eller graves ned i plantekasser direkte. Jord blir det. Anonymkode: ac93a...30f Hvor mye kaffegrut bruker du til hver potteplante? Og hvor ofte? Si en potteplante på 17cm krukke? Anonymkode: 1ea75...352 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #90 Del Skrevet 27. mars Kaster en del mat. Noen ganger er vi bare to andre ganger har barnet besøk så jeg lager alltid litt ekstra og noen ganger går vi lei maten og da blir den stående og så blir den kastet. Har og nødlager med litt hermetikk som tidvis fornyes og der og har det blitt kastet en del da vi har en del mat ikke frister om man ikke må. Hermetikklapskaus er godt på vandretur i marka men hjemme må man lage selv når man kan. Meowmere skrev (33 minutter siden): Kaster en halv pose med matavfall hver dag. Blir sånn cirka det samme her og, av og til går det en om dagen hvis jeg lager lapskaus eller andre ting der det er mye skall og lignende. Er egentlig veldig mye søppel med alt, føler jeg kastet vanlig søppel mye. Anonymkode: ee115...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #91 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye kaffegrut bruker du til hver potteplante? Og hvor ofte? Si en potteplante på 17cm krukke? Anonymkode: 1ea75...352 Jeg blander det med jord når de blir ompottet. Har ikke noe mål. Anonymkode: ac93a...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #92 Del Skrevet 27. mars BeepBoop skrev (16 minutter siden): Bare å ha vekt på søppelbilen? Renholdsarbeiderne skal notere ned vekten på alle matavfallsdunkene og hvilken adresse de kommer fra? Hvem skal betale for det merarbeidet? Skal vi ansette egne folk som veier, for arbeiderne har ikke tid til det uten å ansette flere. Tror du jeg er et orakel som har alle svar? De får det til om det bestemmes at det skal være slik. Anonymkode: ac93a...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #93 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg blander det med jord når de blir ompottet. Har ikke noe mål. Anonymkode: ac93a...30f Hvor mye kaffe drikker du? Anonymkode: 1ea75...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #94 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor mye kaffe drikker du? Anonymkode: 1ea75...352 Relevant? Nei. Anonymkode: ac93a...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #95 Del Skrevet 27. mars Idag kastet jeg en liten en porsj potetmos for visste med sikkerhet at den ikke kom til å bli spist, kastet også litt gammel potetsalat, 2/3 boks tomatbønner og noen gamle grønnsaker. Ikke ofte men greit med en sjau av og til. Spiser stort sett opp rester og kaster mat/mat som har gått ut på dato når jeg ser at det er tid for det. Anonymkode: f6c74...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #96 Del Skrevet 27. mars Jeg kaster veldig lite mat, men noen få ganger skjer det. Og vet dere hva? Jeg kildesorterer ikke engang. Takk for meg! Anonymkode: e7e41...1be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #97 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mitt håp er at det blir kg-pris på matavfall så vi som lever lite eller ingenting slipper å betale. Det hadde føltes rettferdig. Ts Anonymkode: ac93a...30f Er et parti som foreslår at de ska ta betalt for kg matavfall, kilo papir og restavfall. Og kan si hva folk da vil gjøre. Brenne det som er i tønner hjemme, kaste det i naturen osv. Så bare å gjennom føre det, så vil en se fort hva som skjer. Anonymkode: 0d833...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #98 Del Skrevet 27. mars Meowmere skrev (1 time siden): Kaster en halv pose med matavfall hver dag. Det er jo helt vilt, antar at dere har veldig god råd? Jeg kunne aldri tatt meg råd til noe sånt. Ikke ville jeg gjort det heller, sløseri og overforbruk er ikke min stil. Anonymkode: addf5...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. mars #99 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvor mye kaffegrut bruker du til hver potteplante? Og hvor ofte? Si en potteplante på 17cm krukke? Anonymkode: 1ea75...352 Verdt å merke seg; Jeg tror kaffegrut gjør jorden ganske sur, altså lav ph. Noen planter liker det og trenger det, som rhododendron i hagen og azalea i krukker inne. Eller blå hortensia som mange har i hagen eller i krukker på terrassen. Den skifter farge om jorden har for høy ph. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #100 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange har vel egen dunk til matavfall og som sagt så er det da bare å ha vekt på søppelbilen. Anonymkode: ac93a...30f Folk betaler allerede for å kildesortere og levere søpla si, så hvis det blir innført ekstra betaling pr gram/kilo matavfall, ser jeg for meg at folk enten blir sure og kaster matavfallet i resteavfallet eller så lurer de det oppi naboens søppelboks. Nå klager jo renovasjonsselskapene over at folk fremdeles kaster for mye i resteavfallet som egentlig skulle ha vært kildesortert, så jeg ser for meg at det blir enda verre hvis man skal straffe folk for å ha mye matavfall. Dessuten blir det ikke verken mindre søppel eller hjelper på miljøet å straffe folk som har mye matavfall. Det gagner bare sure folk som liker å gjøre livet mest mulig miserabelt for andre. Med andre ord en svært egoistisk idé av deg, TS. Anonymkode: 52330...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå